Hae Anna.fi-sivustolta

Mistä syistä piiskaa?

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä Milla Magia, 24.10.2016.

1. Milla Magia Vierailija

Vaikka täällä on monta ketjua piiskaamiseen liittyen, aika vähän on keskusteltu kuitenkin syistä ja itse tavasta miten se kunkin lapsuuden kotona toteutettiin. Eli tähän pinoon lyhyesti syitä piiskan saamiselle? Kumpaa sukupuolta olet? Minkä ikäisenä piiskaa tuli? Millä välineellä? Paljaalle vai housut jalassa?

2. strykpojke Vierailija

Kun ei kukaan muu vasta minä voin vastata vaikka en saanut piiskaa koska olin niin hyvä puollusta minua,selitin pois kaikki mitä olin tehtyn!Ja paljo minä tein väärin,varastin omenat,porkanat,löyn rikki ikkunat nuoristotalossa,varastin suklalevyt ja tupakka kaupoissa ja poltin ja join keskikalja mutta minä selvisin aina kun olin niin taitava puolustautuva,en osa se suomnkielinen sana mutta olin hyvä asianajaja eli advokat på svenska!

3. Paljaalle Vierailija

Olin alaluokalla haistatin opettajalla pitkätpaskat Åiti sai tietää tämän oli hakenut vitsan valmiiksi otti syliinsä nostihameen helman laskipikkarit polviin ettensaa pikkaristakiini antoi koivuvitsaa tappelin vastaan envoinut mitään pyllylletuli sain vitsaa muutamankerran vuotessa kiukuttelusta yhteksän vuotiaana annoin Äitin piiskata entapellut vastaan meillä oli koivuvasta jollalakaistiin lattiat siitä Äiti hakivitsan tarvittaissa olin 10vuotias vastaoli ihankuiva eivoinut ottaapiiskaa siitä Äiti menasi antaa pyykkinarulla hameenipäälle ottijosyliinsä minut Äiti kiltti etkö voi antaa vitsaa mieluummin pyysin Äiti kysyi jos hain vitsan lupasinhakea kävin hakemassa kaksihaaraisenvitsan hameeni,pikkarini riisuttiin Äiti ropsutteli pyllylleni näpäkästi muutaman minutin Tästä eteenpäin sain hakea vitsan itse monasti kesällä kun oli peltotöitä toiset läksivät takaniitylle minä jäin autamaan Äitiä kotitöissä tällälailla hoitettiin samalla minulle tuleva piiskaus kahtenkesken tykkäsin tästä kun toiset eivättienneet ettäolin saanut pyllylleni.yleensä viisi-kuusikertaa vuotessa sain 13vuotiaana olin aikamurkku Äiti sai telkuta paljaanpyllyni kimpussa jopa viikon-parin välein Kokeiltiin myös remmiä paljaalle pyllylle pyllyäkuumotti pitempään remminjälkeen kiukuttelu väheni vuoten päästä sain vielä 14-16vuotiaana vitsaa kiukuttelusta,tupakanpoltosta vitsaa annettiin myös reisille tupakanpoltosta potkin reisillepiiskatessa millaisia piiskauksi sai Milla Magia vai saiko ollenkaan?

4. Kati-75 Vierailija

Meillä tuli piiskaa yleensä kaikenlaisesta tottelemattomuudesta 5-15 vuotiaana. Koulusta saadut kotimuistutukset ja jälki-istuntolaput tiesivät myös selkäsaunaa, samoin kaikki tupakka- ja viinakokeilut ennen rippikouluikää. Vitsaa en koskaan saanut, koska kaupungissa niitä ei ollut kerrostalon pihassa saatavissa. Meillä piiskan virkaa toimitti metallivartinen kärpäslätkä ja teininä äidin leveä farkkuvyö. Niin ja aina paljaalle, tietenkin.

5. strykpojke Vierailija

Se rupea seisoa minulle kun luen täällä!Onko täällä joku nainen joka halua leikkiä minun kansani?

6. Rami-64 Vierailija

Tuttua asiaa, meillläkin sai piiskaa. Sillä erotuksella, että vaikka asuttiin kaupungissa, niin vitsoja oli sillä aluella saaavilla yllin kyllin.

Miten usein teillä oli piiskapäivä kotona. Entä tiesivätkö kaverit selkäsaunoista.

