Mitä ihmettä mä teen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkunen

Vieras
Meillä on 2-vuotias poika ja 8kk ikäinen tyttö. Olen anonut kotihoidontukea elokuulle 2010 saakka. Olin määräaikaisessa työsuhteessa ennen lapsia, tämä on siis päättynyt jo aikaa sitten, eli olen työtön tällä hetkellä (tai siis äitiyslomalla vielä). Hain ihan hetken mielijohteesta puolileikilläni virkaa tästä läheltä (alalla tulee harvoin virkoja hakuun, lähialueellamme vielä harvemmin ja nyt taantuman aikaan aniharvoin). Suureksi yllätyksekseni sain viran. Virassa pitäisi aloittaa elokussa, jolloin kuopuksemme on vasta 9kk ikäinen. Mieheni olisi halukas jäämään lasten kanssa kotiin vuodeksi jos minä haluan vastaanottaa työn. Rahallisesti tämä olisi enemmän kuin järkevää koska miehelläni on vajaita työvuorolistoja kun työpaikalla lomautuksia ja taloudellisesti on tiukkaa, muttei niin tiukkaa ettemme pihistellen pärjäisi. Minun palkallani ja kotihoidon tuella pärjäisimme mainiosti. Imetän enää aamuöisin ja iltaisin joten sen puolesta en ole niin kiinni vauvassa enää kuin alussa. Kertokaahan kanssasisaret mitä te tekisitte? Lottovoitoksihan tätä voisi kuvata, virkoja aukeaa "pomon" mukaan keskimäärin kerran seitsemässä vuodessa... Ja jos en sitä vastaanota, en usko että jatkossa noteeraavat minua enään lainkaan jos hakisin vuoden päästä sitten töitä niin kuin tarkoitus oli. Järki ja tunne taistelevat nyt niin kovin että huh huh...

Mielipiteitä??

Itse ottaisin työn vastaan, ja juurikin siksi että isä voi jäädä lasten kanssa kotiin. Jos 9kk ikäinen täytyisi laittaa hoitoon niin sitten saisi työpaikka jäädä.

Onnea virasta. Eiköhän se ole taottava kun rauta on kuumaa. Ja ihana tilanne, että mies voi olla lasten kanssa kotona, ettei tarvitse niin pientä vieraalle viedä hoitoon.

Onnea!! Mene vain töihin, ihanaa kun miehesi voi olla lasten kanssa kotona. Ja voitko kenties jossain vaiheessa jäädä vielä hoitovapaalle jos miehesi menee välillä töihin? Senhän pitäisi olla lain mukaan mahdollista... :)

lottopotti on osunut kohdallesi, niin kuin itsekin sanoit. jos kerran isä on halukas ja hänellä on mahdollisuus jäädä hoitovapaalle, ota ihmeessä virka vastaan.

Onnittelut virasta! Mun käsittääkseni pystyt kyllä tekeen niinkin, että pidät hoitovapaan loppuun ja siks aikaa virkaan palkataan sijainen. Otat siis viran vastaan, mutta alotat vasta myöhemmin. Ihan satavarmaks en samo, mut kannattaa tarkistaa. :) Hyvä vaihtoehto sekin, että miehes jää lasten kanssa kotiin ja sä meet töihin. :)

Kiitos vastauksistanne, jotenkin niin haikeaa että tyttö opettelee kävelemään täällä ja kaikkea ja minä vaan olen töissä... Toki niitä onnenhetkiä suon sydämestäni isälleenkin mutta mutta... Esikoisen ollessa 10kk ikäinen tein muutaman kuukauden sijaisuuden korottaakseni äp-rahaa kuopuksesta, äitini hoiti poikaa tuon ajan ja silloin päätin että haluan olla niin läsnä lasteni elämässä kuin vain voi, oli oikeasti sydäntä raastavaa ku tiesi että täällä ne kotona touhuavat ja minä olen kaukana erossa pikkuisestani... Ehkä nyt dramatisoin liikaa, nautin vain niin sydämestäni kotona olosta ja lasten kanssa touhuamisesta etten mitenkään haluaisi mennä... Itsekkyyttä kai. Ja lapsilukumme varmaan jää tähän kahteen niin tuntuu niin haikealta etten enää saa olla heidän kanssaan 24/7 nyt kun ovat pieniä.

