Hae Anna.fi-sivustolta

Mistä hupparin ohje?

Viestiketju osiossa 'Askartelu ja käsityöt' , käynnistäjänä huppari, 17.10.2007.

1. huppari Vierailija

Muistatteko jotain käsityölehteä jossa olisi hupparin kaavat? Etsin sellaista perus vetoketjutonta hupparia, jonka ompelisin fleecekankaasta. Kaava saisi olla naisen vartalolle, ettei ihan suora saisi olla. Olen etsinyt, mutta eipä ole vielä tullut vastaan!

2. NisseNurmi Vierailija

Hupparin ohjeen saa lehdistä tai keksi omasta päästäsi!! No, mäkin tarttisin ohjeen

3. Kysyn edelleen Vierailija

4. petshkin Vierailija

www.garnstudio.com on sivusto, jolla on paljon ilmaisia ohjeita eri kielillä, suomeksi löytyy useampikin huppari. Jos nyt ohjetta kaivannut ei vielä ole luopunut toivosta :).

5. petshkin Vierailija

www.garnstudio.com on sivusto, jolla on paljon ilmaisia ohjeita eri kielillä, suomeksi löytyy useampikin huppari. Jos nyt ohjetta kaivannut ei vielä ole luopunut toivosta :).

6. jättihuppari Vierailija

Koitin etsiä sieltä sivustolta mutta eikös siellä ole vain neulottuja ohjeita? Haluaisin löytää jättihupparin kaavat (ompelukoneella) ...? En ole löytänyt mitään kuin nettikauppoja.. -.-' Vastailkaa jooha?

7. Mä kävin kattomassa ton yhen sivun mutta siellä oli vaan niitä neulottuja..
    VASTATKAA JA LAITTAKAA JOKU OSOITE TAI OHJE!!!!!! x)

8. o_ona Vierailija

Hei miks kukaan ei käy tääl.."jättihuppari" oli käyny 23.1.09 joten en oo ainut nöäköjään..Hey haloo!! ois oikeesti kiva saada jostain sellanen ohje tai kaava...hey kaikki vastatkaa!!! Mä tuun tänne viel joskus takas ja ois kiva saada vastauksii..tiiättekö te ees mitään muita tästä aiheesta keskusteluja...

9. bb-ä Vierailija

Olen etsinyt hupparin kaavaa lapselle ja aika vähissä nuo ilmaiset kaavat netissä on ihan perusvaatteille. Itse olen päätynyt piirtämään kaavat olemassaolevasta hupparista.

10. vastatkaa kaikki Vierailija

11. ei ompelija Vierailija

Selailin vanhoja Suuri Käsityö lehtiä, niin ainakin elokuu 2008 on hupparin kokoa XXL. "Helppo huppari miehille tai naisille".

12. MLFY jani Vierailija

täytyy tehdä asialle jotain ... kunhan aikaa sais tilattua.. :S ärsyttää kun aika ei riitä mihinkää.. on lapsi työ ym ym

13. MLFY Jani Vierailija

tarkoitin tällä et tehdä sivustot erilaisille kaavoille ym ym ..

14. o_ona Vierailija

Nii nettiin ois ihan kiva saada joku sivu jossa ois erilaisia ompelu kaavoja..Koulussa ainakii varmaan löytyy käsityö lehtii.. saakohan mistään niitä kaavoja mitä käsityö opettajilla on sellaset paksut kansiot täynnä.. jos sellasii löytyis jostain niin ois aika kiva juttu..

15. Kazuko Vierailija

Itsekkin tarvitsisin hupparin kaavat kun kigurumia olen tekemässä.

Tietäiskö kukaan sivua?

16. ällistynyt Vierailija

Oletteko kuulleet sellaisista asioista kuin käsityölehdet? Entäpä keksinnöstä nimeltä kirjasto? Kaupat ja kirjasto ovat pullollaan käsityölehtiä ja jos budjetti on tiukka niin kirjastosta lainattu lehti ei maksa mitään. Sieltä niitä hupparin kaavoja löytyy, eipä niitä netissä pahemmin näe. Ensinnäkin joutuisit netistä ottamasi kaavan joko tuskallisesti suurentamaan tai teippailemaan miljoona a4:sta yhteen, sillä kokonaista kaavaa et saa tulostettua oikeassa koossa kuitenkaan. Ei voi olla noin vaikeaa mennä sinne kauppaan tahi kirjastoon katselemaan niitä lehtiä ja valita niistä mieleinen malli

17. malejo Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Laitoin muutaman linkin tuonne toiseen ketjuun - eivätkö ne toimi vai oliko vain väärännäköistä kuitenkin? http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kasityot/keskustelu/t1774376

18. malejo Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Jaa, nyt kun Burdan sivut toimivat vähän vikkelämmin kuin viimeksi, sain hakusanalla
    hoodie
    heti pari hupparinkaavaa, joista yksi on ilmainen (linkki alla). Jos tämä ei ole hyvä, niin sitten on kyllä jo ihan oikeasti syytä vaivautua kirjastoon tai kangaskauppaan parempaa kaavaa etsimään, netissä ei auta nirsoilla ihan rajattomasti (tja, hakusanalla "jacket" voi löytyä myös sopivia kaavoja tuolta Burdan jakelusta). Niin tai jos pitää olla suomenkielistä, käsityölehdet (Moda, Suuri käsityö) ovat ompelukaavoissa paljon parempi lähde kuin netti.

http://www.burdastyle.com/patterns/show/3855

19. -M- Vierailija

20. kokeile kirjastoa! Vierailija

Kirjastoissa on lainattavana monia käsityölehtiä ihan ilmaiseksi. Monissa lehtdissä on joulukuun numerossa koko vuoden kaavalista eli sieltä löytyy tiedot mitä kaavoja on missäkin lehdessä. Lehtiä saa myös varata jos ei satu juuri olemaan hyllyssä. Ilaminen ratkaisu joka vaatii vain vähän viitseliäisyyttä.

Toinen tapa on piirtää kaava itse vanhan hupparin mukaan. Se vaatii vähän vaatekappaleen pyörittelyä ja jotain tajua kaavoituksesta mutta se ei ole mitenkään mahdotonta.

Kolmas keino on selailla käsityölehtiä pikaisesti kaupassa ja ostaa se jossa on kiva malli.

Neljäs tapa on ostaa valmis kaava kaavoja myyvästä kangaskaupasta.

Viides keino on:
    Timo Rissanen: Fashion Creation Without Fabric Waste Creation: Hupparin kaava ja linkkejä kuviin
    ihana idea, kangasta ei jää yhtään hukkaan ja huppari on kiva tehdä kunhan viitsii olla tarkkana kaavojen kanssa.

21. paavo4321 Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari