Mitä ajattelette meidän lainatilanteesta? Olemmeko holtittomia rahan käyttäjiä mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";22010575]Oh hoijaa... ja mitä järjen köyhyyttä sijoittaa niin paljon häihin, että täytyy säästää rahaa :O Meillä reilu 50 000 € sijoitettu autoon ja ei yhtään harmita, koska se on pakollinen meille ja sen on oltava varmatoiminen ja toisaalta käytännöllinen ja viihtyisä![/QUOTE]

Niin ja ei se hinta kyllä sitä kerro, etteikö auto voisi levitä. Kiva varmasti viedä aina korjaamolle, jos jotain tulee kun itse ei voi tehdä mitään.

Hassata säästöjä lainanmaksuun? Joustoluotoissa lienee korko tällä hetkellä semmoiset 3-4 prosenttia, opintolainoja on monella korolla. Siitä teidän paritonnisesta säästötilillä taas saa korkoa... öö, ei mitään?

E minä vain viitsisi hassata rahojani lainakorkoihin.

Miten musta alko nyt tuntumaan (ap:n vastausten perusteella), että yrittää enemmänkin itselleen selitellä noita lainoja. Ei taidakaan olla ihan niin leppoista, kuin antaa ymmärtää...

Hassata säästöjä lainanmaksuun? Joustoluotoissa lienee korko tällä hetkellä semmoiset 3-4 prosenttia, opintolainoja on monella korolla. Siitä teidän paritonnisesta säästötilillä taas saa korkoa... öö, ei mitään?

E minä vain viitsisi hassata rahojani lainakorkoihin.

200 euroa kuussa menee korkeakorkoiselle tilille, joka käytetään sitten joskus omakotitalon ostoon. 3000 euroa on tosiaan ihan "normitilillä" Mä en vaan näe yhtään syytä miksi en antaisi tuon opintolainan olla tuolla sitä 3 vuotta? joka mulla on vielä laina-aikana.

Ei mulla ole mitään syytä lainoja selitellä. :D Vastailin noihin autolainakyselyihin. Hurjaa, että jollakin AUTOlainaa yli sen mitä meillä auto-ja remppalainaa yhteensä...Remontti kumminkin nostaa asunnon arvoa, autossa arvo tippuu hurjaa vauhtia.

200 euroa kuussa menee korkeakorkoiselle tilille, joka käytetään sitten joskus omakotitalon ostoon. 3000 euroa on tosiaan ihan "normitilillä" Mä en vaan näe yhtään syytä miksi en antaisi tuon opintolainan olla tuolla sitä 3 vuotta? joka mulla on vielä laina-aikana.

Ei mulla ole mitään syytä lainoja selitellä. :D Vastailin noihin autolainakyselyihin. Hurjaa, että jollakin AUTOlainaa yli sen mitä meillä auto-ja remppalainaa yhteensä...Remontti kumminkin nostaa asunnon arvoa, autossa arvo tippuu hurjaa vauhtia.

Ei tarvitsekaan selitellä. Minä lopetan kyselyn, kunhan kerrot vielä sen korkeakorkoisen tilisi koron. Sekä opintolainan ja joustoluoton korot.

Osamaksulle kannattaa ottaa, koska tiliasiakkaalle postikulut pienemmät ;) Senhän voi maksaa vaikka heti pois ja niin aion tehdäkin lokakuussa. Vaikka eipä noille isoa eroa tulisi, olikohan 14 euroa vaikka maksaisi osamaksulla.

Otat osamaksun, koska säästät postimaksuissa, mutta maksat kuitenkin 14e enemmän? Vai ymmärsinkö väärin?

Osamaksu on yleensä kalliimpi myös sen takia, että käteismaksusta saa usein tingattua alennusta. Kannattaa siis ostaa firmasta, mikä myy halutun tavaran halvimmalla...

Ei tarvitsekaan selitellä. Minä lopetan kyselyn, kunhan kerrot vielä sen korkeakorkoisen tilisi koron. Sekä opintolainan ja joustoluoton korot.

Reilu 2 %, rahastoa en muista kun vasta avattu enkä voi tarkistaa kun en ole kotona, Joustoluotto 5 %, opintolaina reilu 2 %

Ja JOS osissa maksaisin, tulisi osamaksutuote 14 euroa kalliimmaksi. Jos tilaan hennesiltä, tilaan aina tilille koska pienemmät postikulut ja maksan laskun pois. Ja minun opintolainan osuus on 1500 euroa, en mä miehen lainaa maksaisi edes pois.

Mun mielestä on ihan sama miten suuria lainoja toisilla on, kunhan hoitavat ne itse. Jos elää tiukemmin ja haluaa maksaa asioita osissa niin ihan rauhassa ja jos haluaa säästää ja sitten vasta ostaa, niin sekin käy, jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

Minä ostan välillä osamaksullakin jotain, riippuen ihan sen hetkisestä rahatilanteesta ja siitä tarvinko sitä hankittavaa juuri silloin. Se maksanko sen kerralla vai osamaksulla ei pitäisi häiritä ketään, koska kuitenkin ne lainat olen aina itse maksanut.

[QUOTE="mä";22010575]Oh hoijaa... ja mitä järjen köyhyyttä sijoittaa niin paljon häihin, että täytyy säästää rahaa :O Meillä reilu 50 000 € sijoitettu autoon ja ei yhtään harmita, koska se on pakollinen meille ja sen on oltava varmatoiminen ja toisaalta käytännöllinen ja viihtyisä![/QUOTE]

"sijoitettuna autoon".
ei auto taida koskaan olla varsinaisesti sijoitus.
ja kyllä meillä puolta halvempikin auto on aina ollut varma

Joustoluotto = autolaina. Joustoluotossa on 1500 euroa autolainaa ja loput remonttilainaa.

Korkomenot on n. 180 euroa. Asuntolainaan 410 euroa ( korot n.160 euroa ) joustoluotto 220 euroa, opintolainat 100 euroa.

Olemmeko edelleen holtittomia, vaikka säästämme joka kuukausi useamman satasen?

Olette erittäiin holtittomia, kun ette lyhennä joustoluottoanne säästämillänne satasilla. Säästätte sitä enemmän mitä enemmän maksatte luottoanne pois. Ja PISTE.

Yhteistyössä