Mitä hittoa teen... ( tapaamisasioita )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmis

Vieras
Tyttö vajaa 4v ei halua isälleen.... Tänä viikonloppuna piti taas olla isäviikonloppu ( pe - su ), mutta tyttö alkoi huutamaa pe illalla suoraa huutoa kotiin... Exän ei hermot kestäny kuunnella ja jouduin hakemaan lapsen kotiin. No, vein tytön sitten aamulla vähän paremmalla mielellä sen sinne, mutta taas illalla sama juttu - huuto päälle ja haku kotiin... Su en sitten enää vienytkään. Tiedän, että tein karhunpalveluksen, kun hain sen pe illalla, sillä lapsi käyttää sitä jatkossakin ( niin kun la illalla heti tekikin ), mutta en uskalla jättääkään, kun tiedän mikä ex on ja pelkään, että tekee lapselle jotakin...
No, nyt ex vinku, että jos tänään taas koittasin tuoda ja jos se nyt jäis yöksi... Mutta tiedänhän mä vastauksen jo valmiiksi...

Tuleeko lapselle kauheat tarumat, jos mä jatkossa väkisin vaan jätän sen sinne ( silläkin uhalla että ex vahingoittaa sitä ), vaikka se huutaisi miten paljon tahansa? Tiedän tapaamislait ja mun on se pakko periaatteessa sinne antaa, mutta mulla painaa nyt enemmän vaakakupissa kyllä tuon lapsen psyyke. Se kun on joutunut näkemään ja kuulemaankin jo niin paljon pienen elämänsä aikana meidän tappeluita, että mä en yhtään ihmettele, että se ei halua isälleen ja että se saa siitä jotain traumoja... :(

Tuleeko lapselle kauheat tarumat, jos mä jatkossa väkisin vaan jätän sen sinne ( silläkin uhalla että ex vahingoittaa sitä ), Lue uuudestaan toi oma lausees ja mieti sitten!!! huh!! Pelkäät että vois jopa vahingoittaa ja sit kyselet tuleeko traumat!! NO helvetissä tulee!!

en veisi isälleen väkisin. ymmärtäisikö isä että lapsi ei halua tulla ja hyväksyisi asian? vai nouseeko riita?

saisitko lepohetken jotain muuta kautta? esim. lapselle harrastus, jonka aikana siaist pari tuntia illassa kerran viikossa aikaa itsellesi tms.?

Jos sulla on ihan oikeasti pelko siitä, että ex:llä menee hermot ja tekee tytölle jotain, niin en veisi lasta hänelle. Miksi tyttö reagoi niin voimakkaasti, kun viet hänet isälleen???? Pelkääkö isäänsä?? Taitaa olla myös sua kova ikävä.... Pitäsikö tapaamiset olla ensin vähän lyhkäsempiä, tyyliin päivä kyläilyilyjä? Nää on vaikeita asioita. kuitenkin isällä on oikeus tavata lastaan, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en veisi isälleen väkisin. ymmärtäisikö isä että lapsi ei halua tulla ja hyväksyisi asian? vai nouseeko riita?

saisitko lepohetken jotain muuta kautta? esim. lapselle harrastus, jonka aikana siaist pari tuntia illassa kerran viikossa aikaa itsellesi tms.?

pari tuntia? siinä onki lepoa sitten

No totta helvetissä tulee traumat, jos isä vahingoittaa. Miten viitsit edes ajatella jättäväsi hänet isälle, kun kerran pelkäät isän vahingoittavan lasta jos huutaa?

Eikö olis lapsen kannalta parempi sen olla kotona, et siis veisi sitä väkisin. Kuinka kauan erostanne on aikaa? Jos annat lapselle aikaa ensin sopetua eroon, niin ei tulis traumoja

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Eikä taida edes tuon ikäisille olla paljon harrastuksia, johon ne voisi pariksi tunniksi jättää ihan oman onnensa nojaan. Meillä ainakin lapsen harrastaminen tarkoittaa yleensä käytännössä sitä, että minä kiikutan harrastukseen, odotan siellä kunnes se loppuu ja sitten mennään yhdessä kotiin. Jos oikein kiirettä pitää, niin voi ehtiä juoksta kaupassa.

no eikö olis järkvää että olis sitten päivät vain aluksi siellä isällään?? Yöksi kotiin. Pikkuhiljaa sitten myöhemmin voisi jäädä yöksikin jos tilanne siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Jos sulla on ihan oikeasti pelko siitä, että ex:llä menee hermot ja tekee tytölle jotain, niin en veisi lasta hänelle. Miksi tyttö reagoi niin voimakkaasti, kun viet hänet isälleen???? Pelkääkö isäänsä?? Taitaa olla myös sua kova ikävä.... Pitäsikö tapaamiset olla ensin vähän lyhkäsempiä, tyyliin päivä kyläilyilyjä? Nää on vaikeita asioita. kuitenkin isällä on oikeus tavata lastaan, mutta...

