mitä ihmettä mä teen kalapuikoista ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä en edes haluais hyödyntää muulla tavalla. Joskus näin vinkkejä vissiin täällä ruuista mitä vois niistä väsätä, mut mun mielestä kalapuikot kuuluu paistaa rapeiksi tai muuten.. :x

jos niistä tulee :x mä syötän ne miehelle gourmeena :saint:

Mun miehen bravuuri on kalapuikkomunakas. Kalapuikot paistetaan pannulla miedolla lämmöllä ja kun ne on käännetty, kaadetaan sekaan muna-vesisekoitus (sekaan suolaa jos haluaa). Kansi päälle ja antaa kypsyä, kunnes munakas on hyytynyt. Sitten voi paahtaa vaikka leipää ja syödä paahtiksen päällä tätä munakasta. Hyvää myös salaatin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Mun miehen bravuuri on kalapuikkomunakas. Kalapuikot paistetaan pannulla miedolla lämmöllä ja kun ne on käännetty, kaadetaan sekaan muna-vesisekoitus (sekaan suolaa jos haluaa). Kansi päälle ja antaa kypsyä, kunnes munakas on hyytynyt. Sitten voi paahtaa vaikka leipää ja syödä paahtiksen päällä tätä munakasta. Hyvää myös salaatin kanssa.

mä luulen, että meillä tää ei uppois.

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Mun pari kaveria joskus aikanaan imeskeli sellasen 10 puikon paketin puoliks. Ne ajatteli, että se olis vähän sama kuin mehujäät :laugh:
Mitä jos kokeilisitte sellasta?

No hyi :x Tuollasestahan voi saada vaikka matoja.

Mun pari kaveria joskus aikanaan imeskeli sellasen 10 puikon paketin puoliks. Ne ajatteli, että se olis vähän sama kuin mehujäät :laugh:

no tää oiskin jotain ihan uutta! pääsis helpollaki. kaikille vaa puikko kätee ja imeskelee.ei tuu tiskii.

:whistle: Annan lapsille seuraavan kerran kun pyytävät mehujäätä.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:

mä luulen, että meillä tää ei uppois.

Ei sen munkaan suurinta herkkua ole, mutta siihen on tottunut... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

No hyi :x Tuollasestahan voi saada vaikka matoja.

Ainakin toisella, jos ei molemmillakin meni maha todella huonoon kuntoon. En muista niin tarkkaan, tästä on kyllä jo varmaan yli 15 vuotta aikaa :D

Sori kun tää on englanniksi, mutta Rachael Ray teki kalapuikoista tällästä:

http://www.foodnetwork.com/recipes/rachael-ray/antip-achos-italian-nachos-and-fish-stick-parm-recipe/index.html

Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hyi helvetti,kalapuikkoja,YÖK!Mä olen norjassa kalatehtaalla töissä ja tiedän mistä paskasta ne tehään,joten ei kiitos....

no mulle on ihan sama vaikka ne olis tehty norjalaisen merimiehen peräsuolenpalasista, mutta mulla nyt on noita kaks pakettia pakastimessa ja aiotaan ne syödä muodossa jos toisessa. ei ehkä kuitenkaan imeskellä :D

KalapuikkoPannukakku

1 l maitoa
6 munaa
1 tl suolaa
1 tl vaniljasokeria
ripaus kardemumma tai kanelia
5 dl vehnäjauhoja
1 dl 500 g voita tai margariinia sulatettuna
1 pkt kalapuikkoja

Sekoita maidon joukkoon munat ja suola, sekä vehnäjauhot ja rasva ja muita aineita.
Anna seoksen mielellänsä turvota puolisen tuntia jääkaapissa.

Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle uunipellille.
Asettele kalpuikot jonoon taikinan päällä (eivät kellu, vaan uppoavat).
Paista 225 asteisessa uunissa 35 min., tai kunnes pannukakku näyttää kypsältä.

Tarjoa lisäksi hilloa ja halutessasi kermavaahtoa tai vaniljajäätelöä.

Yhteistyössä