mistä lentosukkia?

  • Viestiketjun aloittaja mariella
  • Ensimmäinen viesti
mariella
Moi!

Mistä olette hankkineet lentosukkia? Myydäänkö sillä nimellä vai onko virallinen nimitys tukisukka?

Täältä turusta kyselin kappahlista ja seppälästä sekä henkalta ja maukalta, eipä missään noista ollu niitä kuulemma.

isoissa marketeissa nyt varmaan olisi, mutta kun ei huvittaisi maksaa ittteään kipeäksi.

Kertokaa ostovinkkejä ja vähän hintatietojakin, please.



 
Karina
Heips

Kannattaa varmaan kokeilla Instrua tai, jos siellä on en tunne Turkua, Sokosta. Itse taisin yhdet ostaa Lindeksiltä, mutta ne ei oikein vakuuttanut. Mielestäni jos ostaa tukisukat, niin ostaa kunnolliset ja eihän ne ole kertakäyttöiset. Mulla on veren hyytymishäiriö, joten tukisukat on tärkeät..
 
Minä
Itse ostin lentosukat Vapaa Valinnasta, maksoivat jotain 8 euroa ja hyvät ovat. Olisivatkohan noita Kymen sukkia nekin. Sellainen liike on kai Turussakin vielä Brahenkadulla? Uskoisin, että sieltä löytyy.
 
Martsu 19
Mulle tuli sellainen muistikuva, että noita tukisukkia myydään myös apteekissa, kerran oli sellainen esittelijä meillä koulusssa, ja ihan kuin muistelisin sen hankkineen apteekista. Mutta voi olla että olen nähnyt aivan untakin?:)
 
varmaa tietoa
Lentosukat saat citymarketista hinta 7e, mutta tarkoitatko lentosukkia vai tukisukkia? lentosukat auttaa tosi vähän, mutta tulisukat on ihan eri juttu! Instrumentariumista saat hyvät tukisukat, hinta tosin on 63e! Siiä pitää maata ensin n20min jotta turvotus lähtee, jonka jälkeen mitataan jalan pituus, poven, pohkeen, nilkan paksuus ja sit saat itelles oikeat sukat. Niitä ei saa laittaa edes jalkaan ilman kumihanskoja, ne menevät muuten pilalle! Mutta niistä on apua!
Käytin ite ensin lentosukkia ja sit pitemmälle päästyäni vaihdoin tukisukkiin. Se kannatti! nyt olen vkolla 31
 
Salama83
Mä ostin Yliopiston Apteekista tukisukat, maksoivat reilu 13 e. Näyttävät ihan normisukilta, löytyi mustina ja valkoisina. Lisää infoa näkyi olevan noiden netissä.
 
Sari_80
kielenkääntäjä: Lähinnä varmaan siksi, että kyseisiä sukkia kannattaa käyttää lentomatkoilla veritulpan estämiseksi oli raskaana tai ei. Lentosukka tai tukisukka ohjaa verenkierron jaloista ja sääristä ylös siten, ettei laskimotukoksia pääse syntymään sellaisissa tilanteissa, missä liikkuminen on vähäistä ja paikalla ollaan pitkiä aikoja, kuten juuri lentomatkoilla. Raskaana oleville näitä sukkia suositellaan siksi, ettei tukoksia synny, kun maha saattaa jossain vaiheessa painaa myös nivusissa olevia verisuonia (kun istuu), jolloin verenkierto huononee jaloissa...

Minä ostin lentosukat jo vuosi sitten reissun, kun lensimme Jenkkeihin. Ovat toimineen ja vähentäneet jalkojen turvotusta minimiin. Kärsin myös suonikohjuista, jonka takia ne tulevat kyllä tarpeeseen nyt kun olen raskaana ja joulukuun lentomatka lähestyy... Ostin omani n.20€ hintaan jostain sellaisesta liikkeestä, jossa myytiin myös muita tuki- ja liikuntaelinsairauksiin soveltuvia välineitä ja tekstiilejä. Varmaan aika saman asian ajaa joku Instrumentarium ja apteekki. Tässä myymälässä tosin saimme testattavaksi eri kokoisia sukkia, sillä varpaiden päähän ei saa jäädä liikaa tilaa ja myöskin itse sukka pitää olla oman jalankoon mukaan valittu. Jos ottaa liian suuren sukan, se saattaa olla liian löysä varresta, eikä ohjaa verenkiertoa tarpeeksi ylöspäin. Siksi en luottaisi ihan jokaiseen marketissa ko nimikkeellä myytävään sukkaan ilman asinatuntevaa opastusta! Oma ja vauvan terveys on kuitenkin kyseessä.
 

Yhteistyössä