Mitä flunssaan raskaanaollessa? Nasolin ei käy, onko muita vaihtoehtoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tukkoisuuteen vai? Nenäkannu. Suolaa ja vettä. :)

sarvikuono.jpg

Tukkoisuuteen ja lievään lämpöön ainakin tällä hetkellä.. ei taida just nyt saada mistään ilmankostutinta, nenäkannusta en tykkää. Kaikissa nenäsumutteissa sanotaan ettei raskausaikana, blaah. Pitänee silti käydä apteekissa.

Mulle on sanottu että kaikkia käsikaupassa olevia paikallisvalmisteita, mukaanlukien nenäsumutteet, voi käyttää raskauden aikana. Niistä ei imeydy verenkiertoon niin paljon ainetta että sillä olisi mitään vaikutusta.

Ainahan voi soittaa teratologiseen tietopalveluun ja kysyä sieltä varmistus.

Olen aina käyttänyt nasolinia raskaana flunssassa ja eipä ole mitään tapahtunut. Eipä ole apteekinkaan tädit osanneet sanoa,mitä todellista haittaa siitä olisi.

Ensin kävin apteekissa ja nenäsuihkeiden suositusten mukaan ei niitä tulisi käyttää raskaana ollessa, joten jäi jotenkin se homma auki..No soitin seuraavana päivänä neuvolaan ja kysyin asiaa..Neuvolatäti sanoi usean vuoden kokemuksella, että ostat vaan potun nenäsuihketta (Nasolin). Viikon ajan käytin sitä :) Sitä imeytyy loppujen lopuksi niiiin minimaalinen määrä vereen, ettei siitä ole sikiölle mitään haittaa!!

miten olis vicks?
tai joskus olen ottanut ihan vähän kylmägeeliä sormenpäihin ja sitä varovasti haistellutt :D avaa ihanasti nenän!!
Sitten höyryhengitys onnistuu ihan kotikeinoinkin ja voi helpottaa oloa... siihenkin voi muistaakseni lisätä vicksiä niin on vielä tehokkaampaa!

MInä oon kaikissa kuudessa raskaudessa käyttäny nasolinia. Nyt oli joku halvempi versio (keltainen korkki) siitä ja minusta tehokkaampi (erilainen suutin ainakin pullossa et oisko se vaikuttanu) . Eikö nuo periaatteessa lisää supistuksia eli jos niiden kans ongelmia niin sit miettisin tarkemmin.