Mitä hemmettiä sitä vois tehdä tälle tilanteelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manna

Vieras
Seksi.
Siinäpä se, ongelma.
Mies ei jaksa/halua/kiinnostu. Menee aikaisin illalla nukkuun, koska lähtee toki töihin jo puoli viideksi. Urheilee ja on tietty senkin takia väsyneempi iltaisin.
Mutta meillä harrastetaan seksiä ehkä kerran kuussa. LIIAN VÄHÄN!
Asiasta ei meillä oikein osata keskustellakaan, ja aivan turhaa neuvoa menemään hakemaan ulkopuolista apua. Kumpikaan ei ole sen tyylisiä ihmisiä jotka lähtisi...

Tuntuu että ollaan pattitilanteessa. Ahdistaa, ja joskus mieleen häivähtää ajatus muista..
Mä en tajua, miten ollaan tähän jouduttu. Yhdessä ollaan oltu jo melkein 20 vuotta, ja lapsetkin kouluikäisiä jo. Eli ei voi sanoa että lastenkaan takia seksi jää vähälle.

Olen aiemmin kuvitellut olevani vaan sen tyylinen ihminen, joka ei niin kauheesti seksiä kaipaa, mutta nyt, vanhemmiten sitäkin on alkanut kaipaamaan enemmän. Läheisyyttäkään ei meillä ole. Molemmat ollaan vähän sellaisia "jörriköitä". Ei hellitä eikä suukotella. En edes muista milloin mieheni olisi mua suudellut, edes seksin aikana.

Surullista, tiedän.
Ahdistaa ihna hirmusti, mutta nyt tuntuu jotekin helpommalta kun ensikertaa asiasta edes jonnekin kerroin. Kiitos.

Nyt hankit lastenhoitajan ja menette miehen kanssa edes yhdeksi yöksi johonkin hotelliin tms. ja mieluummin kahdeksi yöksi ja keskitytte vaan toisiinne! Suosittelen Kynttilän valoa ja viiniä!

Aika paljon tuttua on tuossa sinun tilanteessasi. Ei meilläkään ole keskustelu seksistä ja parisuhteesta koskaan sujunut, mies ei vaan puhu. Mutta jotain yhteistä tekemistä teidän täytyisi keksiä niin että olisi yhdessä mukavaa. Kun seksiä alkaa toiselta vaatia, ei se silloin ainakaan suju eikä toinen varmasti halua. Kokemusta on. Meillä ainakin mies meni ihan lukkoon. Voimia sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt hankit lastenhoitajan ja menette miehen kanssa edes yhdeksi yöksi johonkin hotelliin tms. ja mieluummin kahdeksi yöksi ja keskitytte vaan toisiinne! Suosittelen Kynttilän valoa ja viiniä!

No lastenhoitaja on ihan naapurissa. Mun vanhemmat.
Mutta mulle itselle aika korkea kynnys. Ei olla meillä totuttu romantiikkaan. Oltaisiin varmaan vaan vaivautuneita, ja katsottais telsua hotellihuoneessa. Ja on meillä ihan kahdenkeskeistä aikaakin, kun lapset on todella usein mummilla yökylillä (lapset siis iältään jo 9 ja 12v)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika paljon tuttua on tuossa sinun tilanteessasi. Ei meilläkään ole keskustelu seksistä ja parisuhteesta koskaan sujunut, mies ei vaan puhu. Mutta jotain yhteistä tekemistä teidän täytyisi keksiä niin että olisi yhdessä mukavaa. Kun seksiä alkaa toiselta vaatia, ei se silloin ainakaan suju eikä toinen varmasti halua. Kokemusta on. Meillä ainakin mies meni ihan lukkoon. Voimia sinulle.

Kiitos, ihanaa kuulla ettei olla yksin tässä tilanteessa. Kuitenkin asia on niin, että minä rakastan, ja mies rakastaa yhä. Siitä ei ole kyse. En halua vaihtaa miestä, ja päinvastoin.
Yhdessä tehdään loppujen lopuksi paljonkin. Käyn mukana miehen kilpaurheiluharrastuksessa. Käydään yhdessä melkein joka paikassa.

