Mitä helvettiä teen, että kiusaaminen saadaan loppumaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -äiti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

-äiti-

Vieras
Yksi ainoa tyyppi kiusaa lastani ja tätä on jatkunut jo pitkään. Voisi jo puhua, että vuosia. Opettaja hyssyttelee ja lakaisee asian aina maton alle. Parasta oli viimeksi, kun laitoin viestiä opettajalle, että nyt asia pitää saada loppumaan ja haluan, että tieto asiasta menee myös kiusaajan vanhemmille. Kyllä, sitä ei tee, jos ei erikseen pyydä. Noh, opettajalta tuli viesti, että oli soittanut kiusaajan äidille, mutta oli sanonut, että pitää hyvässä hengessä keskustella, eikä rangaistuksia saa antaa??!!?? WTF???
Mitä hiivatin apua tuosta pään silittelystä oikein on? EI MITÄÄN! Kiusaaminen vain aina jatkuu ja jatkuu..
Nyt on tehny haukkumalaulun ja haukkuu rumaksi ja läskiksi ja kaikki mitä lapseni harrasta (urheilua) niin siitä keksitään kaikkea pahaa sanottavaa. Henkistäväkivaltaa jatkunut jo vuosia, mutta tänä vuonna on menny ihan mahdottomaksi.

Mitä voin enää tehdä, kun opettaja ei ala millekään??

Tekisi mieli mennä jo koululle avautumaan kiusaajalle suoraan, prkl!

Kiitos ja anteeksi kielenkäyttöni, mutta ei tätä enää jaksa äitikään :/ Saatikka miltä se lapsesta tuntuu :(

sivuutat opettajan eli mukaan keskustelemaan kuraattori/opo, terkkari ja toki tuon kiusaajan vanhemmat. jos opettaja ei hoida hommaansa niin haet apua ongelmaan muilta kanssa kenen työsarkaan kyseinen ongelma kuuluu!!!!!!!

Itse soittaisin kiusaajan äidille tai isälle ja ottaisin aiheen esille. Ehdottaisin myös tapaamista lapset mukana. Opettajilla ei ole niin paljon auktoriteettia, toivottavasti vanhemmilla on ( tämäkään ei aina ole itsestäänselvyys).

Ota suoraan yhteyttä kiusaajan vanhempiin! Harmittaa, että opettaja on noin munaton tyyppi, mutta onneksi lapsella on välittävä äiti (eli sinä!), joka pitää lapsen puolia. Rohkeutta, vie asia niin pitkälle kuin on tarvis!

ja siis lisäys edelliseen että keskustelet asiallisesti tyyliin tilanne tämä, mitä asialle pitäisi tehdä, JA vaadit että mietitään niitä konkreettisia toimia joihin koulussa ryhdytään ETTEI tilanne jatku. ja sinuna vaatisin myös kiusaajalta hänen vanhempiensa läsnäollessa anteeksipyynnön omalle lapsellesi. älytöntä jos tilanteen sallitaan jatkuvan.
ja joo, tiedetään että vaikka suurinosa opettajista on asiallisia ja ammattinsa osaavia ja kaikki arvostus heille, myös niitä hissukoita löytyy :(

Ehkä opettajalla on parempaa tietoa asiasta ja oma lapsesikaan ei ole se kullannuppu vaan epäsosiaalinen yksilö, itsekäs ei hyvä kaveri. Näitäkin on nähty, yleensä ketään ei koulussa kiusata ihan ilman syytä vaan lapsessa on jokin ominaisuus, joka ärsyttää. Kiusata ei toki saa, mutta itsekin pitää asialle tehdä jotain. pyydä poika vaikka teille leikkimään, keksikää yhdessä jotain kivaa. Lapsistahan tässä on vielä kyse. Lopeta se lapsesi sääliminen ja sosiaalista hänet!!!!!

[QUOTE="lisbet";28341658]Ehkä opettajalla on parempaa tietoa asiasta ja oma lapsesikaan ei ole se kullannuppu vaan epäsosiaalinen yksilö, itsekäs ei hyvä kaveri. Näitäkin on nähty, yleensä ketään ei koulussa kiusata ihan ilman syytä vaan lapsessa on jokin ominaisuus, joka ärsyttää. Kiusata ei toki saa, mutta itsekin pitää asialle tehdä jotain. pyydä poika vaikka teille leikkimään, keksikää yhdessä jotain kivaa. Lapsistahan tässä on vielä kyse. Lopeta se lapsesi sääliminen ja sosiaalista hänet!!!!![/QUOTE]

Haista sinä kuule pitkä paska!! Lapseni ON sosiaalinen ja löytyy paljon kavereita koulusta, sekä harrastuksien parista. Ei todellakaan mikään nyhverö! Ja sen verran hyvin lapseni tunnen, että tiedän hänen puhuvan totta.
Et todellakaan voi alkaa lastani syyllistämään tästä kiusaamisesta!

Miksi olet antanut asian mennä näin pitkälle ennen kuin otat yhteyttä kiusaajan vanhempiin?

Itse tekisin sen ensin ja sitten informoisin opettajaa että kiusaamista on ollut ja asia on selvitetty lapsen vanhemman kanssa, ope voi valvoa ettei se jatku ja informoida jos jatkuukin.

En ikinä jättäisi lapseni kiusaamista yhden open varaan, joka ei varmasti tiedä puoliakaan tilanteen oikeasta laidasta.

[QUOTE="vieras";28341724]Ap on jälkeenjäänyt.[/QUOTE]

Onko tämä todella oikea paikka tällaiselle? En ihmettele, että lapset kiusaa, kun aikuisten nettikeskutelukin on tämän tasoista!

