Mitä evääksi junamatkalle 2v pojalle? Mitä pakkaan v-lopuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Ei olla koskaan matkustettu minnekään, siis Vantaalta pois niin mitäs pakkaan mukaan? Olisi 3 tunnin junamatka ja sukulaisen luokse ollaan menossa viikonloppuna, sisko tulee vielä mukaan :). Minuu jännittää jo junamatka että miten menee ja miten poika viihtyy :D. Mitä junassa vois saada ajan kulumaan? Miten 2 vuotiaat viihtyy junassa?

Mutta asiaan, mitä pakkaan? Vaatteita, leluja, vaippoja, mitä muuta? Tuntuu ettei nyt sitä hirveästi tarvitsisi pakata yhtä viikonloppua varten mutta kuitenkin oon koko omaisuutta kohta raahamassa mukaan. En kai mä hössötä liikaa :ashamed:

junassa on kiva syödä voileipiä ja pillimehua (aina parempi jos piirakoita) Ja ei varmaan kannata ottaa kun vaihtovaatekerta per päivä, turhaa hilaat liikaa tavaraa niin ei oo liikkuminen vaikeaa. Hyvää reissua!

aika kauan ootte pystytelleet kotiympyröissä :0 lapsi viihtyy varmasti junsaa hyvin, siitä tuskin kannattaa stessata. parit vaattet per päivä mukaan ja iloista mieltä!

Jos paikassa jonne menette niin on pyykkikone niin turha roudata kauheesti vaatetta. Varmaan heillä saa pestä.
Mut muulloin joka päivälle puhdas vaatekerta :) Jotain lämminta myös.
Ja vaippoja mä en välttämättä ottais kovin isoa lastia matkaan,koska niitä voi ostaa periltä sit vaikka pikkupaketin.
Junaan ottaisin evääksi banaania ja pillimehun. Ja vaikka jonku leivän tai myslipatukan.

Hyvää matkaa :)
ps.saa sitä hösöttää

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aika kauan ootte pystytelleet kotiympyröissä :0 lapsi viihtyy varmasti junsaa hyvin, siitä tuskin kannattaa stessata. parit vaattet per päivä mukaan ja iloista mieltä!

Miten niin?
Ei kaikki roudaa jo laitokselta suoraa lasta ympäri maailmaa. Ja toiset viihtyy kotona. Tai ei ole ollut vaan mahdollista matkustella :)

mä tässä joku aika sitten kyselin apuja junamatkaa varten ja sain tosi hyviä neuvoja. Jaanpa sitten sinullekin muutaman. Ensinnäkin varatkaa paikat sieltä leikkivaunusta. Matka menee tosi joutusasti, kun lapsella on koko ajan tekemistä.
Meillä oli eväänä pillimehua, leipää, nakkeja. Muovikipossa omenan, banaanin ja mandariiniviipaleita.
Pari hed.sosepurkkiakin oli, mutta jäi syömättä. Meitin poika reilu 2 vee ei olis varmaan ees muuten syönyt, mutta kun joku muu lapsi vaunussa rupesi syömään, oli meitinkin pojan pakko saada. =)
Viikonlopuksi mä varmaan ottasin just joka päivälle yhdet vaatekerrat, siis t-paita, päällipaita, housut jne. Sitten parit ylim. mukaan. Ja sukkia voi ottaa useammatkin, kun ja jos pihalla kastuu.
Kylmempiä ilmoja varten joku lämmin asu mukaan.
Meidän reissussa mä silloin tuudittauduin kyläpaikan pesukoneeseen, jos jotain vahinkoja olisi sattunut. Yhdet pojan housut pyörivät sitten koneessa ko. perheen vaatteiden seassa.
Muakin jännitti aivan suunnattomasti matka, ja se meni tosi hienosti.
Reissailtu toki ollaan oltu, mutta ei junassa...Hyvin se menee!

Vantaalta on kiva lähteä välillä pois!
Lapset yleensä tykkää junista mutta varmasti riippuu lapsesta. Eri junissa on erilaisia leikkivaunuja. Me ei olla menty montaa kertaa junalla mutta tässä suositukset:
Omalle paikalle jotain pientä puuhaa esim pieni reppu omia leikkijuttuja millä voi leikkiä omalla paikalla istuen. Yksi iso kirja jota voi sitten tarvittaessa käyttää leikkialustana autolle, junalle, koiralle, hepalle tms leikkijutulle. Kirja mitä voitte lukea/katsella, jos tykkää "piirtää" niin pieni vihko tai pari paperia ja pari kynää.
Eväät, jos lapsi tykkää jostain tosi paljon niin sitä. Tai kysy mitä hän haluaisi mukaan. Jos ei vielä osaa kertoa niin kysyt banaani vai omena. siihen ehkä osaa vastata.
Eväsleivät maistuu aina matkoilla. Juomaksi vesipullo tai pillimehu. jotain pientä nakerrettaa rusinoita, pähkinöitä, keksejä, porkkanatikkuja, kurkkutikkuja tms. Eväitä voi vaikka olla enemmän ja jos ette kerkeä syödä niin ne maistuu varmaan vielä hyvin perillä kohteessakin. En teidä syökö 2v vielä jätskiä, meillä oli hiukan isommat lapset joten teimme "retken" ravintolavaunuun jätskiostoksille. Oli kiva kulkea junassa vaunusta toiseen.
MUKAVAA MATKAA JA TERVETULOA TAKAISIN VANTAALLE!