Ja jotenkin tuntuu hölmöltä alkaa kinuamaan sitä seksiä..En osaa selittää, ankä tiedä. Mutta ahdistaa. Ja surettaa ja itkettääkin. Hyvä kumppanuus/avioliitto näivettyy. Ja jos ajattelen vaikka 20 vuotta tästä eteenpäin, niin ahdistun entistä enemmän. En HALUA loppuelämää ilman seksiä.

Tuntuu surulliselta kun kerrot, ettei läheisyyttä ja suudelmia ole. Minä nimittäin veikkaan että ne olisivat avainasia. Luuletko että olisi mahdollista lisätä hellyyttä luontevalla tavalla. Jos tuo puoli on lukossa, ei varmaan hetkessä korjaannu. Mutta olisi varmasti jotenkin aika laittaa asia kuntoon, on nimittäin avioliitto aika tuskaisaa ilman sen tärkeää osa-aluetta, fyysisyyttä.

Konkreettinen neuvo: kun mies seuraavalla kerralla on "sillä tuulella", voisitko ottaa asioita puheeksi ja antaa positiivisella tavalla ymmärtää, että nauttisit seksistä mielellään useamminkin. Kehu erityisesti miehen kykyjä, ei hän pitkään jaksa sellaista positiivisuutta vastaan taistella ;)

Jotenkin mä en vois olla ajattelemmat tuollaisessa tilanteessa, et jospa miehellä onkin joku toinen nainen. Eihän toki välttämättä ole (riippuu jo ihan työnluonteesta, olissiko edes mahdollisuus suhteeseen?), mutta se, ettei koskaan halua seksiä, on outoa. Ei, vaikka olisi omaa aikaa, halukas vaimo ja mahdollisuudet seksiin...

Tai sitten jos miehesi on jotenkin stressaantunut työstään? Tai muista asioista? Vaikuttaahan se halukkuuteen.

Mutta ainakin teidän olisi syytä koittaa asialle tehdä jotain, eipä se hyvä parisuhteessa ole, jos toinen kaipaa seksiä niin että pitää ruveta miettimään pettämistä. Onko teillä muuten hellyyttä, huomioimista? Ehkä mies ei sytykään, jos olette ikäänkuin vieraantuneet toisistanne. Koitappa piristää seksisuhdettanne, heittäydy vaikkapa Leidi Dominaksi joku kaunis ilta. :D Ei siihen kynttilänvaloa ja romantiikkaa tarvita, jos ette sen tyyppisiä ihmisiä ole. Mutta hieman aktiivisuutta ja toisen huomioimista kylläkin tarvitaan, jos meinaa seksin ja ylipäätään suhteen pitää toimivana.

Meillä seksin ja seksikkyyden lisääminen arkipäivän kaikenlaisiin hetkiin vaikuttaa siihen että makuuhuoneessa on kivaa. Kaikenlaiset vihjailut pitkin päivää laittaa vipinää puntteihin ja nimenomaan se suuteleminen joka päivä tavallisissa ja tavattomissa tilanteissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Jotenkin mä en vois olla ajattelemmat tuollaisessa tilanteessa, et jospa miehellä onkin joku toinen nainen. Eihän toki välttämättä ole (riippuu jo ihan työnluonteesta, olissiko edes mahdollisuus suhteeseen?), mutta se, ettei koskaan halua seksiä, on outoa. Ei, vaikka olisi omaa aikaa, halukas vaimo ja mahdollisuudet seksiin...

Tai sitten jos miehesi on jotenkin stressaantunut työstään? Tai muista asioista? Vaikuttaahan se halukkuuteen.

Mutta ainakin teidän olisi syytä koittaa asialle tehdä jotain, eipä se hyvä parisuhteessa ole, jos toinen kaipaa seksiä niin että pitää ruveta miettimään pettämistä. Onko teillä muuten hellyyttä, huomioimista? Ehkä mies ei sytykään, jos olette ikäänkuin vieraantuneet toisistanne. Koitappa piristää seksisuhdettanne, heittäydy vaikkapa Leidi Dominaksi joku kaunis ilta. :D Ei siihen kynttilänvaloa ja romantiikkaa tarvita, jos ette sen tyyppisiä ihmisiä ole. Mutta hieman aktiivisuutta ja toisen huomioimista kylläkin tarvitaan, jos meinaa seksin ja ylipäätään suhteen pitää toimivana.

Ei, työaikana ei ol mahdollista "pitää toista naista". Ja vapaa-ajalla on aina joko kotona meidän kanssa, tai sitten ollaan kaikki yhdessä jossakin.

