Mitä 1-vuotiaalle päälle etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ap"

Vieras
Tässä nyt yritän kovasti miettiä, mitä kesäkuiselle Kreikan matkalle tollaselle pienelle voisi pukea. Kun pitkähihainen toki olisi hyvä, niin ei pala, mutta lapsihan tukehtuu jossain pitkähihaisessa bodyssa ja pitkissä housuissa... Ootteko vaan pitäneet pitkiä vaatteita vai laittaneet t-paidan ja sortsit ja sitten lätkineet hulluna aurinkorasvaa päälle? Muitakin vinkkejä otetaan vastaan kiitollisena:)

Varjossa tota meidän lasta on varmaan mahdoton pitää, kun rattaissa ei pitkiä aikoja enää suostu istumaan ja ainoa oikea liikkumistapa on juoksu paikasta toiseen...

Minä pidin vauvalle todella väljiä puuvillaisia pitkähihaisia. Siis housuja ja paitoja, mutta sellaisia ilmavia, jottæ ei kuuma. Sitten rannalla oli uv teltta ja pop:n uv asu

Oon yrittänyt etsiä sellaisia ja aika huonosti löytyy. Yhdet haaremihousut (yöks) löysin sellaista ihan ohutta puuvillaa ja ne oli sellaiset sopivan löysät, mutta pitkähihaisia ohuita paitoja onkin hankalampi löytää:(

Alle 2-vuotiaille ei suositella aurinkorasvaa!!!!

Ei suositella joo, mutta vielä vähemmän suositellaan palamista tai lämpöhalvausta... Vaikka olisi kuinka pitkät vaatteet, niin aina jää paljaita kohtia ja apteekista saa kyllä rasvoja pienemmillekin lapsille... Olen kyllä niin huono äiti, että olen käyttänyt normaaliakin rasvaa, jos ei muuta ole ollut saatavilla.

^Parempi se on suojata kämmenselät, kasvot ja jalat vaikka lapsille tarkoitetulla fysikaalisen suojan voiteella, kun antaa em kohtien palaa. Tuon ikäistä voi olla mahdoton pitää koko ajan varjossa, kokemusta on. Alle 2-v:n ensisijainen suojaus on tietenkin pitkähihainen ja -lahkeinen vaatetus, auinkolasit ja leveälierinen hattu. Lisäksi mahdollisuuksien mukaan kannattaa (etelänmatkalla kesäkuussa) välttää ulkoilua pahimman paahteen (n.klo 11-15) aikana.

Kunnon lierihattu, tai lippis, jossa on sellainen takahärpäke, suojaa jo kasvot, niskan ja korvat hyvin.

Meillä on ollut pitkähihaisia, ohuita bodeja aina mukana. Ja ihan shortseja ja t-paitoja. Kunnon apteekin lasten aurinkorasvat kertoimilla, niin hyvin ovat viihtyneet paahteessakin.
Ihanaa matkaa! Meillä on matkakuumetta tuhattriljoonaa astetta, tarttis tehrä jotakin asialle ;)

Me oltiin talvella viikko etelässä ja käytin sen viikon ihan surutta aurinkorasvaa, lapsille tarkoitettua, ei viikossa niin paljon kemikaaleja ehdi saada... Rasva on hyvä käsivarsiin ja sääriin. Kasvoihin aurinkorasvan laittaminen on hankalaa, koska ainakin meillä lapsi hieroi sen aina käsiin ja silmiin ja sitten oli silmät ihan punaiset ja piti yrittää huuhdella :(

Hattu on tärkeä, mutta me kyllä pidettiin ihan sortseja ja t-paitaa. Päivän kuumimmat tunni lapsi nukkui yleensä päikkäreitä sisällä, koska meillä lapsi ei oikein nuku rattaissa.

Yhteistyössä