7. Kati-75 Vierailija

Ei meillä mitään tiettyä piiskapäivää ollut. Silloin sain, kun tarvetta oli. Äiti yleensä määräsi rangaistuksen ja isä pani toimeen tai sitten vanhemmat kuritti yhdessä. Alakouluikäisenä sai vähän useammin. Yläkouluiässä enää muutaman kerran vuodessa. Meillä ei kavereiden nähden piiskattu, mutta kyllä se yleisesti oli tiedossa taloyhtiössä, että melkein kaikki tenavat sai ainakin joskus piiskaa.

8. vanhaukko Vierailija

Eipä siihen muuta syytä tarvittu kuin se, että oli pojanvintiö jota tarvi piiskata varmuuden vuoksi. Kun tuli pihalta sisälle vaikkapa syömään, oli ensin vuorossa piiskaus. Isosiskon kanssa molemmat saatiin, ensin toinen ja sitten toinen. Toinen odotteli housut kintuissa. Kun se ei sen kummemmin sattunut, sitä ei pitänyt minään. Ikiä en muista, mutta siskolla oli ainakin karvat jo kasvanut, kun vielä sai piiskaa.

9. Rami-64 Vierailija

Ilmeisesti teillä äiti käytti aikamoista valtaa, kun pystyi määräämään selkäsaunan.

Itse muistan, että meidän talossa asui niitäkin, jotka eivät saanee piiskaa. Minusta oli silloin häpeällistä jos piiskat määrättiin itselle jonkun sellaisen kuullen, joka itse ei saanut piiskaa. Muistatko tällaista omasta talosta.

10. Kati-75 Vierailija

En muista, että ulkopuoliset olisivat olleet kuulemassa tai näkemässä kuritusta. Poikkeuksena tietysti omat siskot, jotka kyllä kuulivat ja näkivät. Ja saatiin sitä joskus kaikki kolme siskosta piiskat yhtäaikaisestiKinnunen.

11. papparainen Vierailija

Ei sitä niin usein tullut, tuliko edes joka vuosi, toisina vuosina useammin. Useinmiten paljaalle, joskus remmiä tai pölypiiskaa housujen päälle. Toimitus oli hirmuinen operaatio, saatoi kestää varttitunninkin ennen kuin kuritus onnistui. Toimitusta sai olla katsomassa kuka vain paikalle sattui, yleisön ollessa paikalla sitä tappeli sen raivoisammin vastaan. Varmaan jonnekin 15-16 vuotiaaksi sitä ropsittiin, mutta monta vuotta oli kuitenkin sellainen tuntu, ettei enää tule, taikka ei se enää onnistu piiskaamaan, mutta se oli väärä luulo.

12. Oliko teillä " yksityinen tila" jossa piiskaa sai? eli äänet kuuluivat? Saiko sisaruksista kukin samalla lailla? saiko joku toinen enemmän tai ankarammin kuin toinen? Koska aika monet ovat olleet " harmissaan " jos on saanut enemmän kuin muut. Oliko selkäsauna aina yhtä kova? vai jostain teosta sai vain muutaman lyönnin? Kuinka kovia kuritukset olivat jäikö jälkiä?

13. Kati-75 Vierailija

Piiskaa saatiin yleensä missä huoneessa tahansa ja äänet kyllä kuuluivat vaikka muut sisarukset kyllä luikkuvat yleensä muihin huoneisiin tuossa tilanteessa. Poikkeuksena hetket, jolloin saatiin kuritusta samaan aikaan, jolloin muut olivat vieressä odottamassa omaa vuoroaan. En osaa sanoa, saiko joku enemmän kuin muut, aika tasan varmaan meni. Määrä oli aina joka kerta yksi piiska/ikävuosi. Kärpäslätkästä ei jälkiä jäänyt eikä vyöremmistäkään mitään punoitusta kummempaa.

14. strykpojke Vierailija

Sinä Kati?Oletko kiinnostunut vielä leikkiä piiskausleikkiä?Ei kai kärpäslätkästä kirveli paljo?Ei minulle pystyis piiskata kärpäslätkällä niin kova että se kirvelist mutta ehkä lapsi on herkeämpi iho?

