mitä hittoo mä alan opiskelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jilivonkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jilivonkka

Vieras
merkonomin tutkinto löytyy mutta töitä ei löydy tällä. Pakko tehdä jotain asian eteen en jaksa enää vaan yrittää etsiä jotain mitä ei ole olemassa eikä tuo ole edes unelma alaa joten... mutta sitten jos alan opiskelemaan niin mitä???? vaikeaksi sekin laittaa asiat kun asuu pienellä paikkakunnalla jossa ei tarjolla oikeen mitään eikä oo mahiksia lähtee jonnekkin naapuripaikkakunnalle. Mieleen tulee tietty että jos oppisopimuksella opiskelis mutta taas tullaan samaan ongelmaan että mitä alaa??? ja älkää kysykö mikä mua kiinnostaa tai missä oon hyvä.. en tiedä mikä kiinnostaa, mulla ei oo harrastuksia enkä oo lahjakas/hyvä missään..

Mene kauppakorkeeseen :) Itse opiskelin eka mekonomiksi ja jatkoin kauppakorkeessa, alussa oli tosi helppoa kun oli sen verran paljon tuttuja asioita. Myös pääsykoe oli helppo. Kyllä kannatti investoida opintoihin, sain valmistuneena helposti hyvän työpaikan (alotin kirjanpitäjänä ja etenin talouspäälliköksi, se ei olisi onnistunut pelkillä merkonomin papereilla)

ei ole mahdollista opiskella sitä täällä. Ja niin kuin tuossa aloituksessa jo kerroin ala ei kiinnosta minua ja minulla ei oo mitkään hyvät merkonomin paperit.

[QUOTE="a.p";25539339]mä luulen että olisin liian "herkkä" hoitoalalle. Lisäks pyörryn kun näen verta...[/QUOTE]

Sit ei varmaan sosiaalialakaan käy, jos siis olet herkkä ihmisten mahdollisesti surullisille kohtaloille?
No entä insinööriksi? Niillä on ainakin töitä.

Niin tietyn alan insinööreillä (raksa) on töitä mutta esim. biotieteet, tuta, tietoliikenne nou nou nou, saat liittyä työttömien ylipitkään jonoon.
Miten ois putkimies, maalari, timpuri?

Yhteistyössä