Mitä dokumentteja teidän mieleen on jäänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Mä näin unta siitä yhdestä dokkarista, jossa pariskunta meni hakemaan adoptiolastaan Venäjältä( ? ) ja se vauva kuoli sinne hotellihuoneeseen :'( :'(
Se on surullisinta mitä muistan ja näköjään jäänyt mieleen, kun uniinkin tuli.

Ja lisäksi mun mieleen on jäänyt aika tuore ohjelma siitä naisesta, jonka vauva kasvoi kohdun ulkopuolella loppuun asti..

Katri ja Kaitsu
Bulgarian lastenkoti
Miina Äkkijyrkkä
Kuoleva äiti, joka järjesteli hautajaisia ja valmisteli perhettä hänen kuolemaansa
Aikuisista, joita oli koulukiusattu lapsena / nuorena

En kato enää koskaan surullisia.

Katoin joskus 90-luvulla sellasen, missä (oliko se kolmen lapsen?) perheenäiti kuoli mahasyöpään, siinä näytettiin ihan loppuvaiheetkin... se itketti.

se yks kannibaali ohjelma saksasta. Vieläkin meinaa oksennus tulla kun mieleen muistuu. Vahingossa oli telkkari päällä ja sit yökötti mut ei voinu olla katsomatta kuitenkaan oli niin järkky.

Miksi se kuoli, ap?

Tuota... Jotain orpokotijuttuja olen kattonu ittekin. Likaiset sängyt, laihat ja psyykkisesti häiriintyneet lapset ilman syliä, kunnollista hoitoa ja ruokaa. :(

Sitten läskidokkareita on tullu kateltua. Esim. se läskifetissidokumentti, huhhei.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Miksi se kuoli, ap?

Tuota... Jotain orpokotijuttuja olen kattonu ittekin. Likaiset sängyt, laihat ja psyykkisesti häiriintyneet lapset ilman syliä, kunnollista hoitoa ja ruokaa. :(

Sitten läskidokkareita on tullu kateltua. Esim. se läskifetissidokumentti, huhhei.
Joo se läskifetissijuttu oli sellanen, että koko ohjelman hoin ääneen, että tää ei voi olla totta!!

Sillä vauvalla oli joku infektio, en muista oliko se veressä vai hermostossa vai missä.. Oli tosi laiha ja pepun iho aivan "palanut", kun kakkavaipat oli unohtunu vaihtaa.Yritettiin lääkitä, mutta siellä hotellin lattialla veti viimeisen henkäyksen.

Romanina lastenkodit silloin joskus 80-90 - lukujen taitteessa. :( Olin silloin itsekin lapsi, mutta näin pätkää niitä käsittelevästä dokumentista, enkä voi sitä koskaan unohtaa. :(

Muutama vuosi sitten tuli dokumenttia adoptioista, jossa käsiteltiin useampaa adoptiotapausta. Niissä oli ihan hirveitä kohtaloita osalla lapsista! :( Mm. amerikkalainen pariskunta, joka adoptoi kaksi pikkulasta Venäjältä. Heillä omia biologisiakin lapsia, mutta jostakin syystä Venäjältlä adoptoituun pikkupoikaan he purkivat kaikki patoutumansa. He kiduttivat ja pahoinpitelivät poikaa ja lopulta surmasivat tulikuumaan kylpyveteen. Mua oksettaa tää juttu vieläkin!!! :( :(

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Miksi se kuoli, ap?

Joo se läskifetissijuttu oli sellanen, että koko ohjelman hoin ääneen, että tää ei voi olla totta!!

Sillä vauvalla oli joku infektio, en muista oliko se veressä vai hermostossa vai missä.. Oli tosi laiha ja pepun iho aivan "palanut", kun kakkavaipat oli unohtunu vaihtaa.Yritettiin lääkitä, mutta siellä hotellin lattialla veti viimeisen henkäyksen.

