Mitä ajattelisitte, jos lastanne pyydettäisiin kaverin kanssa leikkimään "seuraksi" aina kun vanhemmat ovat töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turkkuuses
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turkkuuses

Vieras
`Siis tilanne sellainen, että 9-v lapsen vanhemmat kutsuvat omaa lastani leikkimään heidän lapsensa kanssa aina silloin, kun heillä on "seuranpito-ongelmia". Eli kun ovat pitempiä päiviä töissä tms. Kuten nyt tällä ja ensi viikolla ovat jo töissä ja heti taas tuli lapselleni kutsu tulla leikkimään puolen päivän jälkeen vaikka klo 16 saakka, kun äiti ja isä ovat töissä.

Muulloin lastani ei sinne kutsuta leikkimään, kuin vain noin "seuranpitomielessä". Tuolla lapsella on myös isosisko 14-v.

En minä tiedä mikä tuossa on niin outoa, kun itse olin tuon ikäinen niin koko ajanhan luuhattiin naapurissa asuvan kaverin kanssa yhdessä. Meillä tai heillä tai vain pihalla ja metsässä, riippuen siitä missä oltiin vähiten häiriöksi. Mitä sitä yksin kotona kökkimään jos naapurissa on seuraa tarjolla.

Sisälle en anna lupaa mennä leikkiin kun vanhemmat poissa.
Ulkona leikkiminen on ihan hyvä juttu.

En itsekään enään töiden jälkeen halua kotiini naapurin lapsia.
Sinänsä en näe pahaksi kutsua leikkiin. Lapsia pitää kannustaa siihen. Liiaksi pelataan koneilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasäiti;28789379:
Sisälle en anna lupaa mennä leikkiin kun vanhemmat poissa.
Ulkona leikkiminen on ihan hyvä juttu.

En itsekään enään töiden jälkeen halua kotiini naapurin lapsia.
Sinänsä en näe pahaksi kutsua leikkiin. Lapsia pitää kannustaa siihen. Liiaksi pelataan koneilla.

Eli sisällä ei saa leikkiä ilman vanhempia ja työpäivän jälkeen ei voi leikkiä? Koska sun lapset SAA leikkiä kaverin kanssa?

Yhteistyössä