Mitä ihmettä, gmailin chatissä pyyntö tuntemattomalta ihmiseltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoa"

Vieras
Minulla on siis useita gmail-tilejä ja tämä kyseinen "nimimerkkitili" on ollut käytössä lähinnä huutonet-kauppoja varten. Tällä hetkellä minulla ei ole mitään kohteita auki ja aikaa edellisistä kaupoista on useampi kuukausi. Äsken kävin kurkkamassa ko. tiliä ja siellä luki että joku tuntematon henkilö/taho haluaisi chattailla kanssani? Ko. nimimerkki/sähköpostiosoite ei sano minulle mitään. En nyt oikein tajua... miksi joku tuntematon lähettäisi chat-pyynnön minun gmail-osoitteeseeni, joka ei siis ole minun nimellänikään.

Gmail siis kysyi haluanko/annanko ko. henkilön päästä chattailemana kanssani, en vastannut kyllä enkä ei. Onko tämä joku virusjuttu?

Minua häiriköi yksi ukko huutiksen kautta lähettämällä yli vuoden ajan keskustelupyyntöjä. Huuti multa ensin muutamia kyniä parilla eurolla....varmaan jotta saisi tietoni...

Ja se pyyntö näkyy siis siellä gmailissa vasemmassa laidassa kansioiden alapuolella. "xxxxxxxxxx@gmail.com" wants to be able to chat with you. Okay?" Ja vaihtoehdot yes ja no.

Sama mulla, pikaviesteihin oli ilmestynyt pyyntö joltain osoitteelta.
En usko sen voivan johtua muusta kuin että gmail-asiakkaat väkisin tai vahingossa liitetään google+:aan, itse juuri ihmettelin että eikö edes youtube-tiliä saa pois käytöstä tuolla, enkä löytänyt. Siellä on varmaan joku roskapostittajien osoitteenkeräyssysteemi jonka vuoksi alkaa noita pyyntöjä tulla.

Mulle alkoi tulla noita sen jälkeen kun joku sivusto (adobe tms?) jäi viimeksi hakkerien uhriksi. Eli että oli selvitetty käyttäjätunnuksia ja salasanoja. Onneksi salasanani ei tuolla sivustolla ollut sama kuin gmailissa.

Joku on voinut kirjoittaa sen osoitteesi vahingossa eli on pieni kirjoitushärö ja on tarkoittanut jotain toista melkein samanlaista 'nimimerkkiä'. Itse olen saanut gmailiin nimelläni olevaan sähköpostiin jonkun opikselevan nuoren vanhemmille tarkoitettua postia, että voitte käydä lukemassa koulun käyttämästä sähköisestä reissarista tietoa lapsen jumppatunneista. Kun noita rupesi tulemaan useampia, otin yhtetty sinne lähettäjätahoon ja he korjasivat systeemissään sen vanhemman osoitteen oikeaksi.

Tai sitten osoitteesi on vain joutunut jotain kautta jonnekin asiattomalle taholle. Itse sain Yahoossa mainospostia varten aikoinaan tekemääni osoitteeseen chat-pyyntöjä nais-ihmisiltä, vastaavilta nimiltä tuli ihan roskapostin joukkoon deittipostiakin niiden kaikkien potenssilääke yms mainosten joukkoon.

Yhteistyössä