Mitä hyötyä liitoskivuista on? Miksi niitä ei tule kaikille?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tosi kovat liitoskivut alkoi rv 20. Kuin joku olisi potkaissut ihan täysiä emättimeeni. Kipu tuntuu emättimen molemmin puolin, niinkuin luussa. Jos yrittää vaikka jalalla työntää jotain painavaa laatikkoa ei onnistu. Tai jos yrittää pukea housuja jalkaan, niin yhdellä jalalla seisominen sattuu alapäähän. Samoin, jos pitkään olen maannu kyljelläni, niin alapäähän sattuu sikana. Niinkuin siihen kovaan luuhun isojen häpyhuulten alla.

No mutta miksi kaikille ei tällaisia kipuja tule? Ja mistä nää kivut johtuu?

Voisko vaikka synnytys olla sit helpompi????

Mulla oli ihan järkyttävät liitoskivut kuopusta odottaessa, ne alkoi tosi aikasin, varmaan rv 16 ja synnytyksessä poika putkahti mailmaan tosi helposti :D ponnistusvaihe ei kestänyt etes viittä minuuttia ja poika oli nelikiloinen ja yli 52 cm

No minulla oli molemmissa raskauksissa todella inhottavat liitoskivut (tukivyö päivisin helpotti). Kakkosen raskaudessa en pystyny yöllä kääntämään kylkeä kunnolla kun sattui niin paljon. Synnytykseen se ei valitettavasti auttanu, koska lantio on liian pieni ja lasten päät oli liian isoja...

Minulla ei ollut mitään kipuja, kun odotin esikoista. Kuopuksen odotusaikana taas oli tosi kovat liitoskivut, jotka alkoivat myös aikaisin. Molemmat synnytykset meni vähän pieleen, joten en itse osaa arvioida oliko liitoskivuista mitään "hyötyä" synnytystä ajatellen.

Ap:n oireet ovat ihan kuin mulla! Välillä on helpompia päiviä ja välillä kipu vaihtaa luonnetta, mutta tuntuu juuri siltä että alakerran luita revittäisiin erilleen. Ekassa raskaudessa ei ollut tätä, mutta nyt toisessa on senkin edestä. Kestääkö tämä loppuun asti?

Yhteistyössä