Mitä ajattelette tämmösestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jos joku jaksas lukee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jos joku jaksas lukee

Vieras
Meil mies tekee pitkiä päiviä töissä, harvemmin tulee ennen viittä kotiin. Viimeviikolla aloin (ennen menkkoja masennus höyryissä) avautuun ja sanoin et kaipaisin omaa aikaa. Oon niin paljo lasten kans yksin kotona. No pitkät pitkät keskustelut käytiin asiasta. Mä ymmärrän et miehen päivät venyy pitkiksi ku yleensä tunnin työmatkat enkä siitä valita, mut kyse siis mun omasta ajasta ilman lapsia.
Mies sit kysyi et mitä mä haluaisin tehdä, niin sanoin et voisin alkaa käymään jumpissa ja salilla. Kaks kertaa viikossa ku saisin käydä nii olis mulle lottovoitto. Mies oli et ok, voit alkaa käymään.
Sit sunnuntaina rruokapöydässä otin taas asian puheeks et salilla käynti maksaa sen ja sen verran jne. Meil oli vieraita. Mies siihen et ei työttömällä hänen mielestä varaa sellaseen, et pitäs tehdä jotain kehittävää ja järkevää. Et mene sit ku oot töissä.
Asia jäi siihen, nielin kiukkuni ja raivoni vieraiden vuoksi. Ok, mä oon tällähetkellä työtön, kovasti yritän kyl töitä saada, koko ajan haku päällä. Mut tullaan mielestäni ihan hyvin toimeen et ei oo tuu meidän elämänlaatu huononeen jos salimaksun maksasinki.
Nii se viel et meil on 2 ja 4v lapset.

Ajattelen, että miehes ei kyllä tee pitkää päivää.. ihan normaalia musta.. :D mutta joo.. musta miehen kuuluisi ilomielin kustantaa sulle salikortti.. luulen, että teidän kaikkien elämänlaatu paranisi, jos sä saisit sitä omaa aikaa kanssa.. ainakin meille kävi niin..

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta olisi ihan kohtuullista tuo mitä toivot voivasi harrastaa. Onko miehelläsi harrastuksia, joihin menee rahaa?

ei ku se vetos siihen just et ei raski itsekkään harrastaa. Juuri vasta puhuttiin siitä ja patistin häntä menemään siihen harrastukseen jota suunnitellu!

Miten te päästätte elämänne ja suhteenne tällaiseen jamaan? Minne häviää ihmisen luontainen hengissäsäilymisvaisto? Kai sinulla joskus on ollut omat aivot ja aloitekykyä?

käske sen miehen jäädä hoitovapaalle ja mee ite töihin niin siinä se ukko näkee miten kivaa on olla aina kotona lasten kanssa :whistle: mun ukko kokeili ja sen jälkeen oli hiljaa

Kyllä mun mielestä sun pitää päästä muutamana päivänä EDES omien harrastusten pariin,mutta en osaa sanoa tuohon salimaksuun mitään!?Tiiän että joissain kuntosaleilla maksut on KORKEITA!Mut jos itse pystyt maksamaan ja käyt sielä,niin maksa ja mene tottakai,piristää sua sitten =)=)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ku se vetos siihen just et ei raski itsekkään harrastaa. Juuri vasta puhuttiin siitä ja patistin häntä menemään siihen harrastukseen jota suunnitellu!

Siltikään toiveesi ei ole minusta mitenkään kohtuuton. Ei ehkä ollut paras hetki sinunkaan ottaa asiaa puheeksi, kun oli vieraita, mutta sille ei tietty enää voi mitään. Toivottavasti pääsette sopuun asiasta. Niin moni ei ole edes kiinnostunut pitämään huolta omasta hyvinvoinnistaan, että siksikin olet hyvällä asialla toiveinesi.

