Mitä eineksiä/valmisruokaa teillä syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmmh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hätävarana meillä on yleensä pakkasessa pakastepizza ja pari thaicubea. Joskus harvoin syödään kalapuikkoja ja jotain perunavalmisteita (valmiita lohkoperunoita tms), yleensä kyllä teen lohkoperunat itse. Joskus vaan iskee semmoinen päivä ettei kumpikaan jaksa mitenkään alkaa laittaa ruokaa :)

[QUOTE="vieras";28415101]Ai... olisko sinulla suositella jotain reseptiä mikä olisi hyvä? Olis jännä kokeilla tehdä itse.[/QUOTE]

Teen aina silleen että keitän ison kattilallisen riisipuuroa punaiseen maitoon (esim 2 litraa maitoa). Sitte syödään siitä ehkä noin puolet ihan puurona.
Sit siihen (noin 1 litraan maitoa keitetystä) puurosta sekoitan 1 rasia naudan maksaa (oiskohan 300-350 grammaa), kaks sipulia pannulla kuullotettuna, 1 kananmuna ja 1 dl siirappia. Sitten mausteita maun mukaan, yleensä suolaa ja meiramia. Rusinoita voi tietenki laittaa jos haluaa.
Ja riippuu puuron paksuudesta, joskus lisään vielä maitoa, jos on muuten liian tiukkaa.
Sit paisto 175 asteessa noin 1-1 1/2 tuntia. Ja hyvää tulee :)

Ps. jos ei jaksa puuroa keittää niin voi tehdä myös niin, että keittää puuroriisiä vedessä noin 20 min. Sit lisää ne riisit ja reilu 5 dl maitoa siihen laatikkoon. Mun mielestä ei tuu niin hyvää ku oikeesta puurosta, mut makuasia :)

Pakastepitsaa muutaman kerran vuodessa, itse voisin useamminkin mutta lapselle ei kelpaa. nakkeja on joskus, ehkä kerran1-2 kk (Vatajan). ehkä kerran vuodessa mies ostaa maksalaatikon. pakkasesta jotain vaarin lihapullia laitan lapselle ehkä kerran viikkoon, keitetyn perunan kanssa, tätä silloin kun itsellä ei ole yhtään nälkä eikä jaksa kokata.

niitä pakkasen wokvihanneksia on joskus (eivät nekään kelpaa lapselle kun kaikki kasvikset pitää olla tuoreita), perunasipulisekoitusta.

olis kyllä joskus ihan kiva ettei tarttis kokata mutta kun ne einekset maistuu niin pahalle ja on niin suolaisia, öklöttävimmän makuisia just ne italianpata ym. pussit.

Yhteistyössä