Mistäs saisi valkoisia laudeliinoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Nyt keksin, että tyttö "haluaa" maalata kummeille ja mummille laudeliinat kangasväreillä?

Mistäs saisi valkoisia? Ainakaan Sinellin nettisivuilta en löytänyt enkä Ikean sivuilta.

[QUOTE="vieras";27709467]Kangaskaupasta valkoista pellavakangasta. Tosin se pitää itse päärmätä.[/QUOTE]

Joo, taitaa jäädä lahjansaajan hommaksi sitten :) Mä olen niin kätevä ompelemaan ihan suoraa saumaakin. Jotenkin toi kone vaan ei tottele mua :)

Osta jotain valkoisia kaitaliinaksi tarkoitettuja pöytäliinoja. Voihan niitä saunassakin käyttää (kun vaan valkkaan semmosen matskun, joka on helppo pestä ja kestää pesua).

Miksi pitää olla valkoisia? Itse en haluaisi valkoista laudeliinaa. Kangasvärit näkyy hyvin myös pellavaliinassa siis sellaisessa harmaassa. Meillä on painettu pellavaan käden ja jalan jälkiä ja hyvin on näkynyt. Tänä vuonna painettiin tiskirättejä ja iha nhyvin näkyi värit sinisessä ja keltasessa rätissä. Tosin hiukan muuttavat värisävyjä.

[QUOTE="vieras";27711152]Miksi pitää olla valkoisia? Itse en haluaisi valkoista laudeliinaa. Kangasvärit näkyy hyvin myös pellavaliinassa siis sellaisessa harmaassa. Meillä on painettu pellavaan käden ja jalan jälkiä ja hyvin on näkynyt. Tänä vuonna painettiin tiskirättejä ja iha nhyvin näkyi värit sinisessä ja keltasessa rätissä. Tosin hiukan muuttavat värisävyjä.[/QUOTE]

Siis toki voi olla pellavaa/harmaata. Mutta siis yksivärisiä. Lähinnä kysymys oli, että mistä kaupasta kannattais lähtee etsimään yksivärisiä laudeliinoja?

Mistä löysit yksiväirisiä tiskirättejä?

Siis toki voi olla pellavaa/harmaata. Mutta siis yksivärisiä. Lähinnä kysymys oli, että mistä kaupasta kannattais lähtee etsimään yksivärisiä laudeliinoja?

Mistä löysit yksiväirisiä tiskirättejä?

Yksivärisiä tiskirättejä oli Citymarketissa pirkka merkillä ja Prismassa muistaakseni rainbow. Saman tuntuisia ovat kuin vettex mutta ovat yksivärisiä ilman kuvia. Yksiväristä pellavaliina saa ainakin eurokankaasta. Mustaakseni on juuri laudeliinan levyistä et ei tarttis ommella kuin lyhyet päät tai sit hapsuttaa reuna. Kaupassa en ole nähnyt valmiita yksivärisenä, kun niissä on melkein aina joku kuva tai sit on monivärisiä.

Lisäys vielä edelliseen. Kävin tarkistamassa kangaskaapista niin eurokankaan pellavaliina olikin mankeliliina eli tarkoitettu mankeliin, mut käy se varmaan laudeliinaksikin.

Oliko noi Cittarin ja Prisman tiskirätit kestorättejä? Ei kai niitä muuten kannata maalata :)

Täytyy huomenna soittaa eurokankaaseen ja kysyä tota manekiliinaa. Itse en ehdi enään kaupoille niin täytyy miehellä tuottaa kulkeissaan.

Yhteistyössä