Mitä ei myönnä - sitä ei ole, taitaa olla mun miehen motto (hometalo? asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uskomatonta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uskomatonta"

Vieras
Kun haluan vielä tarkastuttaa talon kun olen alkanut oireilla räkätaudeilla, kurkkukivuilla jne. ja hommaamassa vaiks homekoiraa - ni mies sanoo että löytäähän se, ne pienet jotka oli jo tiedossa (jotka eivät vaaraksi). No, mä sanoin että jos löytää ISOMPAA muualta ni totes vaan siihen "ettei ala kyllä rakenteita avaamaan! !!!!????!!!!WTF!!!
Ja sano että muuta omaan asuntoon, ni sittenhän sen näkee jos oireet loppuu, ni hometta on.

Siihen jäi se keskustelu.
No, pitää muuttaa, kai toi tähän jää vaikka mun oireet loppuskin - mähän vaan kuvittelisin.
Eli kun ei tutkita kunnolla ni mitään vikaa ei ole.

Onko sinulla mahdollisuutta olla muutamia päiviä jossain muualla? Meillä ihmiset puhuivat töissä, miten siellä on huono ilma ja siitä tulee oireita. No, minullekin tuli oireita, mutta huomasin että oireet eivät lievittyneet yhtään kuukauden loman aikana (ennemminkin olivat riippuvaisia vuodenajasta eli säästä), joten työpaikka ei varmaan ole syynä siihen.

Ja ne pienet jo löytyneet kosteusvauriot (homeet) on sitten jo korjattu vai? Jos on löydetty jo jotain "vaaratonta" niin ihan hyvin siellä syövereissä voi olla jo vaikka mitä vaarallisia homeita. Tosin eipä se itse home ole vaarallista (ellei puhuta sädesienestä, jonka vuoksi pitää tuhota ihan kaikki tai home seuraa aina mukana), vaan sen homeen (elävää sientähän se on) erittämät toksiinit eli solumyrkyt.

Tilaa se homekoira. Tosin se löytää todennäköisesti myös ne jo löydetyt. Mutta paras on että lähdet sieltä asunnosta. Sillä todellisuus taitaa olla se, että jos joku vakavampi home löytyy, sitä ei rakenteista kovin helpolla enää pois saa. Vakavasti herkistynyt ei siten voi palata homeessa olleeseen rakennukseen asumaan.

Eikö se tajua että sekin voi sairastua, tai että talon arvo laskee ja lopulta tulee purkutuomio jos ei tee mitään ja laajat vahingot jos ei ihmisten hyvinvointi kiinnosta?

[QUOTE="hmm";23022931]Eikö se tajua että sekin voi sairastua, tai että talon arvo laskee ja lopulta tulee purkutuomio jos ei tee mitään ja laajat vahingot jos ei ihmisten hyvinvointi kiinnosta?[/QUOTE]

Ei kaikki välitä. Yksityisihmiset. Saati yritykset joilla on rahaa kiinni niissä rakennelmissa ja uudelleenrakennus maksaa. Tiedän tuttujen kautta ison vuokrafirman espoosta, jolla on niin paljon homekerrostaloja että saisivat laittaa 80% rakennuksista maantasalle. Asenne vaan on se että mitään ei ole, kaikki ok vaikka rappaus lähtee katosta. Kaikki ok vaikka asukkaat menettää terveytensä jne. Ja tuo on vaan yksi sadoista ongelmapesistä. Uusia homelukaaleita valmistetaan jatkuvasti (hups, nuo villat vähä kastu sateella, no ei se mitää, lyödään seuraava kerros, tulis vaan viivästystä + laskua jos noi vaihdetaan -> pari vuotta ja homeessa koko pytinki).

Niin, kai se pelkää just että siinähän menettää kaiken, talon ja rahat. ja mieluummin pää pensaassa, mähän vaan kuvittelen - ainahan mulla on näitä oireita ollu...
Ja ne jotka löyty kunt.tark. oli jotai sellasia että niitä on kuulema kaikissa vanhoissa taloissa, oliko se että jotenekin tuolla ulkonurkissa tms. ettei haitta tjms...

[QUOTE="uskomatonta";23023630]Niin, kai se pelkää just että siinähän menettää kaiken, talon ja rahat. ja mieluummin pää pensaassa, mähän vaan kuvittelen - ainahan mulla on näitä oireita ollu...
Ja ne jotka löyty kunt.tark. oli jotai sellasia että niitä on kuulema kaikissa vanhoissa taloissa, oliko se että jotenekin tuolla ulkonurkissa tms. ettei haitta tjms...[/QUOTE]

Jos olette ostaneet talon alle 5 vuotta sitten niin edellinen omistajahan on vielä talosta vastuussa.

Yhteistyössä