Nyt alkaa jotain palautua muistiin tuosta. :(

mä en uskalla kattoo noita lastenkoti- ym. juttuja.

Yks hauska mikä on jäänyt mieleen, oli sellanen missä kerrottiin mitä kaikkea eläimet tekee "päihtyäkseen". Siinä oli ainakin pantteri joka nuoli jotain äklöä matoa, apinoita turistirannalla ryyppäämässä, poroja sienissä... Harmi kun en enempää muista.

Sit yks kamala oli sellanen missä kerrottiin sellasesta hirveestä apinoilla tehdystä tutkimuksesta äidin ja lapsen välisestä kiintymyssuhteesta (tai jotain...), jossa äitiapinalle laitettiin joku piikkihässäkkä että kun vauva-apina koitti tulla äitinsä luo, piikit pisti sitä niin ettei voinut mennä syliin. Se oli hirmu surullinen ja mä olin vieläpä raskaana kun katoin sitä, vollotin ihan kamalasti.

Se osasto joku numero, jossa oli suomalaisia lapsia syöpää kärsimässä. Ne isot piikit joita niiden piti ottaa vähän väliä ja kun ne itki siellä AUUUU se oli järkyttävää kateltavaa :(. Jäi mieleen.

mulla jääny jostain vanhuksista kertova, ne oli sisaruksia ja asu eka kotona mut joutu sit vanhainkotiin tai vastaavaan. Samaan huoneeseen pääsivät onneks sielläki! Se oli jotenki surullinen ja koskettava. Loppuun asti näytettiin niiden elämä!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
mä en uskalla kattoo noita lastenkoti- ym. juttuja.

Yks hauska mikä on jäänyt mieleen, oli sellanen missä kerrottiin mitä kaikkea eläimet tekee "päihtyäkseen". Siinä oli ainakin pantteri joka nuoli jotain äklöä matoa, apinoita turistirannalla ryyppäämässä, poroja sienissä... Harmi kun en enempää muista.

Sit yks kamala oli sellanen missä kerrottiin sellasesta hirveestä apinoilla tehdystä tutkimuksesta äidin ja lapsen välisestä kiintymyssuhteesta (tai jotain...), jossa äitiapinalle laitettiin joku piikkihässäkkä että kun vauva-apina koitti tulla äitinsä luo, piikit pisti sitä niin ettei voinut mennä syliin. Se oli hirmu surullinen ja mä olin vieläpä raskaana kun katoin sitä, vollotin ihan kamalasti.

Tuon apinoilla tehdystä tutkimuksesta kertovan dokumentin mäkin katsoin. Järkyttävää nähtävää :'( Piti sitten sitäkin oikein tutkia, missä vaiheessa ero emosta tuntuu poikasen psyykkisessä ja fyysisessä hyvinvoinnissa pahimmalla tavalla |O

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Romanian lastenkodit
eläinkuljetukset euroopassa (oli muuten jotain ihan hirveää ) :'( :'(

tuosta eläinkuljetusdokkarista oli sillon paljon puhetta, muistan sen, vanhempani ei antaneet katsoa. Sellasta jotkut puhui koulussa, että siinä oli joltain eläimeltä katkastu vaan jalka kun oli jäänyt johonkin verkkoon kiinni.

Eikun niin siis mun piti kysyä, että oliko sama...

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Romanian lastenkodit
eläinkuljetukset euroopassa (oli muuten jotain ihan hirveää ) :'( :'(

tuosta eläinkuljetusdokkarista oli sillon paljon puhetta, muistan sen, vanhempani ei antaneet katsoa. Sellasta jotkut puhui koulussa, että siinä oli joltain eläimeltä katkastu vaan jalka kun oli jäänyt johonkin verkkoon kiinni.

Eikun niin siis mun piti kysyä, että oliko sama...

sama oli. En katsonut kuin 5min. ja sekin oli liikaa.

Yhteistyössä