Mitä huokeaa "spesiaalia" perheelle voisi järjestää syyslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on ekaluokkalainen poika ja ihan pian 2 v täyttävä tyttö. Itse olen lasten kanssa kotona, mies tekee hurjan pitkää työpäivää. Syyslomaviikon olemme kotosalla koko perhe. Silloin olisi kivaa järkätä jotakin mukavaa tekemistä vaikka joka päivälle. Millekään varsinaiselle matkalle emme kuitenkaan halua lähteä (korkeintaan kylpylään yhdeksi yöksi). Mitä kaikkea kivaa voisimme tehdä, vaikkapa ihan kotosalla? Ekaluokkalainen on jo ilmoittanut, että ainakin uimahalliin, elokuviin ja mäkkäriin pitää mennä :)

Kiitos vinkeistä!

Retki sisäleikkipuistoon, jos sellainen on lähellä.
Eväsretki metsään katselemaan syksyä, mukaan kuumaa mehua tai kaakaota tai mistä nyt teidän lapset tykkää.

Nuo teiän ekaluokkalaisen ehdotuksethan on oikein hyviä :)
Mie en tunne yhtään tuota Seinäjoenseutua niin en tiedä sieltä mitään kivoja paikkoja :/ Itse olen lähtösin Helsingistä ja pentuna tykkäsin käydä Eläinmuseossa =) Muistan vieläkin yhden kerran, kun meillä ilmeisesti oli tosi vähän rahaa, mutta äiti silti vei miut ja siskon Eläinmuseoon. Jäi ite aulaan odottamaan, kun rahat ei riittäny aikuisten lippuun :heart:

Ähtäriin eläintarhaan
tropiclandiaan (hoituu samalla uintikin)
junalla tampereelle delfinaarioon tai ylipäätänsä junannalla jonnekin jos ei oo normi kulkuneuvo niin lapset tykkää

kysy paikallistehtailta saisko tulla tutustumaan? (esim. huonekalutehtaita on siellä suunnalla)

Meillä ei ole ylimääräistä paljoakaan,mutta esim.käydään välillä jossakin kauempana olevassa leikkipuistossa.Kirppareillakin on kiva käydä kun antaa lapsille 50s-1e ja saavat itse ostaa sillä haluamansa.Oppii samalla rahan arvoa.Metsäseikkailua illalla hämärässä taskulamppujen kanssa.Kaupungin museo oli yllättävänkin mieluisa paikka lapsille.

Meillä vanhempi lapsi käy joskus elokuvissa toisen vanhemman kanssa, ja toinen sitten tekee jotakin muuta erityistä kotona esim. askartelee. Kummatkin spesiaalia kun saavat yksinaikaa sen yhden vanhemman kanssa (tosin meillä lisäksi vauva, mutta se on vielä niin pieni että monesti nukkuu).

Keksittekö vielä muita kivoja juttuja? Esim. jotain kivoja leikkejä kotiin koko porukalle? Poika ilmoitti haluavansa mennä syyslomalla myös thaimaalaiseen ravintolaan ja kirjastoon (ikään kuin siellä ei koskaan muuten käytäisi).

käytte yhessä vuokraamassa leffa ja tehkää iso peti lattialle ja katotte siinä yhdessä. Dippiä,porkkanaa,kurkkua ja kukkakaalia. Omenapiirakan leipominen yhdessä.

Yhteistyössä