Mitä gynekologilla tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka vanha sä oikein olet jos et ole ikinä käynyt gynellä? Eipä siellä normitarkastuksessa kuin tsekataan tietty alakerta ja tunnustellaan mahan päältä ja jutellaan kaikesta mikä askarruttaa naistenvaivoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Kuinka vanha sä oikein olet jos et ole ikinä käynyt gynellä? Eipä siellä normitarkastuksessa kuin tsekataan tietty alakerta ja tunnustellaan mahan päältä ja jutellaan kaikesta mikä askarruttaa naistenvaivoissa.

just.. taas täällä ollan tosi "mukavia" .
Älä ap välitä!
ja enpä mäkään oo koskaan gynellä ollu,tk:ssa tehty yks tutkimus,ja joo ei oo tullu käyty ku ei ole lapsia ja mieski ollu yks ja sama kenen kaa harrastanu seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkuinen:

just.. taas täällä ollan tosi "mukavia" .
Älä ap välitä!
ja enpä mäkään oo koskaan gynellä ollu,tk:ssa tehty yks tutkimus,ja joo ei oo tullu käyty ku ei ole lapsia ja mieski ollu yks ja sama kenen kaa harrastanu seksiä.

Pitäähän siellä gynellä käydä ainakin jokatoinen vuosi vaikka lapsia ei oliskaan ja kumppani ei vaihdu. En tarkoittanut pahalla, ihmettelin vaan ihan ääneen tässä kuinka joku aikuinen ei ole gynellä käynyt. Mä aloitin käymään säännöllisissä tutkimuksissa heti kun kuukautiset alkoivat teininä. Myös rintoja on siellä opetettu tutkimaan syövän varalta ja papa koe on myös hyvä ottaa säännöllisesti.

Gynekologilla tehdään sisätutkimus ja monesti tutkitaan myös rinnat. Käydään läpi mahdolliset raskaudet, ehkäisy, seksuaalikäyttäytyminen, kuukautiskierto jne. ja mahdolliset vaivat.

Itselläni on tosi mukava gyne, jonka kanssa on helppo puhua. Toivottavasti sinun kohdallesi osuu samanlainen. Rohkeasti vaan sinne. Ja jos tyyppi ei tunnu mukavalta, niin sitten menet ensi kerralla jollekulle toiselle. Joka tapauksessa sinua on vastassa naistentautien ammattilainen, ei tk:n yleislääkäri, joilla ei kaikille tämä osaaminen ole ihan parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tota... ettekö te hyvät naiset (?) käy vuosittain papa-kokeessa?? :o

Gynekö sulta sen papan aina ottaa? Ei minulta ainakaan...

Multa ottaa. Ja muutenkin on ihan järkevää tarkistaa paikkojen kunto, vaikka terkkakin voi papan ottaa. Nimimerkillä alle kolmekymppisenä leikkaushoitoa vaativan myooman saanut.

Joo. Yksityisellä gynellä käyn vuosittain. Eikös se ole ihan siitä kiinni, mitä siellä gynellä tapahtuu, että mitä varten sinne on menossa. :)

Mulle sano jälkitarkastuksessa että parin kolmen vuoden välein otetaan papa.
Minäkään en ole koskaan käynyt gynellä, vain äitiysneuvolassa lääkärillä, vaikka ikää on 26v ja lapsia 3.

Multa kyllä ottaa gyne papan aina säännöllisesti.

Ottaa joo, mut mun pointti olikin se, että ei se vaadi gynellä käyntiä, että saa papan vuosittain otettua. Hoituuhan se ihan labrassakin. Eli ei sen takia tarvitse gynelle mennä niinkuin aloittaja tuntuu olettavan.

Alkuperäinen kirjoittaja tietävä:

Ei joka vuosi pidä käydä papassa

Kyllä sitä todellakin suositellaan. Ja se osoittautui minunkin tapauksessani tärkeäksi; löytyivät ainakin nuo solumuutokset minulta sitten ajoissa! Olin terve 18-vuotias tyttö, mutta se, että olisin odottanut vuoden tai pari lisää olisi voinut pahentaa tilannetta. Nyt pääsin heti leikkaukseen ja seurantojen jälkeen olen tietysti myös jatkanut vuosittaisia käyntejä.

Ottaa joo, mut mun pointti olikin se, että ei se vaadi gynellä käyntiä, että saa papan vuosittain otettua. Hoituuhan se ihan labrassakin. Eli ei sen takia tarvitse gynelle mennä niinkuin aloittaja tuntuu olettavan.

Niin no siinä olet oikeassa. Gynellä voi sitten vaan keskustella kaikista muista naistentauteihin, ehkäisyyn, raskauksiin jne liittyvistä asioista. Ja tosiaan olisi hyvä ne rinnat opetella myös tutkimaan, rintasyöpä ei ole mikään mukava sairaus..

Ja väännetään nyt rautalankaa ennenkuin joku älähtää, eli en tarkoittanut alkuperäistä aloittajaa vaan tämän lainausketjun aloittajaa. :)

no eipä oo vaan tullu käytyy....ei mulle nuorempana oo kukaan kertonu et mihin soitat ja kelle meet ja sit vaan on jääny,tk:ssa ottivat sillon papan ja muita mut sen jälkeen en oo käyny.Täytyy varmaan soitella mut mihin sitä sit soitan suoraan gynelle vai tk:hon, joo ja antaa vaan tulla paskaa niskaan....

Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä:
Mä luin kerran jallusta että siellä on komea tohtori joka panee edesta ja takaa ja pyllyynkin ja orgasmia pukkaa joka suunnasta. Että rohkeesti vaan peremmälle.

Se pätee vain emigranttigynekologiin nimeltä Nikolai Kopeloi. Jollei hänen vastaanotolleen mene, välttyy moiselta.

Yhteistyössä