Mitä aiotte tehdä turvaistuimille/kaukaloille, kun ette enää itse tarvitse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja istuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

istuin

Vieras
Tosi moni on sitä mieltä, että käytettyä istuinta ei voi ostaa vieraalta ihmiseltä, esim huutonetistä. Ja niinhän se onkin. Mistä sitä ikinä tietää onko myytävä istuin ollut kolarissa vai ei. Mitä siis teette istuimille, kun ne on teidän perheelle ylimääräisiä? Onko teillä sukulaisia tai kavereita, joille voi myydä? Meillä ei ole. Jos kerran kukaan ei voi ostaa istuinta vieraalta, niin mitähän minä meidän istuimille teen käytön jälkeen. Heitän roskiin ilmeisesti.

Jaa-a, siel on yläkerrassa kaksi kaukaloa vailla omistajaa, miettiny jo et mahtaisko niitä jonneki saada lahjotettua mutta mahtaako niitä kukaan huolia kun ei oo uusinta mallistoa mutta hyväkuntosia kummiskin =)

Kaukalot lainasin ja palautin omistajille, istuimet kärsi kuitenkin vuosien käytöstä että en ole eteenpäin laittanut. Korokkeet voisin laittaa eteenpäin ajan myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myy kirppiksellä.Ei kaikilla ole varaa ostaa uusia.Varmasti ostajia löytyy.

Jos tänne laittaisi kysymyksen, et voiko käytetyn istuimen ostaa, niin yksikään vastaaja ei suosittelisi sitä. Siitä voisi päätellä, että istuin ei menisi kaupaksi kovin helposti. Käykö kirppiksillä niin köyhiä ihmisiä, et ostavat mitä vaan tuntemattomilta?

Yhden myin huutonetissä ja sitä ajattelin kyllä kokeilla kun asia on seuraavan kerran ajankohtainen,ideaalitilannehhan olisi se,että tuntisi jonkun joka tarvitsee..
Eihän sitä koskaan voi tietää,miten käytettyä ostaessa istuinta on kohdeltu,mä olen ehkä sen verran naivi että uskon vielä ihmiseen ja vähänhän voi iästä ja kunnosta päätella..Miksi kukaan esim. myisi kolaroitua istuinta,kun vakuutusyhtiö korvaa kolarin sattuessa siitä osan?

Kaukalon myin täältä palstan kautta aikanaan eteenpäin. Edellisen istuimen samoin. Nykyinen istuin on sellanen, että sitten kun poika ei siihen enää mahdu (=siitä saa pelkän korokeistuimen selkänojan irrottamalla), on sillä ikää niin paljon että joutaa pois heitettäväksi.

Kyllä mä uskaltaisin ostaa käytetyn istuimen. Kolarit on aika harvinaisia kuitenkin ja varsinkin sellaiset mitkä ois vahingoittanut istuinta. Ja harvinaista luulisin olevan senkin, että joku haluis tieten tahtoen myydä kolaroidun istuimen ja vaarantaa pienen lapsen turvallisuuden.

Laitettiin kierrätyskeskukselle. Kaukalo oli aika uusi, joten varmaankin meni kaupaksi nopeasti.

Kysyin muuten lastentarvikeliikkeessä, että mistä he tietävät, onko heille tulava käytetty kaukalo ollut kolarissa. Myyjä selitti ja näytti myös, miten turvavyöt jättävät jäljet kaukaloon kolarissa.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja istuin:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
olen myynyt kirpparilla hyvään hintaan =)

Ostaisitko itse käytetyn? Jos et, miksi oletat, että jollekin muulle kelpaa teidän istuin?

on kelvannut :o en tiedä miksi

Sitä vaan ajoin takaa, et kun täällä palstalla suurin osa tuomitsee käytetyn istuimen ja silti ovat sitä mieltä, et heidän istuimensa voi myydä vaikka huutonetissä. Itse siis eivät ikinä huolisi kenenkään vanhaan istuinta, mutta olettavat, et sellaisia ihmisiä löytyy, joille kelpaa mikä vaan vanha.

kannettavan kopan nakkasin rosiin, 3 oman , ja yhden lainavuoden jäljiltä se 9 v vanhana oli mielestäni turvaton

sen kiinteän automallin antaisin ilmatteeksi jollekin (siihen pitää ommella uusi päällinen ) jos jokun huolisi

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Laitettiin kierrätyskeskukselle. Kaukalo oli aika uusi, joten varmaankin meni kaupaksi nopeasti.

Kysyin muuten lastentarvikeliikkeessä, että mistä he tietävät, onko heille tulava käytetty kaukalo ollut kolarissa. Myyjä selitti ja näytti myös, miten turvavyöt jättävät jäljet kaukaloon kolarissa.

Näkyy turvaistuimesta myös jos se on ollut kolarissa vai koskeeko tämä vain kaukaloita?

Mm. kaukalosta oli myynti-ilmotus lehessä ja kyllä se käsistä vietiin! Aamulla heti kaheksalta tuli silloin puhelu ja samantien meni kaukalo uusille omistajille! Että kyllä ainakin jotkuu ostaa käytettynä. Se ei ollu kovinkaan vanha ja oli kolaroimaton.
Turvaistuimen osti ukon kaveri. Se oli ollut enemmän käytössä ja meni kaverin perheen kakkosautoon tilapäiskäyttöön.

itse en uskaltais vieraalta ihmiseltä ostaa kun koskaan ei tiedä onko varmasti kolaroimaton ym.

Sitä vaan ajoin takaa, et kun täällä palstalla suurin osa tuomitsee käytetyn istuimen ja silti ovat sitä mieltä, et heidän istuimensa voi myydä vaikka huutonetissä. Itse siis eivät ikinä huolisi kenenkään vanhaan istuinta, mutta olettavat, et sellaisia ihmisiä löytyy, joille kelpaa mikä vaan vanha.

Onko siinä sitten jotain vikaa? Pitäiskö sellasten, jotka ei esim käy kirppiksillä ollenkaan, niin heittää kaikki pienet vaatteet yms tarpeeton tavara roskikseen vain siksi kun eivät itse halua ostaa käytettyjä tavaroita?

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:

Näkyy turvaistuimesta myös jos se on ollut kolarissa vai koskeeko tämä vain kaukaloita?

Sitä en tiedä. Kysyttiin vain kaukaloista, kun oltiin sitä ostamassa.

Yhteistyössä