15. Kati-75 Vierailija

Kyllä omasta mielestäni piiskaaminen kuuluu vain lastenkasvatukseen. En siis ole kiinnostunut aikuisten piiskaleikeistä. Minulle seksi on hellyyttä ja hyväilyä, ei satuttamista. Ainakin itselleni kärpäslätkäkin oli pikkutyttönä tehokas konsti, mutta toki remmi oli pahempi. Ja siihen vielä housujen laskemisen häpeä päälle.

16. strykpojke Vierailija

Kiitos muuten että sinä vastasit vaikka et oli kiinnostunut!Se on epätavallista että joku vastaa jos ei ole kiinnostunut!

17. Kati-75 Vierailija

Kyllä se remmin aiheuttama kipu oli toissijainen asia rangaistuksessa. Paljon pahempi oli se housujen laskeminen teini-iässä. Oli hävettävää olla paljalla pepulla vanhempien edessä, kun en ollut enää vuosiin käynyt saunassakaan heidän kanssaan. Meillä piti vielä nuhdesaarnatkin kuunnella ns. housut kintuissa. Tietysti vanhemmat tiesivät tuon rangaistusmenetelmän häpeällisyyden ja siksi sitä käyttivät. En tiedä, oliko muilla näin tiukka kuri

18. Kati-75 Vierailija

Jotenkin en itse ole ruumiillista kuritusta kokenut koskaan mitenkään eroottisena asiana, vai siihen paljas pylly liittyykin. Se, että saa omilta vanhemmiltaan piiskaa tottelemattomuudesta ei kiihota seksuaalisesti eikä pidäkään. Minulle piiska on ollut rangaistus ei kiihottava nautinto.

19. Juurikin näin, eroottinen piiskaus on leikkiä jossa osalliset ovat vapaaehtoisesti mukana. Mikä on edellytys ko toiminnalle. Rangaistus on aina piiskatulle väkivaltaa ja laitonta. Mutta se että aikuisena kiihottuu piiskauksesta on varmaan kiinni siitä että sattumalta kokeilee sitä. Ehkä helpommin kokeilee jos ei saanut kutituksena piiskaa. Mutta jos saunassa vihtoo niin siitä lyhyt matka Eroottisen piiskaukseen

20. strykpojke Vierailija

Näin on!Minä olen niin hullu että vaikka se nainen Kati-75 ei jakaa minun ajatukset minä käyn täällä 15 kertaa joka päivä ja katson jos hän on kirjoittanut mitään!Minä olen karannut Pohjoiskoreaan jos minun vanhemmat olisivat piiskanut minua,minä olisi ollut niin vihainen ja kävinnyt niin paljo että olisin karkanut mutta nyt haluan leikkiä sitä sama kuitenkin!

21. strykpojke Vierailija

Hävinyt tatkoitin eli på svenska skäms niin paljo että olisin vihaisena karkanut maailman loppuun saakka!

22. Niin on monenlaisia mieltymyksiä ja ei siinä ole mitään silloin kun se vapaaehtoista. Ja eikä kenenelläkään siihen huomauttamista kun ei laittomuuksia tee. Miten " löysit" sen että pidät piiskan saamisesta? Sinänsä varmaankin yleisiä seksifantasioita kun seksikaupoissa on aika runsaasti erilaisia piiskoja myynnissä. Tuskin olisi jos niitä ei kukaan ostaisi...

23. strykpojke Vierailija

Hyvin kirjoitettu!!!!!!!!!

24. Kati-75 Vierailija

En ole enää kommentoinut tätä keskustelua, koska se alkoi käsitellä yhä enemmän eroottista piiskausta, josta itselläni ei ole mitään kokemusta. Alunperin kirjoitin lapsuudessa ja teini-iässä saamastani ruumiillisesta kurituksesta. Vaikka kuri oli kova, olen saamastani kasvatuksesta kiitollinen. Periaatteessa olen ruumiillisen kurituksen kannattaja edelleen, mutta omien lasteni kasvatuksessa en voi sitä juurikaan käyttää, koska nykyään siitä joutuu pian lastensuojelun kanssa tekemisiin. Meillä annetaan lähinnä kotiarestissa ja tarvittaessa kyllä korotan ääntäni (huudan) aika lujasti.

25. strykpojke Vierailija

Se oli minun äidin kasvatusmetoodikin hän huusi minulle monta kertaa joka päivä ja uhkasi annaa minulle niin kovaa piiskaa että en pystyisin istua kahteen viikkoon!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri