Mitä ihmeen räkä-mahatautia liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenis

Vieras
Siis 2-vuotiaalla ei oo kuumetta, on normireipas jne - mutta tosi räkäinen, yskii nukkuessaan ja tänään yhtäkkiä tulee ylös kaikki mitä suusta alas menee :-O Päiväruuan oksensi saman tien, äsken sama homma jugurtilla ja jopa pienen pienen mehuhörpyn jälkeen.

Mistä tuo puklailu voi johtua - kipeä kurkku, yskä, mahatauti, mitä ihmettä? Maha ei kuulemma ole kipeä, mutta nälkä ois :-/

Nyt on sellasta kovaa virustautia liikenteessä mihin liittyy just flunssa ja lisäks vatsaoireet (eli oksentelu tai ripuli). Itte sairastelin sitä just toissaviikon, karsee yskä on viel jäljellä..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Nyt on sellasta kovaa virustautia liikenteessä mihin liittyy just flunssa ja lisäks vatsaoireet (eli oksentelu tai ripuli). Itte sairastelin sitä just toissaviikon, karsee yskä on viel jäljellä..

Ai jaa! No sitten. Kun ei tuo siis mahatautiseltakaan vaikuta, enemmän tosiaan flunssaiselta. Kestikö sulla kauan? Yskä on tollakin ihan hirveä, varsinkin pitkällään.

Joskus sitä räkää tulee niin paljon, että on pakko oksentaa se pois. Meidän sälli tekee niin aina kun on kunnolla nuhassa ja nielee räkää. Yleensä se räkä kyllä näkyy siinä oksennukssa ruuan seassa ihan selvästi. Kuulema maito on sellainen hyvä rään nostattaja, joten kannattaa kai vähän hillitä sen juontia jos oksettaa helpolla. Tai en minä tiedä. Meillä pestään mattojakin räästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Ai jaa! No sitten. Kun ei tuo siis mahatautiseltakaan vaikuta, enemmän tosiaan flunssaiselta. Kestikö sulla kauan? Yskä on tollakin ihan hirveä, varsinkin pitkällään.

Mä olin koko viikon saikulla. Kauheesti ei ollu kuumetta mutta tosi heikoks veti kunnon. Ja se yskä, se oli kyllä ihan omaa luokkaansa.. Mulla oli muutenki ihan himmee olo koko viikon, tuntu et ei oo ihan normiflunssa. Mut ei mul ennen kyllä tollasta oo ollukaan. Rankka oli, edelleenki yskin kovasti, yöt on hankalia ja työmatkat tehtävä bussilla ku ei yskän takia pysty pyöräilee.. :kieh:

Mä olin koko viikon saikulla. Kauheesti ei ollu kuumetta mutta tosi heikoks veti kunnon. Ja se yskä, se oli kyllä ihan omaa luokkaansa.. Mulla oli muutenki ihan himmee olo koko viikon, tuntu et ei oo ihan normiflunssa. Mut ei mul ennen kyllä tollasta oo ollukaan. Rankka oli, edelleenki yskin kovasti, yöt on hankalia ja työmatkat tehtävä bussilla ku ei yskän takia pysty pyöräilee.. :kieh:

Voi kökkö, kuulostaa siis just samalta taudilta. Poika aloitti päiväkodin tän kuun alussa, ja tää on toka flunssa joka iski siis vajaassa 3 viikossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja huoooh:
Joskus sitä räkää tulee niin paljon, että on pakko oksentaa se pois. Meidän sälli tekee niin aina kun on kunnolla nuhassa ja nielee räkää. Yleensä se räkä kyllä näkyy siinä oksennukssa ruuan seassa ihan selvästi. Kuulema maito on sellainen hyvä rään nostattaja, joten kannattaa kai vähän hillitä sen juontia jos oksettaa helpolla. Tai en minä tiedä. Meillä pestään mattojakin räästä.

Joo, meillä toi on kans pienempänä oksentanut ihan pelkän rään takia, mutta nyt ei tosiaan pysy ees mehuhörppy sisällä. Huikka -> yrjö, ihan samalla sekunnilla. Anteeksi vaan nää yksityiskohdat :D Maito on meilläkin mahtava rään nostattaja, yhh.

Voi kökkö, kuulostaa siis just samalta taudilta. Poika aloitti päiväkodin tän kuun alussa, ja tää on toka flunssa joka iski siis vajaassa 3 viikossa :D

no höh :( Ne on ärsyttäviä nuo päiväkodin alotukset ku saa sairastaa ihan urakalla. Mä oon nyt kans palannu duuniin, ala-asteelle, joten mullaki on todennäkösesti tässä vielä pari sairastelua eessä ennenku tottuu noihin lapsipöpöihin :D

no höh :( Ne on ärsyttäviä nuo päiväkodin alotukset ku saa sairastaa ihan urakalla. Mä oon nyt kans palannu duuniin, ala-asteelle, joten mullaki on todennäkösesti tässä vielä pari sairastelua eessä ennenku tottuu noihin lapsipöpöihin :D

Lapset on näköjään vaarallista seuraa :D Ois näköjään pitäny laittaa lapsi kuukautta ennen hoitoon, niin ois ehtinyt sairastella nämä alkutaudit ennenkuin meni itse takas töihin... ärsyttää sieltäkin olla joka viikko pois, mutta minkäs teet.

Ei auttanut kuukautta aikaisempikaan aloitus;). Meillä aloitettiin pehmeästi hyvissä ajoin. Tauteja riittää. Hotellin hintaisia päivähoitopäivät, kun pystyy vaan silloin tällöin olemaan, aina sairaana. Sama tulee jatkumaan koko ensimmäisen vuoden, sanovat viisaammat. Tsemppiä vaan!
Meidän kaks vuotias kans oksentaa rään ulos syömisen yhteydessä. Maitotuotteet e. jogurtti pahimpia liman lisääjiä, samoin puurot.

Yhteistyössä