Mitä ajattelette isästä, joka jättää lapsensa synttärit välistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ollaan exän kanssa erottu ja tänään vietetään tuon esikoisen synttäreitä, mutta exä loistaa poissaolollaan, kun viettää mieluummin viikonloppuaan uuden naisensa luona. Minä kyllä arvasin tämän, että ei tänään tule, vaikka alunperin sanoi tulevansa, tulee sitten ensi viikolla käymään.
Pakko myöntää, että hieman pettynyt olen, sillä tulee sellainen tunne, että tämä uusi nainen menee lapsen edelle mennen tullen.

Mmmhh... Eihän se välttämättä ihan noinkaan ole.

Ei vaan oo kiva käydä eksän luona synttäreillä, jos ymmärrät. Menisitkö itse jos eksä järjestäisi ja siellä olisi sen sukua ja...

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Ei vaan oo kiva käydä eksän luona synttäreillä, jos ymmärrät. Menisitkö itse jos eksä järjestäisi ja siellä olisi sen sukua ja...

Noin pitkällä mä en tajunnut edes ajatella.

Voisihan isä tulla vaikka ekana vieraana ja muut vasta myöhemmin?
Onnistuisko?

No exän suku tulee tänne tänään, niitä on puolet ja exän kaverit, jotka on lapsen kummeja tulee myös tänne. Exä myös käy täällä lastaan katsomassa, lapsi ei siis vietä aikaa exän luona ainakaan tällä hetkellä.

en mitään, ehkäpä hän ei välitä juhlista. Ei meilläkään lasten isä muista lasten synttäreitä sen kummemmin, ei edes lahjoja osta mutta siitä huolimatta on ihan hyvä isä lapsille. Eikös se ole tärkeintä että kummiskin pitää yhteyttä lapsiin.

Ja sit voin vielä jatkaa.

Olin itse viime kuussa eksän järjestämillä synttäreillä. Siis eksän luona.

Ja nuorimmalle se oli aika paha paikka. On sen jälkeen parikin kertaa ihmetellyt, miksen mä asu enää siellä. Ja miksen voisi asua. Ja...

Jos isä on muuten normaalisti mukana elämässä niin mä en pistä arvoa kovasti mihinkään merkkipäiviin.. Ne ei ole isoja juttuja..koska kaikki päivät elämässä on tärkeitä ja tosiaan jos ei exän järjestämiin synttäreihin halua niin viettää synttäreitä muuten joku toinen päivä :) =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Noin pitkällä mä en tajunnut edes ajatella.

Voisihan isä tulla vaikka ekana vieraana ja muut vasta myöhemmin?
Onnistuisko?

Ei onnistu, kun on toisella puolella Suomea tällä hetkellä, tai niin ainakin luulisin, kun tämä uusi nainen ei asu samalla paikkakunnalla. Toisaalta mulle ihan sama ettei tule, mutta tavallaan tuntuu vähän siltä, että nainen meni lapsen edelle, tosin niin on mennyt koko kesän jo, että ei tää mitään uutta ole.

No kyllä mä itse menisin exän luo OMAN LAPSENI takia. Mun mielestä tosi inhottavaa, sitä naista ois pystyny näkemään muulloinkin. Sit jos isi tulee viikolla käymään, ei lapsesta varmaan tunnu samalta miltä ois tuntunu jos isikin ois osallistunut "oikeille" synttäreille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en mitään, ehkäpä hän ei välitä juhlista. Ei meilläkään lasten isä muista lasten synttäreitä sen kummemmin, ei edes lahjoja osta mutta siitä huolimatta on ihan hyvä isä lapsille. Eikös se ole tärkeintä että kummiskin pitää yhteyttä lapsiin.

Kyllä se ainakin vielä käy lastaan tapaamassa. Toisaalta täällä on varmaan mukavampaa kun se ei ole naama nurinpäin sohvannurkassa istumassa, kuten yleensä on.

Ja sitäpaitsi. ei lapsi pahoita mieltään, jos kerrot että isä huomioi synttärit sitten kun seuraavan kerran näkee. Ellet sitten itse huomaa eksää ääneen mustamaalata...

No en minä lapselle isää mustamaalaa, saa ihan itse tehdä päätöksensä isästään aikanaan.

Exsä jo välittää lapsestaan niin unohtaa sen misssä synttärit vietetään ja riidat toisen oaspuolen kanssa.
Meillä oli ihan sama tilanne aijemmin ja nyt lapset on huomannut mikä se isä oikein on miehiään. Ei suostu enään menemään hänen luokseen. Exä olisi kuýllä tullut uuden naisystävänsä kanssa ja hänen lapsensa kanssa mitä omat lapset ei ollut nähnytkään,mutta sen kielsin. Ei vain sopinut minulle eikä lapsillekkaan. Keskustelin asiasta lasten kanssa ja tiukka ei tuli vastaukseksi.

mulkku mikä mulkku. Mun ukko on tehny tota ihan samaa, uuden muijan takia, ku se ei muinoin hyväksyny mua. Ja se et mitä vähemmän lapsi isäs kans tekemisis on, tai jos lapsi haluaa olla isään yhteyksis, mut isä ei lapseen niin itellä ainaki jo ollu mont vuot sellane olo että sen on koskaan enää turha tulla ruinaamaa anteeksantoo, äijä on pilannu jo kaiken..