Miten junamatkustajat olette veski asiat hoitanu junassa?

:x :x :x se onkin matkan ällöttävin osuus!!
Poika oli vaipoissa, onneksi.
Junan vessa on täynnä sitä itseään, ja miesten sihti on mitä on...yritäpä siinä sitten istua huojuvassa junassa...
Mun oli "pakko" antaa pojan olla viimeinen vartti kakat housussa, en kertakaikkiaan voinut lasta viedä sinne vessaan. Itse kävin niin, että eräs ystävällinen toinen äiti katsoi samalla munkin lapsen perään. Laskivat sillä aikaa innoissaan mäkeä, eikä poika ees huomannut, että olin pois.
Eli apua tarttin siinä...
Mutta oli se :x .

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Ei olla koskaan matkustettu minnekään, siis Vantaalta pois niin mitäs pakkaan mukaan? Olisi 3 tunnin junamatka ja sukulaisen luokse ollaan menossa viikonloppuna, sisko tulee vielä mukaan :). Minuu jännittää jo junamatka että miten menee ja miten poika viihtyy :D. Mitä junassa vois saada ajan kulumaan? Miten 2 vuotiaat viihtyy junassa?

Mutta asiaan, mitä pakkaan? Vaatteita, leluja, vaippoja, mitä muuta? Tuntuu ettei nyt sitä hirveästi tarvitsisi pakata yhtä viikonloppua varten mutta kuitenkin oon koko omaisuutta kohta raahamassa mukaan. En kai mä hössötä liikaa :ashamed:

sis kai sä olet nyt lapses kanssa jossain reissussa esim. mummilassa käynyt ja osaat pakata vaatteita?

junaan evääksi leipää,pillimehua ja vaikka omenaa tai banaania.
leluvaunu ehdoton ton ikäselle, ei taida muuten jaksaa vaan istua vaan juoksentelee käytävillä:)

Voi kiitos teille vastauksistanne! Tosiaan ei ole tullut matkusteltua, ei ole ollut silleen mahdollista ja itse en ollut valmis matkustamaan. Senpä takia uskon että unohdan jotain tärkeää.. Mutta nyt viikonlopuksi mennään minun ukin luo jota itse en ole nähnyt vuosiin :D. Ihanaa! Saunaan päästään, grillaamaan ja ja... :p

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
Miten junamatkustajat olette veski asiat hoitanu junassa?

:x :x :x se onkin matkan ällöttävin osuus!!
Poika oli vaipoissa, onneksi.
Junan vessa on täynnä sitä itseään, ja miesten sihti on mitä on...yritäpä siinä sitten istua huojuvassa junassa...
Mun oli "pakko" antaa pojan olla viimeinen vartti kakat housussa, en kertakaikkiaan voinut lasta viedä sinne vessaan. Itse kävin niin, että eräs ystävällinen toinen äiti katsoi samalla munkin lapsen perään. Laskivat sillä aikaa innoissaan mäkeä, eikä poika ees huomannut, että olin pois.
Eli apua tarttin siinä...
Mutta oli se :x .

just tätä minä ajattelinkin. Ku meidän olis tarkoitus matkustaa Oulusta-Kokkolaan niin mietinki jo et varmaan muut onnistuu loistavasti mut mä inhoon yleisiäkäymälöitä jotka on saastasia. Ja vielä lasten kans...

Alkuperäinen kirjoittaja ritu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:

sis kai sä olet nyt lapses kanssa jossain reissussa esim. mummilassa käynyt ja osaat pakata vaatteita?

junaan evääksi leipää,pillimehua ja vaikka omenaa tai banaania.
leluvaunu ehdoton ton ikäselle, ei taida muuten jaksaa vaan istua vaan juoksentelee käytävillä:)

Ei olla oltu missään reissussa, mummilassa ei olla käyty ku mummi ei ole täällä Suomessa :). Kyllä vaatteet osaan pakata, ei siinä mitään. Kiitos vinkeistä!!!

hei ap...mulla tuli mieleen vielä toi käsidesi! Jos nyt oikein muistan niin mäkin lähmäsin käteni silloin siellä vessassa, kun piti ottaa tukea. Ja se on ihan minikokoa se allas. Joten saapi sitten edes desinfioitua.
Niin ja se mitä mä jäin kaipaamaan, oli noi puhdistuslaput lapselle. Jos tulee se kakka, niin voi vaikka siellä aulassa puhdistaa suurimmat niillä lapuilla. Ettei nyt ihan siinä vaunussa haisuttele, niin vessan aulassa voi ihan hyvin =)

