Mitä hohtoa on juoda mäyräkoira olutta sohvalla istuen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silti haluaisin kuulla että miten se on niin kivaa, että näin täytyy tehdä.

Tuskin niin täytyy tehdä. Mun tekee monesti mieli syödä, juoda tai vaikka tehdä jotain. Ei se mieliteko niin vahva ole, että se olisi jotenkin ihan pakottava tarve.

Mutta monesti silti toteutan mielitekoni, jos koen että siihen on tilaisuus, mahdollisuus, eikä siitä ole varsinaista haittaa (tai hyöty on suurempi kuin haitta).

Jos mun tekee mieli juoda muutama olut sohvalla telkkaria katsellessa, niin juon ne. Miettimättä sen enempää onko mun pakko tai miksi teen niin. Samalla lailla voin syödä suklaalevyn tai lähteä ratsastuslenkille, koska tekee mieli. Ja koska se joku tietty juttu juuri sillä hetkellä saa mut hyvälle fiilikselle, rentouttaa, tuntuu/tai maistuu hyvälle, niin miksi sitä edes pitäisi pohtia ja vatvoa?

Siis ap, tää on selvästi vaan yksi asia, jota sinä ET HALUA ymmärtää. Minäkään en esimerkiksi voi ymmärtää, miksi jotkut nyrkkeilee. Minun päähäni ei vaan voi mahtua, että miksi jotkut voivat satuttaa toista tai itseään, ja miten jotkut voivat sitä katsella, mutta minä ymmärrän, että on vaan joitain jotka tuota ymmärtävät, ja saavat siitä jotkut kiksit. Yritä nyt siis vain hyväksyä, että jotkut haluavat silloin tällöin vetää päänsä täyteen, ja siinä se. Ei kaikkea vaan voi tajuta!

Mun mielestä on säälittävää tehdä vain se oma tapa "ainoaksi ja oikeaksi", todellakin. Koska tuntuu et jokaisen ihmisen ja pariskunnan täytyisi saada tyydytys ja hyvä olo siitä miten itse toimii ja mikä itsestä on hauskaa, ei siitä miten muut tekee. Mut toki, onhan niitäkin jotka elää toisten kautta.

Joo, näinhän se onkin. En tainnut missään mainita että täytyy tehdä niinkuin sanon. :) Yritin vaan ymmärtää ja asia ei kuitenkaan minulle avautunut.
Olisihan se kovin surkeaa jos pitäisi elää niinkuin jossain keskustelupalstalla sanotaan...

[QUOTE="Vieras";23908423]Siis ap, tää on selvästi vaan yksi asia, jota sinä ET HALUA ymmärtää. Minäkään en esimerkiksi voi ymmärtää, miksi jotkut nyrkkeilee. Minun päähäni ei vaan voi mahtua, että miksi jotkut voivat satuttaa toista tai itseään, ja miten jotkut voivat sitä katsella, mutta minä ymmärrän, että on vaan joitain jotka tuota ymmärtävät, ja saavat siitä jotkut kiksit. Yritä nyt siis vain hyväksyä, että jotkut haluavat silloin tällöin vetää päänsä täyteen, ja siinä se. Ei kaikkea vaan voi tajuta![/QUOTE]

Näin se vaan on. Yritin silti. ;)

no, varmaan siitä sitten tulee, jos niin haluaa tehdä, samat hyvät fiilikset kuin siitä että juoksee pitkän lenkin, hyppää benji hypyn jne.
Miksi sellaisesta , mitä haluaa, ja tekee mieli, pitäisi sinänsä kieltäytyä jos se ei ole ylipäätään mikään ongelma
Myös kuntoilu, laihdutus , syönti, uskonto, jne. voi mennä överiksi siinä missä alkoholin juontikin...
mutta kaikki yllämainitut kohtuudella voi tehdä hetkestä onnellisemman.

[QUOTE="vieras";23908457]no, varmaan siitä siten tulee, jos niin haluaa tehdä, samat hyvät fiilikset kuin siitä että juoksee pitkän lenkin, hyppää benji hypyn jne.
Miksi sellaisesta , mitä haluaa, ja tekee mieli, pitäisi sinänsä kieltäytyä jos se ei ole ylipäätään mikään ongelma
Myös kuntoilu, laihdutus , syönti, uskonto, jne. voi mennä överiksi siinä missä alkoholin juontikin...
mutta kaikki yllämainitut kohtuudella voi tehdä hetkestä onnellisemman.[/QUOTE]

Juuri näin. Kohtuudella tietyt asiat tuo nautintoa. Alkoholismi on sitten täysin eri asia tai ylipäätään se että on pakko tehdä jotakin. Mutta jos pysyy kohtuudessa ja saa siitä nautintoa, niin eihän siinä mitään pahaa ole? Ehkä ap et saa samanlaista nautintoa alkoholista (kaikille se ei vain sovi) etkä näin ollen pysty sitä ymmärtämään...?

