Mitä ajatuksia/kokemuksia herättää..? Pohdintaa lapsettomuudesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hippu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hippu"

Vieras
Olen 24-vuotias, hoikka, ihan hyvillä elämäntavoilla elelevä nainen. Seurustelin 8 vuotta entisen mieheni kanssa ja viimeiset yhteiset puolitoistavuotta käytössämme ei ollut minkäänlaista ehkäisyä. Olimme molemmat asenteella, että "lapsi saa tulla jos on tullakseen".. Ei kuitenkaan tullut ja erosimme (emme kuitenkaan tämän syyn takia). Ajattelin aina salaa mielessäni, että "vika" on varmaan miehessäni. Hän poltti, käytti melko runsaasti alkoholia ja oli sairastanut vesirokon aikuisiässä. Kumpaakaan ei koskaan tutkittu.

Erosta on nyt yli vuosi ja olen asunut yhdessä nyt pari kuukautta uuden, aivan ihanan miehen kanssa. Ehkäisyä emme ole hänenkään kanssa käyttäneet ja seksiä on ollut USEIN. Silti en vahingossakaan ole raskaaksi tullut.

Emme siis yritä lasta, mutta molemmilla on asenne, että jos tulee niin saa tulla. Itseäni on vain alkanut ihmetyttämään, mietityttämään ja pelottamaan, että jokin vikahan minussa on oltava?! Kai nyt muuten olisin jo jossain vaiheessa tullut raskaaksi. Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja onkin sitten myöhemmin tullut ihan "luomuna" raskaaksi?

Hippu

Kiinnitin huomion sanaan hoikka. Tuleeko sulla kuitenkin kuukautiset suht säännöllisesti? Itselläni oli nuorena tosi epäsäännölliset/harvat kuukautiset ja raskaaksi tuleminen oli vaikeaa. Nyt kun en enää urheile niin paljon ja olen ihan normaalipainoinen, seuraavat raskaudet ovat alkaneet aika nopeasti.

[QUOTE="vieras";24885331]Kiinnitin huomion sanaan hoikka. Tuleeko sulla kuitenkin kuukautiset suht säännöllisesti? Itselläni oli nuorena tosi epäsäännölliset/harvat kuukautiset ja raskaaksi tuleminen oli vaikeaa. Nyt kun en enää urheile niin paljon ja olen ihan normaalipainoinen, seuraavat raskaudet ovat alkaneet aika nopeasti.[/QUOTE]

Mittani ovat 158/45kg. Tästä huolimatta kuukautiseni ovat olleet teini-iästä lähtien lähes kellontarkat. Ainoastaan pillereiden lopettamisen jälkeen olivat muutaman kierron ajan ihan sekaisin, mutta nyt taas säännölliset. Itsekkin olen joskus miettinyt, että voisiko tämä koko vaikuttaa asiaan, mutta kun tosiaan kuukautiset tulevat ihan "normaalisti".

No kyllä tuommonen alipaino varmasti vaikuttaa hedelmällisyyteen. Kuukautisista riippumatta. Liikutko paljon? Pari kuukautta on aika lyhyt aika tulla raskaaksi vaikka kaikki olisi kunnossakin

Minulla olui aikanaan sama onglema; entisen miehen kanssa puuhastelin melkein kaksi vuotta asenteella että tulee jos on tullakseen. Ei tullut. Olin minäkin luullut että vika voisi olla miehessäni, mutta mieskin sai reilu vuosi eron jälkeen lapsen uuden avokkinsa kanssa, joten oli selvää että ei hänessä mitään vikaa ollutkaan.

Nyt olen ollut uudessa parisuhteessa 4 vuotta, josta viimeinen vuosi ilman ehkäisyä. 6 ekaa kuukautta meni ilman mitään, olimme jo hakeutumassa terveydenhuollon piiriin. Seuraavasta kierrosta sitten tärppäsi. Raskaus meni valitettavasti kesken, mutta mitään syytä asialle ei löytynyt.

Nyt viikolla 15+1, ja toistaiseksi kaikki hyvin :)

Olen siis aina ollut tämmöinen pieni.. En ole laihtunut/laiduttanut missään vaiheessa, vaan ollut "aina tällainen". En liiku mitenkään erityisen paljon. Päivittäin muutamat lenkit koiran kanssa ja käyn noin kerran viikkoon ratsastamassa. En oletakkaan, että parissa kuukaudessa todellakaan tärppäisikään, mutta kun tuota yritystä on tuossa aikaisemmassa suhteessa jo yli vuosi takana..

Anna: Mukava kuulla, että sulla samanlaisia kokemuksia ja nyt olet onnellisesti raskaana. Onnea paljon odotukseen!! :hug:

Yhteistyössä