Mitä ajattelisitte / tekisitte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Summasin tilannettani ja menin itsekin ihan pihalle. Mitä minun kannattaisi tehdä? Ajattelin katsoa tämän käynnissä olevan kierron loppuun ja soitella sitten neuvolaan, mutta mitä itse ajattelisit / tekisit tilanteessani;

* Edellisen kierron kp1 oli 16.10
* Oviksen bongasin 11.11, jolloin kierron pituudeksi määräytyi 34 päivää.
* kp 32 sain plussan raskaustestiin
* Himo testaaja kun olen, testasin uudelleen aina uutena päivänä, sillä eihän yhteen plussaan voi uskoa. Toista plussaa ei sitten tullutkaan. Kävin verikokeissa n. viikon kuluttua plussasta, joiden tulos oli nolla. Neuvolasta sanoivat kyseessä olleen joko kemiallinen raskaus tai varhainen keskenmeno.
* 14. pv joulukuuta kp 60 kävin yksityisellä gynellä ultrassa, joka totesi todella paksut limakalvot, mutta määräsi keltarauhashormoonit vuodon aloittamiseksi (paksut limakalvot voivat viitata aivan alkuraskauteen )
* terolutit aloitin 16.12 kp 62
* Raskausoireita ilmaantui, mutta testi näytti negaa
* 27.12 kp 73 alkoi vuoto, eli kierto muuttui kp1.
* Pari päivää vuoto oli hyvin minimaalista, ilman sidettä olisi perjaatteessa pärjännyt
*Vuoto muuttui kipuineen aivan kamalaksi kp3. Sidettä sai vaihtaa 10 minuutin välein, jos meinasi, ettei yli tullut. Vuodon mukana tuli myös paksuja ja isoja klönttejä.
* Sylkiovistesti muuttui negatiiviseksi muistaakseni kp 5 tai 6, mutta raskausoireet säilyivät (ja osaltaan lisääntyivät )
* Tänään kp 10 raskaustesti näytti haaleaa plussaa. Ovulaatiotesti oli kuitenkin negatiivinen.

Oma pää ihan pyörällä tämän sekasotkun keskellä, joten josko joku ulkopuolinen osaisi antaa hyvän neuvon...

Onko se nyt niin, että ovulaatio tikku näyttäis aina raskaden?
Mä en ymmärrä miks kaikki tosta puhuu, kun mun mielestä rtesti on rtesti ja ovulaatiotesti on ovulaatiotesti ja niitä pitäis käyttää vaan siihen tarkotukseen...

Perjaatteessahan sulla oli menkat just eli miten voisit olla hedelmöittynyt vielä?
Vai mitä olet mieltä, oliko sun vuoto km vai ihan menkat?

Millä testillä testasin haalean plussan ja oliko aamupissa?

Jos sulla on kp10 ja olet vuotanu viikko sitten rajusti niin ethän oikein pysty olemaan raskaana?

Jos olisin sinä, ainakin soittaisin lääkäriin ja kysyisin sieltä neuvoa...
Todella hämärää ja varmasti rankkaa!!
:hug:

Pitdä tauko yrityksessä ja kuumeillussa. Odota seuraavat kuukautiset ja sitten uutta yritystä. Ja sitten testaat vasta kun kuukautiset ovat oikeasti myöhässä. Ja sitten kun testaat niin testaa sillä clearbluen viikkonäytöllisellä testillä.

Tuossa minun neuvoni sinulle ja

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Onko se nyt niin, että ovulaatio tikku näyttäis aina raskaden?

Perjaatteessahan sulla oli menkat just eli miten voisit olla hedelmöittynyt vielä?
Vai mitä olet mieltä, oliko sun vuoto km vai ihan menkat?

Millä testillä testasin haalean plussan ja oliko aamupissa?

Ovulaatiotesti voi näyttää myös raskauden, niinkuin raskaustesti pystyy näyttämään ovulaation haaleana plussana.
Sitä en osaa sanoa varmaksi, oliko km vuotoa vai menkkavuotoa, mutta kivut olivat aivan sietämättömät (jouduin syömään reseptilääkkeitä, jotta pystyssä pysyin ) ja vuoto aivan kamalaa... :(
Testi oli first signal ja aamupissasta tehtynä.

Yksi korjaus: Raskaustesti ei näytä ovulaatiota. Ovulaatiotesti etsii LH:ta ja raskaustesti hCG:tä, joista hCG on ikään kuin LH+hattu. Ovistesti etsii sitä LH:ta, mutta raskaustesti hattua. Eli ovistesti voi jossain tapauksissa näyttää raskauden, mutta siinä vaiheessa se näkyy jo raskaustestissäkin. Raskaustesti ei kuitenkaan voi koskaan plussaa tai haamua ovulaatiosta johtuen.