Itse ainakin tykkään juoda nimenomaan kotona, juuri siinä sohvalla ;) Sillä tavalla sopivasti, että seuraavana päivänä jaksaa ihan normaalisti tehdä juttuja, ei ole krapulaa. Kuitenkin rentoutuu sen illan aikana (ja toki voi rentoutua muutenkin, mutta miksei näinkin?) ja saa höpötellä puolison kanssa juttuja jotka joskus tulee mieleen ainoastaan hiprakassa ;)

Niin ja kiitos vastauksista, tähän saakka. Ehkä jotain avautuu tuosta, se siis että suomalaiset eivät edes oman puolison kanssa osaa olla ilman alkoa.

Eli homma on juuri niin säälittävää miltä se kuulostaakin. =)

Voi herraisä sentään.
Suurin osa ihmisistä nyt varmaan on puolisonsa kanssa selvinpäin 95 % ajasta ja tekee sen ihan mielellään. Jos viikonloppuna istuukin sohvalla puolison kanssa ja katselee vaikka leffaa ja ottaa samalla pari lasia viiniä tai olutta niin onhan se toki ihan kamalaa :laugh:

Yksin kännäämistä en ole sen sijaan koskaan oikein tajunnut.

Joo, näinhän se onkin. En tainnut missään mainita että täytyy tehdä niinkuin sanon. :) Yritin vaan ymmärtää ja asia ei kuitenkaan minulle avautunut.
Olisihan se kovin surkeaa jos pitäisi elää niinkuin jossain keskustelupalstalla sanotaan...

No nimenomaan! Mut sun mielestä se oli säälittävää ja mun mielestä on säälittävää tuo mitä mainitsin tuossa. Kuitenkin tapoja ja tarkoituksia on niiiiiin monta, ymmärrät varmaan jos haluat =)

On kyllä taas ihan käsittämätön aloitus.
Saman kysymyksen voisi esittää ihan jokaisesta asiasta mitä maailmassa tapahtuu. Ihmiset näkee hohtoa ihan eri asioissa mikä on tosi luonnollista.
Aika ahdasmielistä jos ei sitä ymmärrä.
Ja ei, itse en juo olutta mutta tykkään kyllä ottaa joskus jotain muuta esim saunan jälkeen. Vaikka ihan yksikseni kun yksin asunkin. Viiniä ja sipsejä ja hyvä leffa, ihanaa :)

Mä en mitään 12-päkkiä juo, muuten makaisin tiedottomana lattialla, mutta pari kaljaa on kiva ottaa, kun lapset nukkuu, tulee rentoutunut ja hyväntuulinen olo, kaikki huolet on hetkeksi pois pyyhityt :)

No mä en tajua muutenkaan käsitettä, että nautitaan päihteitä tarkoituksena saada polla sekaisin. Jos joku haluaa selittää sitä mulle auki, niin antaa palaa.

Miten monet haluaa päänsä rakkaudesta sekaisin? Aivokemiaa sekin vain on.

Ihmisillä on joku perustarve saada vaihtelua/tuntemuksia/tunteita arkeensa. Oli ne sitten sisäisiä tai ulkoisia ärsykkeitä.

Tämä ketju on kyllä avannut minunkin silmiäni. Vaikea on ollut ymmärtää että jotkut juo kotonaan, kun minulle alkoholi on aina ollut seurustelujuoma joka avaa kielenkannattimia ja tekee keskustelusta vähän elävämpää. Minua sinänsä alkoholi ei rentouta, vaan sopivissa määrin piristää.

Ehkä siinä onkin ero omaan käyttööni ja näkökulmaan että sohvalla ryystäminen on aika säälittävää.

No mä en tajua muutenkaan käsitettä, että nautitaan päihteitä tarkoituksena saada polla sekaisin. Jos joku haluaa selittää sitä mulle auki, niin antaa palaa.

noh, nuorena oli kivaa kun se poisti estot, jutteli helpommin vieraiden kanssa. kokeiluhalu. välillä oli vaan hauskaa tyhjentää pää jos oli opiskellut monta viikkoa putkeen ja viikonloput menny naama kirjoissa ja viikot koulussa ja töissä, hiukka antaa vaan mennä välillä kunnolla vapaan puolelle.

nykyisin en enää kyllä ole juurikaan harrastanut. ja yksin sohvalla en koskaan :) kyllä se ulos seuran kanssa pitää mennä!

Minä en tykkää käydä baareissa, hajusteet tekevät pahaa ja musiikki pauhaa niin kovaa, ettei pysty juttelemaan. Kerran kesässä käyn kaverin kanssa terassilla iltapäiväkaljoilla. Humalaan asti en juo, humalassa ei ole kiva olla. Miehen kanssa en juo, meillä tuppaa silloin menemään välillä riitelyksi enkä tykkää siitäkään.

Sen sijaan minusta on kiva katsoa hyvää elokuvaa sohvalla rönöttäen, syödä popcornia ja juoda pari kolme olutta. Tai lukea kirjaa parvekkeella samoilla eväillä. Mikä tuossa on niin outoa? Viihdyn välillä hyvin yksikseni eikä noita juomiskertoja vuodessa ole kuin muutama.

Yhteistyössä