Mitä ehkäisyä......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Mitä ehkäisyä voi käyttää imetyksen aikana? Esikoisen aikana sain laastarin ja lääkäri sanoi että voi käyttää imetyksen aikana kunhan kuukautiset on alkaneet... Nyt ei ollut mitää mainintaa asiasta enkä tajunnu kysyä... Esikoisen aikaan kuukautiset alkoivat vasta kun imetys oli loppunut.

Eli tietääkö kukaan/onko kukaan käyttänyt ehkäisylaastaria imetyksen aikana? (meillä osittain imetetään/syödään kiinteitä+velli)

Ehkäisyruiske

Synnytyksen jälkeen ensimm. ruiske annetaan aikaisintaan kuuden viikon kuluttua synnytyksestä, jos äiti imettää. Jos ei, injektio annetaan viiden päivän kuluessa synnytyksestä. Jos antoväli on yli 14 päivää, hoitava lääkäri varmistaa ennen uutta ruisketta, ettei nainen ole raskaana.

Piikki 3 kk ja hinta 7,46e

Tuota ehkäisyruisketta alunperin ajattelin mutta terv.hoitaja ja mies epäilivät että mikähän on se hormoniannos mikä siinä annetaan kun vaikutus kumminkin se 3kk... Minulla kun tuppaa käymään sitten kierrokset hieman korkealla....

Nyt on siis nuo laastarit tuolla odottamassa mutten tiedä uskaltaako aloittaa... Ohjeissa lukee ettei imetyksen aikana saisi käyttää mutta lääkäri siis silloin esikoisen aikaan (2005) sanoi että voi... Onpas vaikeeta...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tuota ehkäisyruisketta alunperin ajattelin mutta terv.hoitaja ja mies epäilivät että mikähän on se hormoniannos mikä siinä annetaan kun vaikutus kumminkin se 3kk... Minulla kun tuppaa käymään sitten kierrokset hieman korkealla....

Tässä lukee että synteettistä keltarauhashormonia kuin estrogeeniä sekä näiden yhdistelmää. Mut Suomessa kaupan olevassa valmisteessa on kuitenkin ainoastaan tota synteettistä keltarauhashormoonia. Ehkäisypiikki sisältää progestiinia joka vähentää kohdunulkoisia raskauksia ja hyvänlaatuisia, toiminnallisia munasarjakasvaimia..

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

Tässä lukee että synteettistä keltarauhashormonia kuin estrogeeniä sekä näiden yhdistelmää. Mut Suomessa kaupan olevassa valmisteessa on kuitenkin ainoastaan tota synteettistä keltarauhashormoonia. Ehkäisypiikki sisältää progestiinia joka vähentää kohdunulkoisia raskauksia ja hyvänlaatuisia, toiminnallisia munasarjakasvaimia..

Onko sinulla ollu mitään ongelmia/vaivoja tuon ruiskeen kanssa? =)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
No mikä siinä kumissa on niin vaikeeta?

Mä en ymmärrä mikä helvattu siinä on, mutta sen lisäksi, etten voi käyttää niitä tavallisia kumeja (eli ostettava niitä lateksivapaita) niin ne jatkuvasti hajoavat! Mulla on varmaan piikkejä tai pahoja väkäsiä jossain sanomattomassa paikassa |O

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

Onko sinulla ollu mitään ongelmia/vaivoja tuon ruiskeen kanssa? =)

ei mittään oo, kaikista paras ehkäisy mitä on ollut nyt tällä ajalla, eka kuukausi vain oli hormoonit sekaisin mut sen jälkeen tasaantui ja 2x vuodessa on ollut menkat, katoin päivyristä, puoli vuosittain ja kestää vain 4 päivää. Kun aloitin niin ei ollu lainkaan menkkoja, nyt tää vaihtoehto on ollu mulla kohta 2 vuotta. Edullinen ja helppo

Yhteistyössä