Mitä haluaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kummi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kummi"

Vieras
Jos saisit toivoa jotain, niin mitä lapsellesi haluaisit lahjaksi kummilta?

Eli meitä pyydetty kummeiksi, lapsi perheen eka ja ikää nyt pari päivää. Haluaisin ostaa jotain lapselle, mutta en tiedä mitä se voisi olla. Jotain muuta kuitenkin kun esim tokmannin potkupuku. Vauva on tyttö ja perheensä esikoinen. Heillä ei juurikaan muuten ole vauvoista kokemusta (jos se nyt vaikuttaa) ja tiedän että eivät hirmuisesti ylimäärästä ole etukäteen ostaneet.

niin siis tarkoitatko nyt nimenomaan kummilahjaa (joka on yleensä jotakin "äiti":n luettelemista) vai muuten vain viemistä? minusta kaverit toivat meille ihanan lahjakassin jossa oli kaunis tutan potkupuku, (olikohan jotaki muutaki vaatetta??), ihan pieni ja vähän isompi muumipyyhe, puhdistusliinoja, sinkkivoidetta :)

Jotain muistoesinettä. Valokuvakehys/albumi, sellainen kolikkokokoelma, missä on kaikki syntymävuoden kolikot (mm. Posti myy), kummilusikka tietenkin, ellei joku muu kummi ole sitä varannut... Kannattaa neuvotella vanhempien kanssa, että mistä tykkäisivät tai onko joku lahja jo "varattu".

Sain aikoinaan keskimmäisen tyttären kummeilta rotinakorin jossa oli itse tehtyjä karjalanpiirakoita, täytekakku ja suklaata. Lisäksi oli vauvalle itse tehdyt villatöppöset ja joku laadukas body.

Itse olin todella otettu tästä lahjasta =)

Onnea kummille. Kysy vanhemmilta. Haluaisitko ostaa siis jotain viemistä vaiko jotain esim kastejuhlassa annattavaa? Me on tykätty kun lapset sai kummeilta valokuvalehykset ristiäisissä. Muuten esim vaipat oli tosi oiva tuliainen.
Oma esikoiseni on nyt 17v ja hänen tätinsä esikoisen laskettuaika on tyttöni 18v synttäripäivänä. Tyttöä kysyivät juuri kummiksi ja tyttö on todella onnelinen tulevasta kummin tehtävästään.

Haluaisin ostaa siis nyt, kummilahjasta erillisenä tämän. Tuore äiti on melkoisen laatutietoinen ja tiedän että hän ei tykkää noista yleisistä kummilahjoista eli kehykset, albumit ja lusikat.
Hän töissä kulta-alalla, joten melkein myös korut jää pois tästä syystä.

Tuo kirja-idea on ihana, ainut että kun emme tiedä tulevaa nimeä :( Omille lapsilleni olen tuollaiset kirjat tilannutkin. Oma tyttömme on häneltä saanut syntymälahjana kristallisen kynttilänjalan johon on kaiverrettu nimikirjaimet ja syntymäpäivämäärä sekä toisen samanlaisen jossa on nimikirjaimet sekä kastepäivämäärä. On aivan ihana lahja, mutta en tietenkään ihan samanlaistakaan haluaisi heille ostaa.

Jos ei siis ole kyse kastelahjasta, niin itse haluaisin lapselle jotain "luksusta" mutta käyttötavaraa, esim. tytölle joku "hienostelutakki", kaunis hattu tai joku ihana pehmoinen peitto/huopa. Tai kaunis mekko ristiäisiä varten.

Tässä vähän googlettelin ja mietin tilannetta... Ajattelin jos ostaisin jonkun prinsessa lelulaatikon esim ja keräisin sinne sisään vaikka kaurapussin äidin harteille, bepanthenia rintoihin, muutaman kestoliivinsuojan, äitin lempinameja, vauvalle villaset tumput ja sukat, mahdollisesti joku aivan pikkunen vaate, pieniä vaippoja, helistin tai purulelu, prinsessan tuttipullo ja vanhemmille yhteiseksi viinipullo. Lisäksi olin ajatellut että meillä kun vielä pakkasessa piparitaikinaa olisin leiponut heille pipareita. Ihan tulevaa kummilasta ajatellen olen ostanut piparimuotin joka on vauvan jalkapohja. Olisi sitten vaikka vieraille tarjoamista edes jotain.

Olisikohan tämä sellainen, vaikka varsinaisesti pysyvää tässä ei ole oikein?

[QUOTE="aloittaja";22748899]Tässä vähän googlettelin ja mietin tilannetta... Ajattelin jos ostaisin jonkun prinsessa lelulaatikon esim ja keräisin sinne sisään vaikka kaurapussin äidin harteille, bepanthenia rintoihin, muutaman kestoliivinsuojan, äitin lempinameja, vauvalle villaset tumput ja sukat, mahdollisesti joku aivan pikkunen vaate, pieniä vaippoja, helistin tai purulelu, prinsessan tuttipullo ja vanhemmille yhteiseksi viinipullo. Lisäksi olin ajatellut että meillä kun vielä pakkasessa piparitaikinaa olisin leiponut heille pipareita. Ihan tulevaa kummilasta ajatellen olen ostanut piparimuotin joka on vauvan jalkapohja. Olisi sitten vaikka vieraille tarjoamista edes jotain.

Olisikohan tämä sellainen, vaikka varsinaisesti pysyvää tässä ei ole oikein?[/QUOTE]

Mä ainakin olisin pitänyt