Ja sitäpaitsi. ei lapsi pahoita mieltään, jos kerrot että isä huomioi synttärit sitten kun seuraavan kerran näkee. Ellet sitten itse huomaa eksää ääneen mustamaalata...

Paska puetta. Meillä ainakin lapset pahoitti mielensä. heille oli tarkeää näyttää itse tekemä kakkunsa, mutta ei sitä enään seuraavalla viikolla voinut tehdä. Et voi tietää mitä lapsi ajattelee. Ei se kaikkea kerro,mutta tarkka lähihuoltaja huomaa kyllä mielipahan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ollaan exän kanssa erottu ja tänään vietetään tuon esikoisen synttäreitä, mutta exä loistaa poissaolollaan, kun viettää mieluummin viikonloppuaan uuden naisensa luona. Minä kyllä arvasin tämän, että ei tänään tule, vaikka alunperin sanoi tulevansa, tulee sitten ensi viikolla käymään.
Pakko myöntää, että hieman pettynyt olen, sillä tulee sellainen tunne, että tämä uusi nainen menee lapsen edelle mennen tullen.

No shit?

Lapsen reaktio tietty varmasti riippuu paljon iästä. Jos mun isä olisi vähänkään ymmärtävässä iässä ollessani jättänyt synttärit välistä vain koska eivät mutsin kanssa todellakaan tule toimeen, olisin ollut ihan verisesti loukkaantunut, ihan pienenä sitä ei varmasti olisi itse tiedostanut.

Etävanhempana haluaisin varmasti olla oman lapseni elämässä mukana, juhlimassa merkkipäiviä ja muita tärkeitä hetkiä, varsinkin oman sukuni kanssa. En ymmärrä, mutta toivottavasti asia ei ole niin että nainen on tärkeämpi kuin lapsi. En voisi kuvitella seurustelevani miehen kanssa joka laittaisi minut oman lapsensa edelle, tulisi ihan liian syyllinen olo :( *muoks* plus se kertoisi mielestäni miehestä aika paljon :/

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Paska puetta. Meillä ainakin lapset pahoitti mielensä. heille oli tarkeää näyttää itse tekemä kakkunsa, mutta ei sitä enään seuraavalla viikolla voinut tehdä. Et voi tietää mitä lapsi ajattelee. Ei se kaikkea kerro,mutta tarkka lähihuoltaja huomaa kyllä mielipahan

No voihan asia toki olla noinkin.

Kokeilkaas kuitenkin itsekin olla välillä niitä etävanhempia, niin maailma avartuu kummasti.

Ihan äkkiseltään miettisin notta mulukku mies.

Jos ei synttäreille tule niin toivottavaa olis , miun mielestä, että entinen ukko sitten järjestäis lapselle jotain huippua, kivaa juttua.

Emmä oikeen ymmärrä semmostakaan näkökantaa ettei haluis tulla jos on exän sukulaiset paikalla. Voivoi, kyllä aikuisten ihmisten pitäs toimeen osata tulla.
Kyllä meijän suvussa paikalle tullaan, jos on oma laps kyseessä, vaikka paikalla olis ketä paskanaamoja omasta mielestään, .. Ni :D

No onneksi lapsi on sen verran pieni, ettei se varmaan ymmärrä asiaa vielä niin hyvin, mutta tää oli ihan odotettavissa, koska ex on sellainen, että ei se ota huomioon toisten tunteita, se tekee mitä se itse haluaa muista välittämättä. Ei pidä mitään juhlia mitenkään merkityksellisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onneksi lapsi on sen verran pieni, ettei se varmaan ymmärrä asiaa vielä niin hyvin, mutta tää oli ihan odotettavissa, koska ex on sellainen, että ei se ota huomioon toisten tunteita, se tekee mitä se itse haluaa muista välittämättä. Ei pidä mitään juhlia mitenkään merkityksellisinä.

Mäkään en pidä juhlapäiviä merkityksellisinä, mutta lapsiani rakastan ihan yli kaiken.

On minusta täysin normaalia ja ymmärrettävää tuossa tilanteessa. En itsekään haluaisi suoraan eron jälkeen viettää aikaa mieheni sukulaisten parissa. Nykyisin on tosi tavallista että isä ja äiti pitävät lapselle synttärit erikseen. Tuskin te joulua ym. juhliakaan aiotte yhdessä viettää ?

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Voihan sitä tehdä toisen kakun...

Yhteistyössä