No, mutta kun tapaamiset on pyörinyt jo lähes vuoden ja menneet suht' hyvin niin kun pitää, mutta nyt tuli nämä huudot. Ei lapsi koskaan niin riemusta kiljuen sinne ole mennyt, mutta on mennyt kuitenkin ja kaikki mennyt loppu viimeksi ihan hyvin. Mutta nyt kun menin antamaan oman pelon takia periksi ja hain sen kotiin, kun ruoes huutamaan, niin se tulee olemaan jatkossa sama juttu... Kyllä lapsi kerrasta oppii, mistä narusta vetää. Ja tosiaan, exä ei tajua tilannetta, vaan syyttää mua manipuloijaksi, vaikka epäilen, että kaikki johtuu hänestä itsestään. Lapsi siis on nähnyt, miten äiti saanut turpaan, eikä vanhemmat tule muutenkaan toimeen, niin ei kait se paljon muuta tarvii...
Ja ekalle selvennykseksi, että ei ole vielä koskaan kohdistanut uhkaa lapseen, mutta se eka kerta voi sitten ollakin se viimeinen, kun ei aikuinen mies ymmärrä voimiaan...

no jos on riski, että isä tekee lapselle jotain niin en veisi edes levon takia...*tähän päätä seinään hakkaava hymiö*

pitää isällekin antaa mahdollisuus. Onko koskaan koskenut lapseen fyysisesti? kun tätä kerta epäilet? Minusta te menette nyt lapsen pllin mukaan ja kyllä se sen huomaa. Teidän pitää keskustella miehen kanssa ja yhdessä päättää mitä teette silloin kun alkaa huutamaan illalla (soitto esim. sinulle ja olet puhelimessa tiukkana ) isä voi keksiä jotain kivaa illaksi jolloin unohtaa koko huutamisen jne.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Eikä taida edes tuon ikäisille olla paljon harrastuksia, johon ne voisi pariksi tunniksi jättää ihan oman onnensa nojaan. Meillä ainakin lapsen harrastaminen tarkoittaa yleensä käytännössä sitä, että minä kiikutan harrastukseen, odotan siellä kunnes se loppuu ja sitten mennään yhdessä kotiin. Jos oikein kiirettä pitää, niin voi ehtiä juoksta kaupassa.

olen samanikäsein tytön yksinhuoltaja ja ehdotin siksi että meillä toimii. esim. kerhon aikana ehdin hyvin itse käydä lenkkeilemässä tms. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pitää isällekin antaa mahdollisuus. Onko koskaan koskenut lapseen fyysisesti? kun tätä kerta epäilet? Minusta te menette nyt lapsen pllin mukaan ja kyllä se sen huomaa. Teidän pitää keskustella miehen kanssa ja yhdessä päättää mitä teette silloin kun alkaa huutamaan illalla (soitto esim. sinulle ja olet puhelimessa tiukkana ) isä voi keksiä jotain kivaa illaksi jolloin unohtaa koko huutamisen jne.

Isähän se soitti vihaisena, että ei jaksa tuollasta huutoa kuunnella, että hae kotiin... Vastasin jo, mutta ei ole koskenut ( ainakaan mun tietääkseni ) lapseen. Ja koitin jo pe-ilalla keskustella ja antaa samat neuvot ja kerroin vielä senkin, että jatkossa tulee olemaan sama juttu, mutta kun ei mene jakeluun niin ei... Ja kun ne hermot todellakaan ei ole mistään parhaasta päästä, eli mulla on todellinen pelko lapsen vahingoittamisesta. Jos se on pinnansa menettäessä ( vaikka minussa ei olis ollu syytäkään ) käynyt mun kimppuun, niin miksi ei sitten vois jossain vaiheessa lapsenkin... Mutta ei sekään kyllä voi olla lapsen edunkaan mukaista, että mun on pakko viedä se sinne huutamaan, kun se ei kerran sinne halua.

No en tiedä, täytyy muutaman kerran kokeilla ja kattoo, jos menee pahemmaksi, niin laittaa ne tapaamiset sitten vähäksi aikaa jäihin tai viedä vaan päiväksi.

Yhteistyössä