Mitä ajattelette mun perjantaisesta työpäivästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadia

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
3 616
0
36
Kun olin erään uskovaisen asiakkaan luona pistämässä ja hän kysyi onko minun lapseni kastettu? Sanoin, että molemmat on kastettu kristinuskoon.
Mies oikein tuohtui ja sanoi, että Jumala kiistää lapsikasteen ja kuinka voin kastaa lapseni johonkin uskoon, kun eihän lapsi vielä tiedä mihin uskoa :o
Olin hiukka lyöty....

Ihmiset ajattelee tästä asiasta niin eri tavoin, tavallaan ymmärrän papparaisen kommentin että lapsi saa itse tehdä oman uskonratkaisunsa. Mutta tuskin Jumala sentään kiistää lapsikastetta, enpä usko että siitä mitään haittaakaan kelleen on. Ja ev. lut. kirkko noudattaa sitä opetusta missä Jeesus siunasi lapsia.

Tyhmää silti tuolta uskovaiselta alkaa tällaisella asialla kinastelemaan.

Niinpä onhan näitä jotka uskossaan ajattelevat musta-valkoisesti ja se heidän oma uskonsa ja näkemyksensä on ainut oikea.

Kuulin myös läheiseltä ihmiseltä, että polttohautaus on jumalan tahdon vastaista, mutta silti seurakunnat antavat siihen mahdollisuuden. Ehkä se onkin hänen jumalansa, mutta se mihin jumalaan minä uskon ei ole laittanut meille niin tiukkoja rajoja ja ottaa varmasti jokaisen häneen uskovan tykösä oli hänet sitten kastettu lapsena tai aikuisena oli hänet sitten haudattu arkussa tai uurnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Kun olin erään uskovaisen asiakkaan luona pistämässä ja hän kysyi onko minun lapseni kastettu? Sanoin, että molemmat on kastettu kristinuskoon.
Mies oikein tuohtui ja sanoi, että Jumala kiistää lapsikasteen ja kuinka voin kastaa lapseni johonkin uskoon, kun eihän lapsi vielä tiedä mihin uskoa :o
Olin hiukka lyöty....

no jos se oli vähän sekaisin...?

Yhteistyössä