Tietääkö kukaan, onko mulla koeajan jälkeen mahdollisuutta jäädä uudelleen hoitovapaalle vaikka hetkeksi? Sitähän pitää anoa mutta onko työnantajlla oikeus sitä kieltää kun alle 3v lapsi perheessä? Ja olisiko se kovin törkeetä työnantajaa kohtaan...

Myy-80; kiitos vinkistä, tätä itsekin mietin mutta meitä hakijoita oli 26, niin jos alan ehtoja latelemaan niin eiköhän ne sillon palkkaa jonkun muun... Mielellään kuulema joustaisivat aloituksessa mutta tarvitsevat kipeästi aloittajaa jo elokuun alusta eli se on kai ehtona(?) virkaan astumiselle. Vai tarkoititko, että olen koeajan töissä ja sitten jään hoitovapaalle uudelleen? Kun eikö koeajan jälkeen vasta virka varsinaisesti vastaanoteta?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap..:
Myy-80; kiitos vinkistä, tätä itsekin mietin mutta meitä hakijoita oli 26, niin jos alan ehtoja latelemaan niin eiköhän ne sillon palkkaa jonkun muun... Mielellään kuulema joustaisivat aloituksessa mutta tarvitsevat kipeästi aloittajaa jo elokuun alusta eli se on kai ehtona(?) virkaan astumiselle. Vai tarkoititko, että olen koeajan töissä ja sitten jään hoitovapaalle uudelleen? Kun eikö koeajan jälkeen vasta virka varsinaisesti vastaanoteta?

Mä en o paras sanomaan, koska ite en o virkaa koskaan hakenu. Tuttu haki töitä hoitovapaallakin ja siltä tuon käsityksen oon saanu. Nytkin haki samaan aikaan sijaisuutta ja virkaa (eri paikoissa siis) ja tullessaan valituks molempiin tekee sijaisuuden eka, virka odottaa. Virkaan siis otetaan sijainen siks aikaa, kun tekee tuon sijaisuuspätkän. En sitte tiä onko tollasesta pitäny mainita jo paikkaa hakiessa vai voiko neuvotella valinnan jälkeen. Kannattaa kysästä. :)

onnea!
ehdottomasti otat vastaan työn. mies osaa hoitaa lasta kyllä siinä missä äitikin kun ei enää tarvitse pelkkänä ravintona maitoa =) imetystä voit jatkaa toki niinkauan kun sitä tulee.
nyt tänä aikana ei kannata olla vastaanottamatta työtä,varsinkin kun sulla ei ole mihin palata.
hienoa että miehesi on valmis olemaan lastenkanssa kotona.
mieletön tuuri teillä.
onnea vielä kerran.

tottakai otat työn!!! Vakipaikkoja ei tosiaankaan joka oksalla roiku!! Rohkeesti työhön kii,se palvelee sinua jatkossa aivan varmasta kyseinen päätös!! ONNEA vakipaikasta!!!!! =)

Myy: täytynee kysäistä asiaa, se olisi kyllä jo liian hyvää ollakseen totta, mutten usko että tässä tapauksessa onnistuu kun niin painottivat tuota elokuussa aloitusta. Mulla päättyy vanhempainvapaakin vasta elokuun 20.pvä mutta kai sen voi isälle siirtää? Saatte asian kuulostamaan niin yksinkertaiselta ja mukava lukea onnittelujanne! Jospa minäkin edes hieman innostuisin asiasta tässä viikonlopun aikana joka on vielä miettimisaikaa... Olin vaan NIIN asennoitunut olemaan pitkään kotona ja onnellinen asiasta kun viimeksi se ei ollut mahdollista... 9kk on vaan vielä niin pieni... No, joo. Vastailkaa lisää, jos vaikka jollakulla omakohtaisia kokemuksia äidin töihin menosta ja isän kotiin jäämisestä??

Periaatteessa virkavapaatakin voi ottaa vaikka heti... eri asia on, että jos kipeesti tarvivat jonkun heti... mutta kyllä siihenkin saadaan tuuraaja sun virkavapautes ajaksi!

Mene hyvä ihminen töihin, kun on noin hieno mieskin joka jäis kotiin!! Sulla on mieletön tuuri käynyt tuon paikan suhteen, mistä tiedät mitä kaikkea pääset vielä kokeilemaan. Puhumattakaan siitä, että tiiät lastesi olevan hyvässä hoidossa kun ei ok:seen tartte viedä!!!!

Yhteistyössä