mit olette tehneet isänpäivälahjoille, jos lapsella ei osalllistuvaa isää elämässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintoja

Vieras
isä elää ja voi hyvin, ja tietää lapsestaan, mutta ei käy, ei soita. Lähettäisitkö isänpäiväaskartelun postitse? osoite on tiedossa.
Tuntuu vaan kornilta, kun kortissa lukee teksti, joka osoitettu nimenomaan läsnäolevalle isälle, joka "aamupuurot keitti" jne...

onko sellainen edes ansainnut saada mitään muistamista lapseltaan?

Asia on kyllä musta selkeä, eli jos isä ei ole millään lailla osallistunut lapsen elämään niin miksi pitäisi isäinpäiväkorttia laittaa? Itse kasvoin isättömänä ja olen enemmän kuin kiitollinen siitä että elämässäni on mies joka on läsnä yhteisille lapsillemme.

Enempi mua pohdituttaa se, että onko lapsi tehnyt päiväkodissa isänpäiväaskartelut? EIkö hoitopaikassa tiedetä perheen tilanteesta? Jos tiedetään, on aika kornia laittaa lapsi askartelemaan olemattomalle isälle/papalle askarteluja.

aika kornilta tuntui, kun koululaiseni 12 vuotias oli myös koulussa laitettu tekemään kuolleelle isälleen ISI-lahjakortti, johon piti keksiä 3 asiaa, mitä voi isin kanssa tehdä :O koulussa ope on tietoinen tästä menetyksestä, ja tyttöhän ei itten mitään korttia tehnytkään.

Meillä veljeni antoivat sedille lahjat sen jälkeen kun isä kuoli, itse olin jo sen verran vanha, etten enää koulussa tehnyt lahjoja.

Päiväkodissa me tiedetään jokaisen lapsen perhetilanne ja jos lapsella ei ole isää, niin kortti tehdään sitten sillä lähimmälle mieshenkilölle, joka lapsella on. Tuollaiset valmiit lorut on aika huonoja, koska ne eivät sovi kaikille ja voivat jopa loukata jotain, kaikilla ei ole yhtä hyvä huumorintaju ja varsinkin monet lapset tietyssä iässä ovat realisteja. Parempi on antaa lapsen itse kertoa isästään ja kirjoittaa se korttiin, siis mikäli lapsi puhuu ja osaa kieltä.

Minä olen ilmoittanut päiväkotiin ja kouluun hyvissä ajoin että lasten isänpäivälahjat menevät vaarille, joten opettajat ovat osanneet huomioida asian. Koskaan siitä ei ole kysytty joten kannattaa itse olla aktiivinen asian suhteen!

Meidän lapsella on hyvä isä ja yksi vaarikin. :) Tästä huolimatta hän oli eräänä vuonna askarrellut isänpäiväkortin sedälleen. Kun päiväkodissa oli sanottu, että kortin voi tehdä ja antaa kenelle tahansa läheiselle miehelle. Varmaan oli tarkoitettu, että siinä tapauksessa, jos isää tai vaaria ei ole. ;) Mutta setä sai sinä vuonna kortin ja oli otettu.

Mun nuoremoi on jo useamman vuoden askarrellu äidille myös isänpäivänä eli saan askartelut kaksi kertaa vuodessa :) joku tosi fiksu päiväkodin täti keksi sen kun pieni oli jo useamman vuotta sitten menny ihan jumiin päiväkodissa kun oli pitäny alkaa isälle askartelemaan. Isä on olemassa, mutta ei ole kiinnostunut lapsistaan.
Koululainen askartelee isänpäiväjutut ja lähetetään ne joskus jos muistetaan no big deal.

Isä ei siis ole kiinnostunut lapsista vuoden muinakaan päivinä.

Yhteistyössä