Mitä aiotte tehdä turvaistuimille/kaukaloille, kun ette enää itse tarvitse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja istuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neljälle nuorimmalle on ostanut käytettynä uudenveroiset kaukalot aika halvalla hinnalla. Käytön jälkeen olen myynyt ne heti, joten eivät ole olleet vielä mitään vanhaa mallia. Kahden vanhimman istuimista sain melkein saman mitä olin itse maksanut, mutta kahden nuorimman kaukaloista sain saman ja toisesta jopa muutaman euron enemmän (Graco autobabyt), kun olin itse maksanut.

Kyllä varmaan jokainen mielellään uuden ostaisi mutta kaikilla siihen ei ole yksinkertaisesti varaa.Kyllä se on lapsen parempi istua vaikka siinä käytetyssä istuimessa kun ilman istuinta.Ja kyllä ainakin minun ystäväpiirissä ovat toisten vanhat istuimet kelvanneet aivan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Neljälle nuorimmalle on ostanut käytettynä uudenveroiset kaukalot aika halvalla hinnalla. Käytön jälkeen olen myynyt ne heti, joten eivät ole olleet vielä mitään vanhaa mallia. Kahden vanhimman istuimista sain melkein saman mitä olin itse maksanut, mutta kahden nuorimman kaukaloista sain saman ja toisesta jopa muutaman euron enemmän (Graco autobabyt), kun olin itse maksanut.

Montako lasta teillä oikeen on? Miksi et ole voinut käyttää samaa istuinta useammalla lapsella?

Vauvakaukalon annoin serkun perheelle kun oli vielä melkein uusi. Sieltä kuulemma kiertänyt toiselle serkulle. Istuin ehtii varmaan kulua loppuun kun pitäisi mennä useamman vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Alkuperäinen kirjoittaja istuin:
Sitä vaan ajoin takaa, et kun täällä palstalla suurin osa tuomitsee käytetyn istuimen ja silti ovat sitä mieltä, et heidän istuimensa voi myydä vaikka huutonetissä. Itse siis eivät ikinä huolisi kenenkään vanhaan istuinta, mutta olettavat, et sellaisia ihmisiä löytyy, joille kelpaa mikä vaan vanha.

Onko siinä sitten jotain vikaa? Pitäiskö sellasten, jotka ei esim käy kirppiksillä ollenkaan, niin heittää kaikki pienet vaatteet yms tarpeeton tavara roskikseen vain siksi kun eivät itse halua ostaa käytettyjä tavaroita?

Pointtia, pointtia. Itse kyllästyin hakemaan haluamaani kaukaloa, joten ostin sen uutena. Pidin hyvin ja huolella ja myin pois. Vanhan monella lapsella olleen istuimen joku, joka uskaltaa sen käyttöön ottaa sen tähden, että on jo nyt 5v vanha, saa ottaa sitten kun aika tulee niin ilmatteeks. Omalla se menee vielä ja uskon, että se kestää ja on kunnossa.

Onko teidän mielestä sellaiset vanhemmat vastuuttomia idiootteja, jotka ostaa istuimen ihan vierailta ihmisiltä?

ei oo mut tyhmiä kyl löytyy jos pitää olla uusinat uutta ja suoraan kaupasta muutaman vaivasen kuukauden takia..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Montako lasta teillä oikeen on? Miksi et ole voinut käyttää samaa istuinta useammalla lapsella?

Kuusi lasta ja seitsemäs tulossa ja hänelle on jo kaukalo (käytettynä taaskin) ostettu. Kaukalot myytiin edellisiltä sen takia pois ettei meillä ole tilaa säilytellä niitä ja toiseksikin itsellä on periaate ettei käytetä yli 3 vuotta vanhoja kaukaloita (muoviosien väsymisen takia). Sitäpaitsi minusta on ihanaa ostella aina uudelle vauvalle "uusia" tarvikkeita.

Me saatiin naapurista ilmaiseksi, eli meile kyllä kelpaa käytetty, kunhan käyttöhistoria tiedetään. Useasti noita näkyy neuvolan ilmoitustaululla myytävänä, siinähän voi vähän haastatella myyjää ja joku saattaa sen tunteakjin, että onko luotettava. Kyllä veisin kirpparille kaukalon myytäväksi, mutta turvaistuinta meilä on käytetty jo 8 vuotta eli on tiensä päässä, ja roskiin menee kunhan talvi alkaa eikä neiti enää mukavasti toppavaatteissa siihen mahdu.

Minä ostin kierrätyskeskuksesta pojalle turvaistuimen eurolla. Oli kyllä aika rähjäisen näköinen kapistus, mutta opiskelijan tuloilla ei voi haaveillakkaan uudesta istuimesta, eikä edes käytetystä, nekin kun tuppaavat maksamaan monta kymppiä.
Nyt on tuosta euronistuimesta turvavyöt hajoamaisillaan, joten uuden tarvitsen taas pikaisesti ja käyettynä se on ostettava. LAHJOITUKSIA OTETAAAN VASTAAN :)
Olishan se kiva, että poika sais matkustaa mahdollisimman turvallisesti varsinkin kun ajellaan paljon pitkää matkaa mummolaan, mutta kun ei ole rahaa niin ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama The Strange:
Minä ostin kierrätyskeskuksesta pojalle turvaistuimen eurolla. Oli kyllä aika rähjäisen näköinen kapistus, mutta opiskelijan tuloilla ei voi haaveillakkaan uudesta istuimesta, eikä edes käytetystä, nekin kun tuppaavat maksamaan monta kymppiä.
Nyt on tuosta euronistuimesta turvavyöt hajoamaisillaan, joten uuden tarvitsen taas pikaisesti ja käyettynä se on ostettava. LAHJOITUKSIA OTETAAAN VASTAAN :)
Olishan se kiva, että poika sais matkustaa mahdollisimman turvallisesti varsinkin kun ajellaan paljon pitkää matkaa mummolaan, mutta kun ei ole rahaa niin ei ole.

Vyöt hajoamassa? huh huh, eikä mummo tai kukaan voisi vaikka lainata sulle rahaa, et saisit ehjän istuimen ja pääsisitten turvallisesti mummolaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama The Strange:

Vyöt hajoamassa? huh huh, eikä mummo tai kukaan voisi vaikka lainata sulle rahaa, et saisit ehjän istuimen ja pääsisitten turvallisesti mummolaan?

Ei voi. Olen kyllä äitimuorille vihjaillut, mutta ei silläkään taida olla rahaa. pitää vaan toivoa, ettei ajeta kolaria.

Vajaan vuoden käytössä olleen kaukalon annoin ystävälleni. Tuon turvaistuimen lahjoitan jollekkin joka sen tarvii vaikka kakkosistuimeksi sit kun ei enää itse tarvita.

Mietin sitäkin,että jos olisit lapsesi kanssa kolarissa,niin tekisikö sun enää itsekään mieli säästää sitä tuolia...VOis kuvitella että tois pahaa mieltä,tai noin aattelisin varmaan itse.Aion yrittää kirppiksellä myyntiä,tai sitten lahjoitan ne kun näyttävät kuluvan puhki käytössä

Yhteistyössä