mistäs mä itte tiän tiputteleeko lapsivettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himmeli

Vieras
rv 29
supistellut on,kohdun suu auennut vähän.
eilen alkoi erilainen vuoto,mukana myös valkovuotoa mutta on hyvin vesimäistä. hajua en ole huomannut,en muista millaista lapsivesi on. on väritöntä.
tiedän että vuodot lisääntyy odotusaikana. pikkuhousut kastuu,mutta ei paljoa.
soitin synnärille ja käskivät seurata tilannetta. varmaan on vain muutavuotoo,mutta oisko mitään vinkkejä mistä vois päätellä mitä on?

Ei sitä ite voi tietää. Mene tarkistuttamaan tilanne. Ja se käytetty side mukaan. Testaavat siteestä+vuodosta tikulla mitä on. Ihan turhaan kotiin jäät odottelemaan. Sanovat aina niin! Varsinkin ekasynnyttäjälle...kuten minullekin sanoivat. Menin kuitenkin. Vettä oli ja heti käynnistettiin. Vauva oli vaarassa mutta selvisi...

tää on kolmas lapsi mulle. esikoisen synnytys käynnistyi lapsiveden menolla. ei kerralla vaan tuli usein mutta jo niin paljon että sen huomasi varmaksi. mä kattelen aamuun asti ja arvioin tilanteen uusiksi. sekun luultavasti on lapsivettä. ei tule ede paljoa,mutta normaalia enemän kuitenkin.

no ne käski seurata tilannetta,kait ne tietää. kyseli kyllä kaikenmoista. kai siä aikalailla turhaan porukkaa juoksee. mä seuraan kuitenkin,jos jatkuu niin menen aamulla. tai jos lisääntyy. nyt ei edes supistele.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ne käski seurata tilannetta,kait ne tietää. kyseli kyllä kaikenmoista. kai siä aikalailla turhaan porukkaa juoksee. mä seuraan kuitenkin,jos jatkuu niin menen aamulla. tai jos lisääntyy. nyt ei edes supistele.

:wave:
Kätilön mielestä oli kyllä hyvä, että menin. Ja kyllä se lääkärikin kurtisteli kovasti kulmiaan ultratessaan. Tuomio oli kuitenkin kaikki ok.
Ja kävin siis siksi, kun vauvan liikkeet ollut 2 päivää tosi heikot (rv39+2)

mä oon melein jo itsekin siinä uskossa että valkovuotoo on. keskiviikkona on lääkäriaika joka varmasti osaa paremmin neuvoo. mutta toki aikasemmin menen jos lisääntyy. näillä viikoilla tosiaan harvinasita että tiputtelisi.

Yhteistyössä