Alkuperäinen kirjoittaja no niin:
Miten te päästätte elämänne ja suhteenne tällaiseen jamaan? Minne häviää ihmisen luontainen hengissäsäilymisvaisto? Kai sinulla joskus on ollut omat aivot ja aloitekykyä?

no joo, just sun kommenttia kaipasinki! Arvasin et just tollasta tekstiä tulee! Meil menee miehen kans suhteessa hyvin, jos ei noita tollasia lasketa! Ja mä en ole tossun alla! Eli löytyy omatki aivot!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Siltikään toiveesi ei ole minusta mitenkään kohtuuton. Ei ehkä ollut paras hetki sinunkaan ottaa asiaa puheeksi, kun oli vieraita, mutta sille ei tietty enää voi mitään. Toivottavasti pääsette sopuun asiasta. Niin moni ei ole edes kiinnostunut pitämään huolta omasta hyvinvoinnistaan, että siksikin olet hyvällä asialla toiveinesi.

No vieraat oli mun sisko perheineen ja en ajatellu tollasta kommenttia saavani ku asia olu jo puitu ja keskusteltu. Lähinnä vaan siitä ku olin just netistä kattonu hintoja et mitä maksaa niin aloin puhuun!

No vieraat oli mun sisko perheineen ja en ajatellu tollasta kommenttia saavani ku asia olu jo puitu ja keskusteltu. Lähinnä vaan siitä ku olin just netistä kattonu hintoja et mitä maksaa niin aloin puhuun!

No sitten ei pitäisi senkään haitata, kun on perhettä vaan paikalla :)

No, millasista summista sitten oli kyse?
En oo alan asiantuntija kun vasta oon itekin alkanu miettimään että jos johonkin liikuntaryhmään menisin. Mutta mulla on semmonen käsitys että edullisiakin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja HK:
No, millasista summista sitten oli kyse?
En oo alan asiantuntija kun vasta oon itekin alkanu miettimään että jos johonkin liikuntaryhmään menisin. Mutta mulla on semmonen käsitys että edullisiakin löytyy.

jotain 60 oli kymppikortti. en muista ihan tarkkaan enkä jaksa kaivaa sitä sivua nyt. Mut tota luokkaa, ja tietääkseni halvin täällä, jossain salilla oli reilu 100?.

Et anna periksi, hoidat sentäs teidän yhteisiä lapsia kotona, ei se tarhassa olokaan ilmaista olisi hänelle! Tottakai sun täytyy saada käydä jumpassa huolehtimassa omasta terveydestäs prkle!

Mulla ihan sama tilanne kuin ap:lla siinä mielessä että mies tekee tosi pitkää päivää. Tunnin matkat mennen tullen töihin ja aamu kuudelta alkaa vuoro ja loppuu ilta kuudelta. En todellakaan ole kesän aikana harrastanut muuta kuin olemista n5v lapsen kanssa ja kodinhoitoa. Ei silti ei tässä kylässä ole edes mitään mitä pahemmin harrastaa. Viikonloppuna alkaa hirvenpyynti ja isäntä on vkonloputkin poissa. Onneksi minulla on alkanu työt ja ennen kuin alan äitiyslomalle on muutaman viikkon päivät aivan omaa aikaa. Elämä on tällä hetkellä tällaista ja näillä mennään. Pankin setä muistaa joka kuukausi ja onnellinen saa olla että miehellä on töitä. Kyllä sitä kerkeää harrastaa taas jossakin vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja no niin:

no joo, just sun kommenttia kaipasinki! Arvasin et just tollasta tekstiä tulee! Meil menee miehen kans suhteessa hyvin, jos ei noita tollasia lasketa! Ja mä en ole tossun alla! Eli löytyy omatki aivot!!!

No sittenhän sinä hankit itsellesi lastenhoitajan ja ajan harrastuksiin, jotka auttavat sinua voimaan paremmin etkä edes hirveästi mieti miehen kommentteja ja odota hänen vahvistustaan ja hyväksyntää. Mihin sinä niitä miehen kommentteja sitten kaipaat, kun kerta on omat aivot joilla ajatella ja tulla lopputulokseen, että tarvitset nämä asiat oman jaksamisesi takia?

Ja miten vähän siihen hyvin parisuhteessa menemiseen tarvitaan, jos toinen ei pysty ymmärtämään edes noin ykisnkertaista tarvetta kuin tunnin parin harrastusta?

Yhteistyössä