Ja siis..Joo. Kyllä se haluaa, siis jos joskus vaikka viikonloppuna menen aikaisin nukkumaan, niinkuin hänkin. Silloin saattaa seksiä olla. Tätä on niin hankala selittää. Minua ei torjuta, mutta jotenkin se yrittäminenkin vaan jää, kun toinen menee viikonloppuisinkin 9-10 aikaan nukkumaan, ja lapset samaan aikaan yleensä. Itse olen yökukkuja.

Tiedän kyllä, että tässä asiassa olemme molemmat yhtä "syyllisiä". Jotenkin vaan välillämme on sellainen tuolla edellä jonkun kuvaama "lukko".
Emme enää osaa helliä, kosketella, olla lähekkäin.
Se ehkä se suurin ongelma onkin. Joskus sa saattaa läpsäistä takamukselle, mutta siinä se. Ei sillä, itse olen yhtä huono hellimään.

Ilmeisesti me nyt ollaan jotenkin vaan niin urauduttu tähän olotilaan, että kaikki on näennäisesti hyvin, ja ollaan "tyytyväisiä". Arki sujuu omalla painollaan. Siksi kai sitä hemmetti soikoon onkin nyt ollut aikaa alkaa ajtella tätä suhdetta.

Havahduin oikein hätkähtäen tuohon, että en edes muista, milloin olisin viimeksi suukon saanut! Ja samalla sekunnilla koin pakokauhuntunteen, että näin EN halua loppuelämääni elää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei, työaikana ei ol mahdollista "pitää toista naista". Ja vapaa-ajalla on aina joko kotona meidän kanssa, tai sitten ollaan kaikki yhdessä jossakin.

Ja siis..Joo. Kyllä se haluaa, siis jos joskus vaikka viikonloppuna menen aikaisin nukkumaan, niinkuin hänkin. Silloin saattaa seksiä olla. Tätä on niin hankala selittää. Minua ei torjuta, mutta jotenkin se yrittäminenkin vaan jää, kun toinen menee viikonloppuisinkin 9-10 aikaan nukkumaan, ja lapset samaan aikaan yleensä. Itse olen yökukkuja.

Tiedän kyllä, että tässä asiassa olemme molemmat yhtä "syyllisiä". Jotenkin vaan välillämme on sellainen tuolla edellä jonkun kuvaama "lukko".
Emme enää osaa helliä, kosketella, olla lähekkäin.
Se ehkä se suurin ongelma onkin. Joskus sa saattaa läpsäistä takamukselle, mutta siinä se. Ei sillä, itse olen yhtä huono hellimään.

Ilmeisesti me nyt ollaan jotenkin vaan niin urauduttu tähän olotilaan, että kaikki on näennäisesti hyvin, ja ollaan "tyytyväisiä". Arki sujuu omalla painollaan. Siksi kai sitä hemmetti soikoon onkin nyt ollut aikaa alkaa ajtella tätä suhdetta.

Havahduin oikein hätkähtäen tuohon, että en edes muista, milloin olisin viimeksi suukon saanut! Ja samalla sekunnilla koin pakokauhuntunteen, että näin EN halua loppuelämääni elää.

Luinkin jo aiemmista vastauksistasi, ettei ulkopuolinen suhde ole mahdollinen. Hyvä niin.

Mutta hyvä että nyt havahduit. Nyt onkin sitten aika alkaa tuumasta toimeen, kohentaman sitä suhdetta. Ette ole siihen tottuneet, siis hellittelyyn ja suukotteluun, mutta ehkä on aika nyt avata se lukko, ja koittaa pikkuhiljaa aloittaa se toisen huomiointi ja helliminen. Nyt vaikka heti tänään? Pikkuisen kerrallaan, ihan ohimennen. Sano miehelle, että nyt vaan on alotettava uudestaan etsimään sitä kipinää, jotta satte seksinkin luistamaan!

Luinkin jo aiemmista vastauksistasi, ettei ulkopuolinen suhde ole mahdollinen. Hyvä niin.