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
hei ap...mulla tuli mieleen vielä toi käsidesi! Jos nyt oikein muistan niin mäkin lähmäsin käteni silloin siellä vessassa, kun piti ottaa tukea. Ja se on ihan minikokoa se allas. Joten saapi sitten edes desinfioitua.
Niin ja se mitä mä jäin kaipaamaan, oli noi puhdistuslaput lapselle. Jos tulee se kakka, niin voi vaikka siellä aulassa puhdistaa suurimmat niillä lapuilla. Ettei nyt ihan siinä vaunussa haisuttele, niin vessan aulassa voi ihan hyvin =)

Käsidesi onkin muuten hyvä idea, on pitänyt ostaa mut aina olen unohtanut :)

Mä olen matkustanu lasten kans (toinen vähän yli 2 ja toinen alle) tavallisessa vaunussa jossa iski tylsyys. Sit leikkivaunussa jossa he viihtyi. Viimeks otin perhehytin ja ite tykkäsin siitä eniten, ku sai olla rauhassa ja pieni nukkuikin ku oli hiljaista. Siellä on myös tekemistä lapsille joskaan ei niin paljon. Vessa-asiat on hoidettu ilman vessaa, kakat ku tuli niin perhehytissä puhd.pyyhkeillä pyyhin ja vaippa pussiin ja roskiin. Tavallisessa vaunussa etsin paikan mis ei ollu ihmisiä. Ite kyl kävin vessas ja lapsi istui lavuaarin reunalla (onneks silloin mukana oli vain yks, en tiedä miten kahden kans onnistuis :D ) evääksi leipää, rusinaa, varalle vähän karkkia et jos meinaa hermot mennä :p pillimehua tai mehupullo. Vaatetta pakkaa joka päivälle puhtaat,muutama vaippa matkalle ja perillä ostat paketin. Joku suosikkilelu mukaan. Mä otan aina varalle myös särkylääkettä lapsille ja hammasharja tietty :D ite en käsidesejä käytä, saippuapesut on riittäny vessan jälkeen ja muuten pyyhin kosteuspyyhkeillä. Hauskaa matkaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Mä olen matkustanu lasten kans (toinen vähän yli 2 ja toinen alle) tavallisessa vaunussa jossa iski tylsyys. Sit leikkivaunussa jossa he viihtyi. Viimeks otin perhehytin ja ite tykkäsin siitä eniten, ku sai olla rauhassa ja pieni nukkuikin ku oli hiljaista. Siellä on myös tekemistä lapsille joskaan ei niin paljon. Vessa-asiat on hoidettu ilman vessaa, kakat ku tuli niin perhehytissä puhd.pyyhkeillä pyyhin ja vaippa pussiin ja roskiin. Tavallisessa vaunussa etsin paikan mis ei ollu ihmisiä. Ite kyl kävin vessas ja lapsi istui lavuaarin reunalla (onneks silloin mukana oli vain yks, en tiedä miten kahden kans onnistuis :D ) evääksi leipää, rusinaa, varalle vähän karkkia et jos meinaa hermot mennä :p pillimehua tai mehupullo. Vaatetta pakkaa joka päivälle puhtaat,muutama vaippa matkalle ja perillä ostat paketin. Joku suosikkilelu mukaan. Mä otan aina varalle myös särkylääkettä lapsille ja hammasharja tietty :D ite en käsidesejä käytä, saippuapesut on riittäny vessan jälkeen ja muuten pyyhin kosteuspyyhkeillä. Hauskaa matkaa :)

en määkään muuten käytä, mutta junan vessassa olisin ehdottomasti sitä kaivannut. Nojailen kusisden vessan seinään ja pöydän reunaan...ja ylläri. Saippua onkin loppu!!

me tultiin juuri 4h matka pari päivää sitten, 1½v ja 3v lapset. 1½v nukkuin 2h, isompi ei yhtään. meillä oli paikka perhehytissä, ja pojalla oli repussa kirjoja ja leluja. valittiin ic2 juna, siellä on leikkivaunukin (aina?). leikkipaikalle mentiin kun pienempi heräsi.
eväinä oli kiiwejä, banaania, pillimehua, rusinoita, vettä ja leipiä; että olisi valinnanvaraa-kaikkia tosiaan ei syöty :D

Mä en ole koskaan menny junassa vessaan jossa seinätkin olis kustu. Joskus on toki täytyny kääntyä ovelta ja mennä toiseen vessaan, mut ei ne pahempia mun kokemuksen mukaan ole kuin muutkaan yleiset vessat. Vaikka ei ne kyl viehättäviäkään ole :D siks en mielellään lapsia sinne veis, ainakaan pissalle. Siksi aikaa ne on pakko mukaan ottaa ku ite käy, mut meidän silloin n. 2v osas hienosti olla koskematta mihinkään :) Tulevaisuudessa varmaan raahaan potan mukana ja pissatan siinä ku ei enää vaippoja käytä.

Yhteistyössä