mistäs sitten saatais vääntöä..;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
nyt on tuo elatus koluttu niin keskustellaanko tapaamisista.. eli minkä verran tapaamisia olisi "hyvä" juttu? itse pidin meidän alkuperaisestä sopimuksesta eli lapset isällään joka toinen viikonloppu ja muutamana arki-iltana.. riippuen tietty lapsen iästä. mitäs mieltä, minkä verran toivoisitte tapaamisia olevan? omalta kohdalta tuntuu et kerran viikossa on ihan hävyttömän vähän (siis meidän tilanteessa).

Joka toinen viikonloppu ois lasten kannalta ajateltuna se vähimmäismäärä. Ja silloin kun olin ihan yksin lasten kanssa, olis pieni hengähdys tehnyt terää. Nyt tapaamisia on 5-6 kertaa vuodessa. Käytännössä menee niin, että tytöt itse soittavat isälleen, tai minä soitan, että sopiskos sillon ja sillon. Nytkin toisiks vanhin lähetti isälleen tesktarin et jos vois mennä sinne pääsiäislomalla, no, heillä oli jotain muuta ja vastaus oli et katotaan mihin väliin keritään sovittaan vierailu...

Meillä joka toinen viikonloppu. Kesäajasta (=koulujen kesäloma) puolet viikon jaksoissa eli viikko-viikko. Vuoro hiihto- ja syyslomat. Myös joulu vuoro vuosina.
Meillä ei viikolla tapaamiset pitkän välimatkan takia onnistu.

Sopii hyvin meille aikuisille ja myös lapsille. Säännöllisyys lienee se tärkein; lapsilla oma rytmi asioihin ja pystyy itsekin suunnittelemaan omia juttuja.

Ja vielä, ettei mitään ongelmia ole tullut, vaikka molemmat vanhemmat elävät jo uusiosuhteissa...on nääs pidetty uusiot kunnon-tosiasioiden-kohtaamiskoulutuksissa :D

Meillä on sovittu 8 vuotta sitten kirjallisesti lastenvalvojan luona, " kaksi kertaa kuukaudessa, kahden päivän ajan"...

Ei ole toteutunut vielä tähän mennessä kertaakaan....jotenkin ihan pikkasen tuntuu, ettei tuu koskaan toteutumaankaan... :o No, omapahan on menetyksensä...säälittää vaan noi lapset..miltä mahtaa tuntua pienessä sydämessä, kun ikioma isi ei halua tavata.. :(

Meillä on joka-toinen-vkl pe-ma ja joka keskiviikko/torstai yö. Isä hakee päiväkodista ja palauttaa sinne - paitsi jos on lomapäivä/lapsi sairaana tms jolloin sovitaan haku täältä. Lomat menee niin että lapsi on neljä viikkoa isänsä kanssa, neljä viikkoa äidin kanssa mutta siinä toimii noi vkl-tapaamiset ettei lapsi joudu olemaan liian pitkiä aikoja erossa. Lapsi on nyt 2 vuotias, tarkoitus siirtyä parin vuoden päästä vuoroviikkoihin :)

Yhteistyössä