mitä eroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööööööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mitä ajattelet ihmisestä jolla on hyvin vähän kavereita ja esimerkkinä vaikka facebook kaverit lukumäärä 50? onko hän silloin sisäänpäin suuntautuva ja mistä se voisi johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27267636:
Ulospäinsuuntautuva tutustuu helposti uusiin ihmisiin ja vastakohta taas ei halua edes jutella vieraille

Eihän se ulospäinsuuntautuva välttämättä tutustu sen helpommin ja sisäänpäinkääntynyt voisi tahtoa ihmiskontakteja, mutta pienissä kokoonpanoissa? Vai olenko käsittänyt väärin? Ekstrovertti on sosiaalinen, mutta ei se taipumus kerro hänen sosiaalisista kyvyistään vai onko se edellytys myös?

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööö;27267645:
mitä ajattelet ihmisestä jolla on hyvin vähän kavereita ja esimerkkinä vaikka facebook kaverit lukumäärä 50? onko hän silloin sisäänpäin suuntautuva ja mistä se voisi johtua?
Mitähän minä itsestäni ajattelisin... Ensinnäkin en ymmärrä miksi mulla pitäisi olla facessa kavereina ihmisiä joille mulla ei muutenkaan oo ollut mitään asiaa kymmeneen vuoteen (entiset kolukaverit). Veljeni vaimo juuri kertoi mulle miten minä olen hieman varautunut ja vetäytyvä tuntemattomassa porukassa. Tutustun erittäin hitaasti uusiin ihmisiin. Mutta tuttujen seurassa olenkin sitten aina äänessä

[QUOTE="eetu";27267659]joo sammaa se meikäläinenki on miettiny että mite tuommose ihimise sitte tunnistaa helepoite?[/QUOTE]

Jos ajattelee vaikka Myers-Briggsin luonneanalyysien mukaan tätä juitsua, niin eri luonnetyyppejä on siinä luokittelussa 16, joista puolet introverttejä ja puolet ekstrovertteja. Heidän suhtautumisensa ihmisiin kuitenkin eroaa, samoin sen taipumuksen taso.

Itse olen ENFP ja tässä onkin ylhäällä esitetty jatkumolla noiden piirteiden esiintyminen, olen keskikohdilla ekstroverttiutta (kun taas intuitiivisuudessa olen ääripäässä):

Persoonallisuutesi on:

Eihän se ulospäinsuuntautuva välttämättä tutustu sen helpommin ja sisäänpäinkääntynyt voisi tahtoa ihmiskontakteja, mutta pienissä kokoonpanoissa? Vai olenko käsittänyt väärin? Ekstrovertti on sosiaalinen, mutta ei se taipumus kerro hänen sosiaalisista kyvyistään vai onko se edellytys myös?
Toi mun vastaus oli nyt karkea yksinkertaistaminen

flags_0
flags_0
flags_0
flags_0
%0A
flags_0
flags_0
flags_0

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27267701:
Miksi pitää tunnistaa ja lokeroida?

Ihmisillä on vahva alttius lokerointiin; se on tapa jäsentää maailma. "hyvä/paha", "musta/valkoinen", "vaarallinen/turvallinen", "ulkopuolinen/läheinen". Miekin jaksan täysissä voimissa pinnistää sen verran, ettei kukaan huomaa minussa mitään erityistä, siksi tunnistaminen ei mene aina nappiin. Huonona päivänä minua voi erehtyä luulemaan umpimieliseksi kuuromykkäsokeaksi vesikauhun saaneeksi seinäkiipeilijäksi.

Yhteistyössä