Mitä eroa on aerobisella- ja lihaskuntoharjoittelulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Eli mitä eroa noilla on? Onko aerobinen tehokkaampaa laihdutuksen kannalla vai miten? Mitä hyötyä sitten lihaskuntoharjoittelusta? Mietiskelen tässä vain,sitä että olen aloittamassa jotain harrastusta,ja podhdin vain tuntikuvauksia ;)

Laihdutukseen aerobinen, jatkuvaa liikkeellä oloa, jolla kilot lähtee. Lihaskunto on hyvästä, kun haluaa voimaa. Lihaskuntoharjoittelussa paino saattaa jopa nousta, kun lihakset painavat enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja öööööö:
Laihdutuksen kannalta tehokkaampaa on aerobinen eli juoksu tai kävely ym. Lihaskunto harjoittelu ei kuluta niin paljon energiaa kuin aerobinen.

ok,kiitos vastauksesta. Olin lähinnä katsellut kiinteytys tuntia.
Tuntikuvauksessa sanotaan seuraavaa:
( Tunneilla käydään läpi tärkeimmät vatsa-, pakara-, reisi- selkä- sekä ylävartalolihakset. Apuvälineenä voidaan käyttää kuminauhaa.
Kiinteytymistä tahdittaa inspiroiva ja monipuolinen musiikki. Lämmittelyssä helppoa askelsarjaa, mutta ei hyppyjä (muuta kuin vaihtoehtoisina liikkeinä)..
Tehokas, mutta ei liian vaikea ja monimutkainen tunti! )

Aerobisessa liikunnassa on se huono puoli,et jos haluun liittyy jollekki tunnille, ni mul on suunnattoman huono koordinaatiokyky,enkä pysy lainkaan toisten perässä (kokeiltu on,ja hävetti xD)

Lihaskunto harjoittelulla paino saattaa jopa nousta kun lihakset painavat..
Joo aivan varmasti jos olet fitness kilpailija. Tavallisella tallaajalla joka käy kuntosalilla pari kertaa viikossa ei tätä pelkoa ole. Varsinkaan naisilla....Jos näin käy niin olet lihonut...

Jos kiinteytyksessä on eri ohjaajia, niin kannattaa kysellä heidän erojaan. Toisilla tunnit enemmän ja toisilla vähemmän koreografisia. Toki samoin eroja löytyy muissakin ohjaajissa ja tuntinimikkeissä. Esim. joskus miesohjaajilla on selkeämmät liikkeet ja enemmän toistoja (joiden tunneille minä nukahdan =) ).

Alkuperäinen kirjoittaja öööööö:
Lihaskunto harjoittelulla paino saattaa jopa nousta kun lihakset painavat..
Joo aivan varmasti jos olet fitness kilpailija. Tavallisella tallaajalla joka käy kuntosalilla pari kertaa viikossa ei tätä pelkoa ole. Varsinkaan naisilla....Jos näin käy niin olet lihonut...

Tarkoituksenani oli todeta, että jos tavoite on laihduttaa (pudottaa kiloja) niin silloin nuo aerobiset harjoitteet on siinä kiitollisempia.

Mule itseasiassa suositeltiin pari kertaa viikossa aerobista ja pari kertaa lihastreeniä. Lihakset laihduttaa, koska kuluttavat vastaavasti kaloreita. Mä muuten en myöskään pysy hankalien kuvioiden mukana. Joskus hävettääkin, mutta yleensä en ole ainoa. Mä vaan tykkään käydä tunneilla, joissa ei treenaamisen lisäksi tarvitsisi niin hirveästi keskittyä vaan voisi töiden jälkeen laittaa aivot pois päältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohi aiheen:
Mule itseasiassa suositeltiin pari kertaa viikossa aerobista ja pari kertaa lihastreeniä. Lihakset laihduttaa, koska kuluttavat vastaavasti kaloreita. Mä muuten en myöskään pysy hankalien kuvioiden mukana. Joskus hävettääkin, mutta yleensä en ole ainoa. Mä vaan tykkään käydä tunneilla, joissa ei treenaamisen lisäksi tarvitsisi niin hirveästi keskittyä vaan voisi töiden jälkeen laittaa aivot pois päältä.

Millaisilla aerobisilla tunneilla käyt? Jos saan kysyä...

itse siis suunnittelen vain kerran viikkoon tunti ohjattua urheilua, kotoa kyl löytyy crossari. Mulle toi tunti viikossa varmasti näin alkuun sopiva, koska en ole ikinä millään ohjatuilla tunneilla käynyt (jos ei oteta mukaa sitä onnetonta elixia-jäsenyys yritystä, jona aikana kävin ainoastaan muutaman kerran aerobikissä:/)

Yhteistyössä