Mitä hassua teidän kissat tekevät???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Meidän 5,5kk vanha pentu on niin hassu, kun sitä alkaa silittämään ja se haluu pois, niin se menee makaamaan ja kynsillä ottaa kiinni jostain ja "matona" vetää itseään eteenpäin. Luikertelee pois sylistä, pedistä, sohvalta tms :D Miksei voi vain hypätä :D aika ovela kissa kun tolleen luikertelemalla lähtee. Ihan ku ei oltais jo huomattu et hän on silloin lähdössä pois kun tuolleen tekee :laugh:

Toisella kissallamme on joku ihme tarve availla laatikoita, ikean hyllykössä kangaslaatikoita ja jokaisen se avaa aina vuorotellen. Sit se menee johonkin sisälle nukkumaan. Samainen kissa on ihan hulluna karkkipapereihin, jos paperia rapistelee niin kissa on haukkana paikalla, sit se paperi pitää heittää sille :D ja kohta se on jo kerjäämässä uutta :D
Sama kissa myös tulee aina paikalle, kun mies avaa laatikon työpöytänsä vierestä, kissa tietää tasan tarkkaan et millainen ääni siitä laatikon avaamisesta tulee. Siellä säilytetään laserkynää, tuo on ihan pöhkönä siihen, välillä tulee istuskelemaan tuon laatikon viereen ja katsoo silleen "ota se sieltä, pliiiis"

Kolmas kissamme ei ole synnytyksen jälkeen tehnyt oikein mitään hassua, ennen synnytystä silläkin oli kaikkia juttuja, mut ne jotenkin unohtui kun sai pennut

Meillä noita katteja on 4 ja jokaisella on omat kuviot ja hassut juttunsa.

Vanhin hakeutuu aina vaatekaappiin nukkumaan. Osaa avata ne ja on hulluna kynsiviilaan. Kiipeään kynsillään housun lahjetta pitkin. Kuorsaa.

Seuraava rakastaa topsipuikkoja ja on tikkana paikalla jos meikkaan. On hokannut että topsipuikot liittyvät tekemiseeni. Saattaa nukahtaa keskelle lattiaa selällään,tassut kattoa kohdin

Toiseksi nuorin rakastaa leikkeleitä. On kärppänä paikalla kun jääkaapin ovi avataan. Vastaa maukumalla kun huudetaan nimellä. Ei suostu syömään kuin kissan tonnikalaa.

Nuorin varasteli aina lapsen tutteja. Syvästä unestakin kuuli jos tuttu tipahti lattialle. Kantoi ne aina sohvan alle josta käytiin ne pelastamassa. On nyt keksinyt että sohvan alle pääsee kankaan ja sohvan rungon väliin. On hulluna meidän koiraan. Kiehnää ja puskee sitä.

Mun entinen kissa osas avata vessan oven. Ja kiipes pentuna syliin housun lahkeita pitkin, mut sit isompana piti kieltää sitä tekemästä niin, kun jalat olis ollut muuten ihan naarmuilla. Ja sit toinen kissa nukku yöt vessan lavuaarissa. Jos heitti niille leluhiiriä, ni toinen toi sen aina takas, että piti heittää uudestaan. Vähänkö hauskoja, mut nyt viihdyttää uutta omistajaa uudessa kodissaan..

Yksi kissoistamme on laaturuuan perään ja jos se haistaa sitä se on vauhdilla miehen vieressä pää ojossa odottamassa maistiasia. Ne pitää syöttää, eikä tarjota lautaselta. Emmental on sen suurin rakkaus, mutta jostakin syystä Pirkka-emmental ei mene alas.

Toinen tykkää käydä eläinlääkärissä. Se menee sinne valjaissa taluttamalla ja reippaasti kiehnää hoitsut, lekurit ja kiertää kaikki hoitotilat. Lekuri aina halaakin sitä hoitopöydällä ja lässyttää ystävällisesti, sillä vastaavia kissoja ei joka päivä tule vastaan. En tiedä mistä moinen, koska se tuli meille aikuisena ja on aina ollut sosiaalinen. Sille on helppo saada hoitajakin, koska se juttelee ja leikkii ja katselee ystävällisesti silmiin.

Kolmas tykkää kulkea sylissä ympäriinsä ja sen takia sen kanssa viedään roskista tai käydään pihalla katsomassa kukkia tai ihmetellään ikkunasta talvea. En ole opettanut sitä siihen, vaan jokainen kissaihminen tietää että kissa päättää kaiken itse. Ihminen on sen orja!

Mun kissa aina alkaa huutelemaan kun oon suihkussa, en oikein tiedä häiritseekö sitä se, että mun aktiviteetti liittyy sellaseen asiaan mistä se ei oikein itse välitä;) Mutta se on huvittavaa. Ja söis ihan mitä vaan ihmisten ruokaa, sillä hänen mielestään kaikki mitä me laitetaan suuhun on tietenkin parempaa. Hellyyttävää oli, kun viime vuonna synttäreillään tarjosin silakkaa erikoisherkkuna, niin yön pimeinä tunteina sitä oli kissa tarjoillut myös lempilelulleen:) Myös on hauska katsoa kun jahtailee kaiken maailman öttiäisiä ympäriinsä <3

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Yksi muinainen kissani oli niin fiksu että peilaili itseään peilipöydällä. Muut ovat vaan hakeneet sitä toista kissaa... ja sitten ihmisen nähden ovat niinkuin eivät koko peiliä olisi huomaavinaankaan.

