Mitä ajatella kun sisko ei ole onnitellut tulevasta lapsesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuopus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Just joo, mistä näitä ämmiä riittää tällä palstalla jotka aina lynkkaa aloittajan!!!! Uskomattomia tyyppejä. Minä en todellakaan odota olevani kaiken keskipisteenä, kun olen raskaana ja luultavasti viimeinen lapsenlapsi vanhemmilleni.
Mutta on se nyt kumma että ihmisten iloista ei voi iloita, ei onnitella, ei mitään!!!! Vai kuuluuko tää taas tähän paskamaiseen suomalaisuuteen, että ollaan niin v*tun kateellisia että iloitaan vaan kun tapahtuu jotain pahaa ja sitten pidetään suut rullalla kun tapahtuu jotain hyvää?????????

ON kuulkaas meikäläinen onnitellut ihan jopa siskon viidennestäkin lapsesta vaikkei ehkä nyt niin jännittävää oliskaan. Ja VAIKKA ei mulle siitä itse henkilökohtaisesti kertonut. Aina voi jotain sanoa eikä olla niinkuin ei oliskaan. Onhan se tietty vallankäyttöä sekin, välinpitämättömyys!

Ja tälle palstalle on näköjään ihan turha sanoa mitään, täällä kun näitä samanlaisia paskiaisia sikiää :(

:o :o Tämän luettuani taidan ymmärtää siskoasi.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Just joo, mistä näitä ämmiä riittää tällä palstalla jotka aina lynkkaa aloittajan!!!! Uskomattomia tyyppejä. Minä en todellakaan odota olevani kaiken keskipisteenä, kun olen raskaana ja luultavasti viimeinen lapsenlapsi vanhemmilleni.
Mutta on se nyt kumma että ihmisten iloista ei voi iloita, ei onnitella, ei mitään!!!! Vai kuuluuko tää taas tähän paskamaiseen suomalaisuuteen, että ollaan niin v*tun kateellisia että iloitaan vaan kun tapahtuu jotain pahaa ja sitten pidetään suut rullalla kun tapahtuu jotain hyvää?????????

ON kuulkaas meikäläinen onnitellut ihan jopa siskon viidennestäkin lapsesta vaikkei ehkä nyt niin jännittävää oliskaan. Ja VAIKKA ei mulle siitä itse henkilökohtaisesti kertonut. Aina voi jotain sanoa eikä olla niinkuin ei oliskaan. Onhan se tietty vallankäyttöä sekin, välinpitämättömyys!

Ja tälle palstalle on näköjään ihan turha sanoa mitään, täällä kun näitä samanlaisia paskiaisia sikiää :(

:o :o Tämän luettuani taidan ymmärtää siskoasi.

Aha, just!

tuntuuhan se loukkaavalta. Ehkä siskosi ei vain ole huomannut/muistanut onnitella. Sanoihan tuossa joku aiemminkin, ettei ole älynnyt vastaavassa tilanteessa onnitella.

Mutta ihmettelen sinun vahingoniloasi siitä, että sinä olet raskaana ja siskosi ei. Tai ainakin joku tekstisi kuulosti siltä.. Jos onnittelemattomuus (prkl tätä suomen kieltä ) johtuu siitä.. En tedä, kysy. Jospa saisitte asiaa selvitettyä, tai muitakin juttuja.

Onnea jokatapauksessa, nauti raskaudestasi!

En tiedä muista, mut mun mielestä on vähän outoa ettei onnitella tai muutakaan. Ei mulle ittelleni tulis mieleenkään sivuuttaa asiaa vaikka olis 10:s lapsi. Ja vaikkei se mitenkään ehkä kummempia asia sitten kai ookkaan niin miks aina tarvii olla niin suppee? Ihmiset on niin kamalan negatiivisia aina!
:hug: Onnea ap raskaudesta. :)

En mäkään ole kavereilleni/sisaruksilleni/muille sukulaisille mitään heidän raskaudestaan puhunut, ennen kuin ovat mulle itse kertoneet. Jotenkin musta vaan on huonoa käytöstä alkaa kyselemään jne. jos toinen ei ole mitään asiasta maininnut. Päättelen siitä ettei tämä ihminen syystä tai toisesta halua puhua asiasta kanssani.

Mutta itse toki sisaresi tiedät. Mikset kysy häneltä suoraan asiasta, ennen kuin loukkaannut?

Alkuperäinen kirjoittaja kuopus:
Meille on siis kolmas lapsi tulossa ja raskaus ei ole enää ihan alkumetreillä. Sisko on tietoinen asiasta ja nähnyt jo mahankin, vaan ei ole sanonut halvattua sanaa raskaudestani saati onnitellut tai kysynyt kuulumisia, vaikka itse kärsin aiemmin lapsettomuudesta. Hänellä itsellään lapsiluku jo täynnä ja on minua 10 vuotta vanhempi. Kyllä tuo loukkaa ja en ymmärrä käytöstä ollenkaan. Olen itse onnitellut hänen jokaista raskauttaan ja kysellyt miten menee jne. Miten tämä nyt pitäisi sitten ymmärtää? Tuntuu töykeältä ja loukkaavalta.

Ensinnäkin sitähän sanotaan että tuo huonoa onnea onnitella etukäteen, aivan samoin kuten naimisiin meneviäkään ei kuulu onnitella ennen kuin on vihitty.
Toisekseen kaikkia ei kiinnosta kysellä raskaudesta. Itselläni on tosin vain vanhempia siskoja, mutta en usko että utelisin raskauden kulusta vaikka olisi pikkusiskokin. Eri asia jos itse ottaisi puheeksi ja siitä kehkeytyisi jotain jutun juurta, mutta mua ei raskausjutut kiinnosta.

Kyllä tuo teksti kertoo melkoisesta itsekkyydestä ja huomionkipeydestä.
Tunnut olevan tyyppiä joka loukkaantuu jokatapauksessa, kyseli tai ei!

Yhteistyössä