Mutta hyvä että nyt havahduit. Nyt onkin sitten aika alkaa tuumasta toimeen, kohentaman sitä suhdetta. Ette ole siihen tottuneet, siis hellittelyyn ja suukotteluun, mutta ehkä on aika nyt avata se lukko, ja koittaa pikkuhiljaa aloittaa se toisen huomiointi ja helliminen. Nyt vaikka heti tänään? Pikkuisen kerrallaan, ihan ohimennen. Sano miehelle, että nyt vaan on alotettava uudestaan etsimään sitä kipinää, jotta satte seksinkin luistamaan!

Voi miten kaipaan ihan itsessään läheisyyttä. Halauksia. suukkoja.
Pitäisi vaan saada aika, jolloin lapset eivät höösäisi seassa, kurja alkaa asiasta puhumaan lasten aikana..Mutta kun se kynnys saada suu auki tässä asiassa on NIIN suuri. Toki ymmärrän, että se on pakko, jos aiomme tämän suhteen saada taas palaamaan.
Nyt minä todellakin allekirjoitan sen väittämän, että avioliiton eteen on tehtävä töitä. :/

Pitäisi vaan saada aika, jolloin lapset eivät höösäisi seassa, kurja alkaa asiasta puhumaan lasten aikana..Mutta kun se kynnys saada suu auki tässä asiassa on NIIN suuri. Toki ymmärrän, että se on pakko, jos aiomme tämän suhteen saada taas palaamaan.
Nyt minä todellakin allekirjoitan sen väittämän, että avioliiton eteen on tehtävä töitä. :/

Avioliiton eteen tehty työ kannattaa kyllä, maksaa itsensä moninkertaisena takaisin :) Kun esim. juttelun alkuun pääsee, se voi helpottua. Ja ehkä joku uudenlainen asia niissä seksijutuissa? Erilaiset tavat toimia... hepenet sulla? Suuseksi, jos sitä ei ole ollut. Voin kertoa, että kyllä sytyttää miehen :D Uusi aikakausi voi alkaa parikymmentä vuotta naimissa oltuaankin, sanon kokemuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja sujuu:

Avioliiton eteen tehty työ kannattaa kyllä, maksaa itsensä moninkertaisena takaisin :) Kun esim. juttelun alkuun pääsee, se voi helpottua. Ja ehkä joku uudenlainen asia niissä seksijutuissa? Erilaiset tavat toimia... hepenet sulla? Suuseksi, jos sitä ei ole ollut. Voin kertoa, että kyllä sytyttää miehen :D Uusi aikakausi voi alkaa parikymmentä vuotta naimissa oltuaankin, sanon kokemuksesta.

Juu, sehän se tässä nyt kaikkein vaikeimmalta tuntuukin. Löytää se oikea hetki sille keskustelulle. Ja oikeat sanat.
Seksi meillä, silloin kun sitä on, on todella hyvää. Löytyy lelua ja hepenettä. Ja suuseksiä annetaan ja saadaan, molemmat :)
Sen takia kai se niin kurjaa onkin, kun sitä ei ole. Kuitenkin kovasti nautittavaa ja hyvää se meillä on. Kertoja vaan niiiiin harvoin.
Ja itseasiassa, varmaankin tästä vähyydestäkin johtuen, mies laukeaa itse aktissa todella nopeasti. Onneksi meillä kuitenkin esileikki kestää ihan mukavan aikaa.
Ja voi, miten tuo olisikin ihanaa. Että saataisiin tämä avioliitto uudelleen kukoistamaan! Haaveilen siitä.

Olisko illan porukalla kommentoitavaa?

Tässä funtsin samalla, että milloin ja millätavoin ottaisin tämän asian puheeksi..Mies kun on sellaista herkkänahkaista tyyppiä, että hyvin helposti keskustelu ajautuu sivuraiteelle, kun hänestä alkaa tuntua että "taas" on hänen vika..
*huoh*

Gekkoliskon kanssa olen ihan samaa mieltä. Mä en alkuun etenisi keskustelemalla, vaan juurikin noilla arjen huomioinneilla, hipaisuilla, katseilla, halauksilla, suukoillakin. Alat vain itse lisäämään niitä arkeenne, ehkä mies ensin hämmentyy, mutta sanot vaan jotain, että kiva koskea sua tms. mikä sopii teidän suhteeseenne. Usein kosketukset lisäävät kosketuksia, eli mies alkaa oletettavasti antaa niitä sullekin. Läheisyys luo läheisyyttä.

Eli - kosketelkaa toisianne =)

Yhteistyössä