Mun nykyinen kissa tekee loikkia puolentoista metrin korkeuteen mun olkapäälleni, jos palvelu pelaa huonosti eli liian vähän ruokaa tai väärän sorttista tai (kissan mielestä) liian hitaasti. Sama kissa on kovin kiintynyt emäntäänsä, käy mun kanssa vessassa, saunassa ja nukkuu tietenkin joko mun jalkopäässä tai vaatekaapissa.

Haluaa tulla aamulla ehdottomasti kanssani aamupissalle eli änkeää aivan väkisin syliin kun istuu pöntölle. Juttelee vaikka kuinka kauan kun jaksaa maukua itse. Noutaa loputtoman kauan lelujaan jos jaksaa niitä heitellä.

Meillä on kaksi kissaa. Toinen noutaa heitetyn leikkihiiren ja urputtaa takaisin, jos sille sanoo:EI! :D. Toinen saattaa kesken leikkien tehdä välikuoleman, eli pötkähtää keskelle lattiaa selälleen makoilemaan :D.

Meillä kissa komentaa. Minkään muun kissan en ole kuullut sellaista äännähdystä tekevän, se on lähinnä kovaääninen ja terävä "MÄ!" jos haluaa kovasti jotain eikä sitä kuulu. Sille voi myös jutella aika loputtomasti, ja takaisin tulee jotakin purrmau-prr-mä-prr -tyyppistä. Mieheni harrastaa sitä että ohi mennessä vähän tönäisee, kun aina kisusta silloin kuuluu jonkinlainen hullu kurahdus.... Tykkää pyykkien laitosta, juoksee aina paikalle jos huomaa että pyykkiä ripustetaan. Sitten makoilee ja pyöriskelee siinä maassa pyykkien alla. Kehrää myös ihan älyttömästi, siis ihan jatkuvasti. Ei tarvitse kuin katsoa sinne päin, ja jo hurina alkaa.
Aamulla ensimmäiseksi kun pääsee pihalle, menee terottamaan kynnet ruohoon :)

meillä kissat repii ja raapii seiniä, sohvia ja kaikkea... kuten kissat noin niinkuin yleensäkin. Kissoista voidaankin käyttää yleisnimitystä IDIOOTTI. Juoksevat päin seinää, WTF.

Meillä kaksi ihanaista pallukkaa...

Vanhempi tykkää lavuaareista, ne olisi mukavia nukkumapaikkoja, mutta jos vessan oven jättää auki, se repii hetken päästä vessapaperirullan pieneksi silpuksi. Se tykkää aivan mielettömästi kiusata mun miestäni tiputtelemalla vain hänen tavaroitaan pöydiltä. Rakastaa kiusata koiriamme tuijottamalla nurkan takaa kiusaten ja koirien lähtiessä jahtaamaan, se menee mahdollisimman korkealle ja katsoo sieltä voitonriemuisena kaikkia. Sillä on tarve tulla nukkumaan mun tyynylle, ja aina kun asunto hiljenee, se tassuttelee tyynylleni ja kietoutuu mun pään ympärille. Ulos haluais ja yrittää luikahtaa aina kun ovi aukeaa raollekaan - on ollut sisäkissa joneljä vuotta joten pihalle on asiaa vain valjaissa.

Toinen on mielenkiintoinen tapaus. Laitoin maaliskuussa lahjapaperinarut makkarin roskikseen ja vieläkin käy kaatamassa roskiksen etsien niitä :D lemppariasia! Se tykkää nuolla ihan kaikkea, kun sen ottaa syliin nuolee naamaa kuin koira konsanaan... On ihan mun miehen lellikki, nukkuu hänen jaloissaan ja änkee hänen syliinsä. Jos sen ottaa pihalle, tulee kauhee kiire takaisin sisälle :D koirat saa retuuttaa sitä ihan kuinka tykkää, hän vain vikisee. Aina kun itse istun keittiön pöydän ääressä, se kaivaa tiensä mun syliin ja viihtyy siinä vaikka maailman tappiin - jos mies on kotona niin en kelpaa :D rakastaa meidän koiria, vaikka ne retuuttaakin, puskee ja nuolee niitäkin.
Nuoremmalla on myös tapana järjestää meteliä heti kun ollaan nukkumaan menossa, juoksee ympäri kämppää ja ulvoo oven karmeille. Saattaa tuijotella karmeja tunninkin ja määkyä siinä edessä. Kun lopettaa tuijottelun, loikkaa puolentoista metrin korkeudelle ja ikään kuin halaa ovenkarmia :D

Molemmat on ehdollistuneet laserosoittimen kilinään, ja aina kun se vähän kilahtaa, nuorempi etsii kaksi päivää palloa ympäri kämppää ^^

Ihania nuo <3

Yhteistyössä