Voi kun tietäisin vanhempien nimet, niin asia helpottuisi. Ja en opettajalta ole saanut vanhempien tietoja.. Laitoin jälleen kerran opettajalle asiasta viestiä, mutta huomenna soitan rehtorille ja kerron nämä kaikki vuosien varrelta. Olen 100% varma, että hän ei tiedä tästä kiusaamisesta mitään.
Jospa asiaan tulisi sitten vauhtia.

Alkuperäinen kirjoittaja -äiti-;28341740:
Voi kun tietäisin vanhempien nimet, niin asia helpottuisi. Ja en opettajalta ole saanut vanhempien tietoja.. Laitoin jälleen kerran opettajalle asiasta viestiä, mutta huomenna soitan rehtorille ja kerron nämä kaikki vuosien varrelta. Olen 100% varma, että hän ei tiedä tästä kiusaamisesta mitään.
Jospa asiaan tulisi sitten vauhtia.

Tee niin ja tosiaan kuraattorikin vois auttaa. Sanot, että asiaan on tultava muutos!

Itse isänä kävisin sanomassa sille kakaralle muutaman valitun sanan. Vaikka että jos kiusaaminen jatkuu tulen joku yö ja pistän sut kärsimään. Olkaa mitä mieltä olette mutta yleensä muu ei auta. Tuollainen kaksra saisi itse tuntea miltä tuntuu pelätä.

Meidän tokaluokkalainen joutui koville yhden sen koulukaverin toimesta. Mä olin yhteydessä sen vanhempiin. Tuon jälkeen ilmoitin opettajalle että vanhempiin on oltu yhteydessä ja pyysin opettajia sivusilmällä seuraamaan mitä lasten välillä tapahtuu. Kiusaaminen loppui, tiedä sitten mikä ratkaisi asian. Mä saattaisin olettaa että tämän kiusaajan vahemmat ei ehkä ole olleet asian suhteen kartalla eikä osanneet puuttua asiaan tai sitten tämän kiusaajan adhd on saatu hyville hollille.

KiVa-projektista voi olla ehkä apua KiVa Koulu - KiVa

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Soita sekä rehtorille että kuraattorille. Vaadit tapaamista, jossa läsnä myös toisen lapset vanhemmat.

Tuokaan ei aina auta.. Läheistä poikaa kiusattiin yläasteen alusta alkaen (tavallinen, hyvinkin pidetty poika) ja ekan syksyn aikana tilanne kärjistyi pahoinpitelyyn. Sitä ennen oli rahan varastamista ja henkistä vva:a. Vanhemmat sai taistelun kautta sovittua tapaamisen koululle pahoinpitelyn jälkeisenä päivänä. Lopputulos: hyssyttelyä ja voivittelua, "lyökää pojat kättä päälle". Kiusaaja virnuili pöydän päässä ja tämän vanhempia ei kiinnostanut. Rikosilmoitusta ei suostuttu koulun puolesta tekemään vaikka oli näyttää lääkärinlausunto ja löytyi useita tapauksen todistaneita.
Ei ollut vaitoehtona kuin ottaa poika pois koulusta heti ja onneksi parin viikon sisällä löytyi uusi koulu. Rehtorin viimeiset sanat tapaamisessa oli että "tietäähän rouva että Suomessa on oppivelvollisuus eikä lasta voi noin vaan (??!?) ottaa
Pois koulusta".

Tuossa tilanteessa siis kiusattu vaihtoi koulua eikä tapaaminen tuottanut mitään tulosta. Riippuu kaiketi asianosaisista miten homma hoituu ja teillä ap ei kovin vahvalta näytä open perusteella...

[QUOTE="jooo";28341619]Ottaisin yhteyttä vanhempiin ja sanoisin suoraan, että jos tämä ei lopu, niin vien asian niin pitkälle kuin tarvis.[/QUOTE]

stop tähän kiitos. mitäpä jos onkin kyse siitä että kiusaajalla on esimerkiksi hoitamaton adhd ja vanhemmat eivät ole saaneet lasta tutkimuksiin halusta huolimatta. mitä silloin auttaa uhkailu? mitäpä jos lapsella on käytöshäiriö.. mitä auttaa uhkailu?

Jos mun lapsi ei olis saanut diagnoosia ja sitä myötä lääkitystä+ avustajaa hän varmaan olis joka päivä lyönyt jotakuta suuttuessaan jostain älyttömän pienestä.. ennen avustajaa ja oikeaa lääkeannosta hän myös teki kiusaa.. eniten kyllä pikkusisarukselleen mutta välillä myös muille,hän saattoi kiusata tätiään joka on 10v vanhempi.

ja voit uskoa että me vanhemmat tehtiin ihan täysillä töitä että nuo jutut loppuis ja että lapsi oppisi järkevämpiä keinoja hakea stimulaatiota,mikään ei tuntunut auttavan..

käytiin perheneuvolassa,sieltä niilltä ei ollut antaa enempää kasvatuksellisia neuvoja yms.

mä tappelin muutaman vuoden että saisin lapsen neurologiselle.. mitäpä olisikaan tapahtunut jos en olisi osannut vaatia kerta toisensa jälkeen tutkimuksia? lapsi olis jäänyt liian vähille tukitoimille,eikä olis saanut lääkitystä,joka auttoi aivan valtavasti!

tottakai kiusaaminen on saatava loppumaan, ja toki on muitakin syitä sille että lapsi kiusaa tai tekee tyhmyyksiä ja toki joskus syy on täysin vanhemmissa.mutta mitäpä jos nuo vanhemmat onkin kaikkensa tehneet ja joku vielä hyökkää kimppuun. auttaako se tuota lasta? tai kiusattua lasta?

Yhteistyössä