Ensinnäkin, iso hali koettelemuksistasi KS09 :hug: Mitä ikinä onkaan tapahtunut, tuon on täytynyt olla henkinen ja fyysinen vuoristorata. Suosittelisin olemaan asiasta yhteydessä lääkäriin, jotta voitaisiin sulkea pois keskeytynyt keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus. Tuo raskaustesti kuitenkin kertoo sen, että syystä tai toisesta elimistössäsi on raskaushormonia. Jos edellinen plussa olisi ollut kemiallinen, hCG olisi todennäköisesti jo kadonnut elimistöstäsi. Eli jotain muuta on tekeillä, ja syy täytyy selvittää. Voimia :flower:

Siihen First Signal raskaustestiin tulee aina viivanpaikka. Voisko kyseessä olla viivanpaikka vai tuliko se näkyviin jo testiajan sisällä?

Sinuna minä soittaisin lääkärille ja pyytäisin päästä verestä tehtävään hCG mittaukseen ihan jo sen keskenmenon seurannan vuoksi jotta nähdään, ettei kohdussa enää ole raskausmateriaalia.

KS09 No oisitkoos sitten kuitenkin raskaana?
Jos aikasemmin teit plussan ja sitten negailit oikein huolella, sitten oli vuoto ja nyt haalea plussa...

Kp kyllä vast 10 eli olisit hedelmöittynyt vuotosi aikana :O

Minä sanoisin, että odota muutama päivä, tee rtesti ja jos taas antaa negan, niin sitten soitat lääkäriin jo!

Mietin vaan sitä, että jos sait km just ( ehkä? ) ja sitä ennen negailit, niin eihän sussa enää voisi siitä plussasta olla hormoonia??
Silloinhan se olisi uutta raskautta??

Eikai oleHeathyn mainitsema kohdunulkoinen raskaus??
Koska se selittäisi kivut ja vuodot ja hormoonin näkymisen??

Anteeksi jos sekoitan sinua lisää mietteilläni!!
Koita jaksaa!!!! :hug:

lara- Et sekoita, ja mielipiteitähän minä pyysinkin :) En vain jaksa uskoa tuohon kohdun ulkoiseenkaan. Kuitenkaan minulla ei ole ollut ns. ylimääräisiä vuotoja, vaan vuoto alkoi lääkkeiden ansiosta pitkän kierron päätteeksi. Oireita vaan on ollut enemmän ja vähemmän tuon pitkän kierron aikana.
JA raskautuminen vuodon aikana; täysi mahdottomuus :D En edes muista milloin olemme viimeksi peuhanneet, joskus ennen joulua, mutta kuinka kauan ennen, siitä ei minkäänlaista muistikuvaa :ashamed:

Eikai siinä auta kun odotella ja testailla myöhemmin uudestaan...Vuotohan ei nyt sitä sano etteikö elämää voisi olla, onhan näitä nähty...
Ja jos ennen joulua ootte peittoo heilutellu niin nythän se alkais jo vähän näkymään. ;)

Oikein paljon tsemppiä ja plussatuulia sulle, oon seuraillu tilannettas tässä jo hetken.. :hug: :heart:

Yrität nyt vaan olla ressaamatta. :)

Raskaustesti ei näyttänyt tänään enää oikeastaan yhtään mitään. Eli tuo eilinen plussa liene sitten jäämiä viimesimmästä "keskenmenosta"

Eli siis katsellaan, rinnat edelleen arat ja tihkuttavat maitoa... Mutta juu, jatkan ovulaation testaamista ja katson tämän kierron loppuun. Sitten olen yhteydessä neuvolaan, ja alan kyselemään mitä tuleman pitää...

muoks* nii juu, eilen kun makoilin, alamahassa kohdunkohdalla tuntui sellainen "möykky". Tuli heti mieleen esikoisen raskaus, kun vielä pystyi mahallaan makoilemaan...

Pidän ihan mahdollisena että et ollut ollenkaan raskaana, itselläni pitkä yritys takana ennen nykyistä raskautta ja monta kertaa sain first signal -testiin haalean viivan testiajan sisällä enkä ollut raskaana (toisilla testeillä varmistettuna). Sitten lopetin kokonaan ko. testin käytön, samoin kuin Clerbluen joka teki saman tempun useana kuukautena.

Digitaalista suosittelen, kuten jo toinenkin nimimerkki yllä!

Jaksamista!
:flower:

Mä suosittelisin tässä vaiheessa toista gynekäyntiä ja ultraa, ihan vain sen varmistamiseksi ettei tosiaan kohdussa ole mitään ylimääräistä materiaalia ja oman mielenrauhasi vuoksi. Ennen sitä voisit ehkä pyytää tk:sta HCG-testiä verestä, sekin antaisi objektiivisen tiedon siitä onko veressäsi todella raskaushormonia, ettei tarvitse haamuplussien tiirailuun uhrata aikaa ja rahaa. Tsemppiä :hug:

Yhteistyössä