Mitä 2-vuotiaalle päälle hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puku?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puku?

Vieras
Ostammeko tumman puvun vai esim. kauluspaita ja suorat housut?

Mitään tummia vaatteita ei oikeastaan valmiina ole. Yhdet mustat farkut löytyy, mutta farkuissa ei varmaan hautajaisiin oikein sovi mennä? Myös kengät pitää hankkia. Voisiko kengät olla esim. kävelykengät, sellaiset mitä voisi käyttää mm. kauppareissuillakin myöhemmin.

Puvun kanssa täytyy varmaan olla ihan puku-/juhlakengät?

Mistä voisi löytää edullisesti? Rahaa ei paljoa ole ylimääräistä, mutta asialliset vaatteet haluaisin silti hankkia.

Kyl mä tolle 2v pukisin suorat housut ja kaulupaidan. Puku minusta turhan hieno pikkupojalle. Kengiksi vaikka just mustat kävelykengät. Kauluspaita ei ois musta jotta vois käyttää sitte muuallakin. Lapsilla ylipäänsä ei tarvi olla mustaa.

En kyllä ostaisi pukua. Laittaisin tummat housut, mustat tai tummansiniset, paidan ja vaikka villatakin. Pyhähousuja saa varmaan kirppariltakin, ne jäävät yleensä vähälle käytölle.

Mun mielestä ei noin nuoren kanssa ei tarvitse olla kovin virallinen. Tummat, kangas housut (esim. kummarivyötäröllä) ja siihen valkoinen paita. Sitten esim neuleliivi päälle (jos neuleliivi niin alla voi olla vaikkapa siisti valkea poolo). Kengät ostaisin tummat mutta esim kävelykengät tai jopa siistit yksinkertaiset "lenkkaritkin" (tummat). Kirppiksiltä löytää ainaki noin pieniä kenkiä ihan hyvin.
A ja O on kivan tuntuiset vaatteet muksulla niin menee tilaisuuskin kivemmin.
Osanottoni.

Ei kai se lapsella ole niin tarkkaa, kunhan ovat siistit ja asialliset. Vaatteet ovat kuitenkin viimeinen asia mitä kukaan hautajasissa katselee. Omaa kokemusta siskon hautajasista!

Kunhan on siistit ja hillityn väriset vaatteet niin on OK. Mun mielestä lapsi voi mennä hautajaisiin farkuissakin jos on siistit, itse suosisin suorat housut + kauluspaita tyyliä. Ja tavalliset kävelykengät käy vallan mainiosti.

Mä laittaisin tummansiniset samettihousut, valkean kauluspaidan ja tummansinisen silparin. Ne löytyisi kaapista valmiina. Ja tummat nauhakengät.

Puku on mielestäni liiallinen vírallinen noin pienelle, jollette sitten ole jotain muutenkin pukeutumiseen keskittyvää hienostosukua.

Mä aikanaan vein tytön hautajaisiin beigessä mekossa ja punaisissa kengissä. Nyt palstan myötä olen vasta miettinyt, että oliko ne kengät joidenkin mielestä asiattomat. Mutta en halunnut yhden käytön kenkiä hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Kunhan on siistit ja hillityn väriset vaatteet niin on OK. Mun mielestä lapsi voi mennä hautajaisiin farkuissakin jos on siistit, itse suosisin suorat housut + kauluspaita tyyliä. Ja tavalliset kävelykengät käy vallan mainiosti.

Muilta osin peesaan, mutta farkkuja ei voi hautajaisiin laittaa. Ei edes 2-vuotiaalle. Suorat housut ja kauluspaita, ehkä neule tai neuleliivi siihen päälle, ja väritys hillitty ja neutraali. Ei lapsilla tarvitse olla mustaa.

Meillä oli 1v:llä vihreänharmaat housut ja kauluspaita. Housuja käytettiin myöhemmin. Kävelykengät oli jalassa. Musta on aika jyrkkä väri pienelle ja puku on ehkä jo liikaa. Etsi mieluummin jotkut tummansiniset, harmaat, ruskeat vaatteet ja siistit kengät. Suorat housut tai vaikka samettihousut ja kauluspaita.

Yhteistyössä