Mitä ajattelette tällaisesta perheestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miranda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miranda

Vieras
Mun päiväkodissa olevalla lapsella on hyvä kaveri, jonka perhe on musta aika outo.

Ovat TODELLA nuoria, ehkä jotain 25 vuotiaita.
Heillä on kolme lasta. Poika on siis 4-5v, tyttö vähän nuorempi ja vauva täyttää kai pian 1v.
He asuvat maalla....??Siis semmosessa paikassa jossa asuu rikkaita maanviljelijöitä eikä lapsiperheitä.
Niin ja nää lapset on päiväkodissa pari kolme kertaa viikossa ja äiti vauvan kans kotona. Isä on töissä, luultavasti yrittäjä. Ovat rakentaneet oman kodin.
Tää äiti on tosi pieni ja laiha, aika outoa kun on kolme pientä lasta.
Ja se äiti on semmonen ylipirtee, jotenkin mua rasittaa että voi aina olla lapsilleen ja muille niin hyvällä tuulella. Ehkä just siks että muut hoitavat lapsiaan myös.

Siis mikä mättää? Miten niin nuoret voi elää noin leveetä elämää? Ja jos noin "hyvä" äiti niin miks ei hoida kaikkia lapsiaan kotona?

Mä en halua olla katkera tai ilkeä. Mutta saahan sitä ihmetellä...
En halua haukkuja vaan ihan asiallisia mielipiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miranda:
Mun päiväkodissa olevalla lapsella on hyvä kaveri, jonka perhe on musta aika outo.

Heillä on kolme lasta. Poika on siis 4-5v, tyttö vähän nuorempi ja vauva täyttää kai pian 1v.
He asuvat maalla....??Siis semmosessa paikassa jossa asuu rikkaita maanviljelijöitä eikä lapsiperheitä.
Niin ja nää lapset on päiväkodissa pari kolme kertaa viikossa ja äiti vauvan kans kotona. Isä on töissä, luultavasti yrittäjä. Ovat rakentaneet oman kodin.
Ja se äiti on semmonen ylipirtee, jotenkin mua rasittaa että voi aina olla lapsilleen ja muille niin hyvällä tuulella. Ehkä just siks että muut hoitavat lapsiaan myös.

Siis mikä mättää? Miten niin nuoret voi elää noin leveetä elämää? Ja jos noin "hyvä" äiti niin miks ei hoida kaikkia lapsiaan kotona?

:laugh: :laugh: Siis todella outoa!!!!!

Sun ap pitäis varmaan löytää itsellesi joku uusi harrastus tms...

Aika monet pitävät lapsia päiväkodissa kerhon sijaan pari kertaa viikossa.

Muuhun en osaa kommentoida kun on aika epätarkkaa kuvailua. Monessa paikkaa saa talon rakennettua aika halvalla, ihan hyvin ovat voineet ottaa tarpeeksi lainaa rakentaakseen talon. Riippuu todella paljon alueesta (=tontin ja rakentamisen hinnasta).

Siskoni on 22v, kolme lasta ja hän olis kohta rakentamassa taloa. Avopuolisonsa on vanhempi mutta näyttää samanikäiseltä. Vanhemmat lapset ovat päiväkodissa kaks päivää viikosta. Tuli mieleen he tuosta sun tekstistä :)

Mistä päättelet vanhempien iän?
Eikö vanhempien lasten ole ihan hyväkin olla kavereiden kanssa joskus, jos siellä ei ole kerhoja?
"He asuvat maalla....??Siis semmosessa paikassa jossa asuu rikkaita maanviljelijöitä eikä lapsiperheitä." Näytä mulle rikas maanviljelijä... En oikein käsittänyt tätä kohtaa.
Tosi pieni ja laiha - no voi herttinen. Jotkut on.

Miten sä määrität tuon niiden leveän elämän?

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Tai sitten se äiti ei saa ruokaa ja siksi niillä on niin paljon rahaa.

nii joo sen mies pitää sitä jossain kellarissa orjanaan :o

Niinpä, päästää vaan välillä pois ja sillonkin sen pitää esittää iloista ettei kukaan tajua. Varo vaan ap kohta se mies on sun oven takana koska sä tajusit. Kai laitoit oven jo lukkoon????

eikö täällä ollut joskus ketju että jos on lihava mamma ja laiha isä ni se johtuu siitä, että mamma syö isänkin ruuat. ehkä se toimii siis toisinkinpäin ?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

eikö täällä ollut joskus ketju että jos on lihava mamma ja laiha isä ni se johtuu siitä, että mamma syö isänkin ruuat. ehkä se toimii siis toisinkinpäin ?

No meillä ainakin on näin, siis mä syön tän talouden nurin ihan kohta.

En ole kade. Mun lapsi on kysellyt että voiko mennä sinne leikkimään....Ei siinä mitään. Tuntuu vaan niin omituiselta heidän elämä. Onhan ne muksut ihania. Mut joku mättää....Joo ja eihän siellä muita lapsia ole mutta pitääkö kuitenkin tarhaan laittaa? Sejhän maksaa kauheesti ja vie toisilta paikat.

ps.mä arvasin että saan näin ilkeitä vastauksia... :(

En ole kade. Mun lapsi on kysellyt että voiko mennä sinne leikkimään....Ei siinä mitään. Tuntuu vaan niin omituiselta heidän elämä. Onhan ne muksut ihania. Mut joku mättää....Joo ja eihän siellä muita lapsia ole mutta pitääkö kuitenkin tarhaan laittaa? Sejhän maksaa kauheesti ja vie toisilta paikat.

ps.mä arvasin että saan näin ilkeitä vastauksia... :(

vertailun vuoksi voisit sitten kertoa omasta elämästäsi. ehkä se auttaa ymmärtämään mikä tuossa on niin ihmeellistä mielestäsi ? :)

Siis mitä outoa tuossa on? Itseänikin tiedän pidettävän jotenkin "epäilyttävänä" kun olen nelikymppinen kolmen pienen lapsen totaaliyhäri (ei isää, ei elareita edes kunnalta), olen hyvässä kunnossa ja lapseni normaaleja, tehdään talvisin kahden viikon kanarianmatka (ok, tämä saattaa olla tosi normaalia) ja aina keväästä/alkukesästä monen viikon euroopan reissu.

Siis: miksi en ole läski ja onneton? mistä minulla on rahaa ylenpalttiseen matkailuun?

Nuorilla vanhemmilla voi olla esim. perintöä. (Toinen vaihtoehto on että paljon velkaa, niinkun suurimmalla osalla tänäpäivänä ;) )

Jos on 4-5 vuotiaita lapsia ja asuu alueella, jossa ei lapsiperheitä ole (ehkä ei kaveripiirissäkään ole lapsia, kun "todella nuoria" kerta ovat), ymmärrän ihan hyvin että heitä viedään päiväkotiin leikkimään muiden lasten kanssa pari kertaa viikossa.

Äiskä on ehkä laiha, koska on vaan sellainen. Ei kaikki ole tälläisiä paisuvaisia kuin pullataikina.. Toiset vaan ei liho vaikka tekisivät mitä. Ei se silti tarkoita etteikö voisi äiti olla.

Ei tuossa perheessä kuulosta mikään siltä että joku mättäisi.

Ei siitä tarvi kateellinen eikä katkera olla jos toisilla menee hyvin. Ei se ole sulta pois.

Ja pitää vielä puuttua tuohonkin, että mun mielestä 25-vuotias ei ole TODELLA nuori..

Yhteistyössä