Mitä ihme vuotoa mulla oli? Synnytyksestä on jo aikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justiina

Vieras
Oli muutama päivä sitten jotain vaaleaa ruskehtavaa vuotoa muutamana päivänä, sen huomasi kun vessassa pyyhki, ei kuitenkaan merkittävästi jäänyt siteeseenkään. Ajattelin eka että taitaa menkat alkaa vihdoinkin (synnytyksestä lähes 7kk) mutta en sit tiedä alkoiko kun normaalit menkat on ainakin 5 päivää ja RUNSAAT, tää oli ihan minimaalista siihen verrattuna. Mitä tuo vuoto mahdollisesti oli? Kellään kokemusta/tietoa?

Voi ne olla ne alkavat menkatkin. Jos ei vielä oo alkanu, niin saattaa hormoonit vielä olla sen verran sekasin ettei ala suoraan kauheen runsaina. Tai voi olla etteivät ylipäätä ala ollenkaan kauheen runsaina synnytyksen jälkeen.

Mulla kun menkat alko synnytyksen jälkeen (olin kyllä kerenny syödä hetken minipillereitä ) niin ne oli ihan oudot, kesti miten sattuu ja tuli miten sattuu ja välillä saatto olla jotain epämäärästä välivuotoakin.

voiskohan ne menkat olla jotain erilaisia vuotoja alkuun. Eihän kai ne kaikilla heti säännöllisinäkään ala vaan voi ekaks tulla kerran ja sitten vaikka taas pitkä tauko...

Ne voi olla ekat menkatkin. Ei ne välttämättä palaa yhtä runsaina kuin ennen raskautta. Tai sitten palaavat pikkuhiljaa, kerta kerralla runsaampina. Imetätkö vielä, se saattaa niukentaa niitä, täysimetys jättäisi vielä pois, mutta osittainen, vähentynyt imetys saattaisi aiheuttaa juuri tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne voi olla ekat menkatkin. Ei ne välttämättä palaa yhtä runsaina kuin ennen raskautta. Tai sitten palaavat pikkuhiljaa, kerta kerralla runsaampina. Imetätkö vielä, se saattaa niukentaa niitä, täysimetys jättäisi vielä pois, mutta osittainen, vähentynyt imetys saattaisi aiheuttaa juuri tuollaista.

Imetän aika tiiviisti, sellaiset 6 kertaa päivässä. =) Kuitenkin imetys on vähentynyt aikaisemmasta (ennen jopa 10 krt/pv) kun vauva alkoi syödä enemmän kiinteitä niin ei enää roiku tissillä koko ajan.

Yhteistyössä