Mitä helppoa, hyvää suolaista leipoisin iltateelle? (ei sämpylöitä tai teeleipää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuhamamma ja 3 kuumeista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuhamamma ja 3 kuumeista

Vieras
Tuttavamme tulee tänään iltateelle. Aiempina kertoina olen leiponut sämpylöitä tai teeleipää. Nyt tahdon tehdä jotain muuta kuin aina noita iänikuisia. Olisko jollain jotain vinkkiä helposta suolaisesta leipomisesta, joka valmistuu kaapista löytyvillä aineksilla (en pääse kauppaan tänään). Esim suolaiseen piirakkaan tuskin löytyy aineksia (lohta, kinkkua tms).

Kiitos jo etukäteen! :)

Onko juustoa ja kermaa? Tässä helppo juustotorttu:

pohja:

150g voita tai margariinia sulatettuna
2 1/4 dl vehnä- tai sämpyläjauhoja
1 dl juustoraastetta
3 rkl kermaa

Sekoita taikina, taputtele voideltuun piirakkavuokaan ja paista 200 asteessa 15 minuuttia. Mä oon lisäksi laittanut taikinaa pussillisen perunamuussijauhetta, hyvää tulee ilmankin.

täyte:

2 dl kermaa tai maitoa
1-2 munaa
4 dl juustoraastetta
2 rkl vehnäjauhoja
aromisuolaa
valkopippuria
paprikajauhetta

Ota pohja pois uunista, lisää täyte päälle ja jatka paistamista 20-30 minuuttia.

ostat pirkka tai sunnuntai piirakkataikinana pakasteesta. kaulit sen leivinpaperille, yhdestä sunnuntaista riittä pellillinen.
täytteeksi käy mikä vaan: kinkku&paparika, kebab&oliivit, kasvikset (ei kovin kosteat), feta&punasipuli yms yms.
päälle: 4 munaa, 2 prk kermaviiliä (ei kevyt, se ei hyydy) ja juustoraastepussi.

Yhteistyössä