Mitä ajattelisit ystävästäsi, jos hän peruu yhteisen matkanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
hän on varannut kanssasi matkan ja ilmoittaa vajaa 2 päivää ennen matkaa hyvin alakuloisesti, että nyt "tuli mutkia matkaan". Nämä "mutkat" tässä tapauksessa tarkoittavat sitä, että ystäväni ei saa apteekista tärkeitä lääkkeitään matkalle mukaan. Eli lääkkeet (unilääkkeet) annetaan hänelle 10 päivän satseissa ja hän saisi ne sunnuntaina, mutta tarvitsisi ne lauantaina. Hän oli kuulemma käynyt lääkärissä, joka oli luvannut soittaa apteekkiin ja sopia lääkkeiden annon jo lauantaiksi. Apteekki ei kuitenkaan ollut tänään saanut lääkärin uutta määräystä, eivätkä suostu antamaan lääkkeet kuin vasta sunnuntaina, jolloin ystäväni pitäisi olla jo matkalla. Ehdotin ystävälleni, että hän menisi yksityiselle lääkärille huomenna la, koska tämä kunnallinen lääkäri ei tietty ole paikalla viikonloppuisin. Ystäväni ei kuitenkaan haluaisi maksaa lääkärille "turhasta". Hän on kuitenkin valmis perumaan matkan, joka maksaa paljon enemmän. Asia jäi vielä auki huomiseen asti. En ymmärrä. Itse yrittäisin ratkaista asian, mutta ystävälläni ei tuntunut olevan tarmoa/halua siihen. Eikö hän siis haluakaan lähteä, mutta kehitteli tällaisen syyn asialle? Mitä mieltä olette??

Alkuperäinen kirjoittaja no:
menisin yksin, enkä toista kertaa suunnittelisi reissua ko. ystävän kanssa.

Sama juttu.

Mun kaverit perui kerran reissun joka oli suunniteltuu tammikuulle jo alkusyksystä, sillä perusteella että jouluna tuli yllättävän paljon kuluja. Maksettiin sitten sakkoa siitä peruutuksesta. Otti päähän ihan raskaasti.

Ymmärtäisin että pesukone hajoaa ja siks ei voi lähteä reissuun jos siihen menee rahat mutta että JOULU? Kyllähän se on jo kesäkuussa tiedossa että joulu tulee joulukuussa ja lahjoja on ostettava.

Vaikka olis kyse perheellisestä ihmisestä en tajua tuota joulunviettoa peruuttamisen syynä.

Mä menetin kaks hyvää ystävää siitä kun peruin tapaamisia ym. menoja, eli pääkaupunkilaisittain sanottuna feidasin. Oli siinä kyllä pari muutakin syytä, heidänkin puoleltaan, miks tiet erkaantuivat, mut se oli yks syy. En idioottina tajunnu, et kun sovitaan, niin kans sovitaan. Nyt vähän harmittaa, opin myös läksyni siitä, nyt on tavat parantuneet. Onneks bestis on kuitenkin säilyny, on edes yks true friend.

Sanonta pitää paikkaansa; "Kaveria ei jätetä!"

En ehkä haluaisi lähteä matkalle sellaisen ihmisen kanssa, jolle asiat on noin hankalia :ashamed:

Apteekista saa kyllä lääkkeet aiemminkin, jos on esim. matkalle lähdössä.

Olen itse kuitenkin joka tapauksessa lähdössä matkalle yksin, mutta eihän se ole sama kuin jonkun kanssa...Eniten mua tässä tapauksessa kismittää se, jos hän keksinyt "tekosyyn" perumiselleen. Muutenkin mulla on aika harvassa sellaiset ystävät, joita pyytää jollekin matkalle. Tämä ystäväni on sinkku ja itse olen ison perheen äiti, joten mulle tällä matkalla on todellakin merkitystä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen itse kuitenkin joka tapauksessa lähdössä matkalle yksin, mutta eihän se ole sama kuin jonkun kanssa...Eniten mua tässä tapauksessa kismittää se, jos hän keksinyt "tekosyyn" perumiselleen. Muutenkin mulla on aika harvassa sellaiset ystävät, joita pyytää jollekin matkalle. Tämä ystäväni on sinkku ja itse olen ison perheen äiti, joten mulle tällä matkalla on todellakin merkitystä...

mun mielestä tuo oikeasti kuulostaa tekosyyltä :hug: ihan vaan senkin takia et ne lääkkeet todellakin saa.
mieti nyt esim huumevierotuksessa olevia potilaita jotka käy päivittäin itselleen jonkin nappulaisen joka pitää asiat hallinnassa, jos ne lähtee lomalle niin hekin saavat tasan tarkkaan niin monen päivän lääkkeet mukaan mitä lomallaan ovat ja sillon on kuitenkin kyseessä kovemmat aineet ja kovempi "kuri" kun apteekki.. =) :hug:

Yhteistyössä