Mitä ihmettä mie nyt teen!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä kuin kirkonrotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä kuin kirkonrotta

Vieras
Tilillä 1,67 euroa ja seuraavan kerran rahaa tulee, kun tulee lapsilisä.. Laskuja pino tossa pöydällä ja vielä pitäisi jääkaapintäytettäkin jostain raapia :'(

Kauhea tilanne varmasti. :( Miksi rahat noin vähissä? Tai siis onko ollut jotain isompia hankintoja vai onko yleistäkin, että pääsee loppumaan? Eikö sulla ole puolisoa, joka voisi auttaa? Tai vanhempia tai jotain hyvää ystävää, jota kehtaisi pyytää lainaamaan?

Uskoisin, että diakonitoimisto kirjottaisi sinulle maksusitoumuksen kauppaan että ainakin olisi ruokaa sinulle ja lapsille. Laskujen eräpäivästä voi varmaan neuvotella?

Soittelet niihin laskuihin lisää maksuaikaa. Onko kaapissa mitään? sossusta? kirkon ruoka-apu. diakonille soittoa? kaveri jolta voisi lainata et saisi perus tarvikkeita puurohiutalei yms.

Joo, varmaan provo on. Mut oikeesti hiukan ennakointia rahankäytön suhteen, ettei noin pääse käymään..ja vielä lapsiperhe. Ajattelematonta! Itse olin muutama vuosi sitten tiukoilla rahan suhteen ja mulla auttoi kun tilin tultua maksoin ensin laskut ja sitten jaoin jäljelle jäävän summan 30:llä. Jokaiselle päivälle oli siis vain tietty rahasumma käytössä. Toisinaan se tietenkin ylittyi, mut olin onnellinen kun välillä jäi allekin.

No ei todellakaan mikään provo ole, kunpa olisikin! :( viime kuussa jouduin juoksemaan gynekologilla milloin minkäkin asian vuoksi, mm keskenmenon vuoksi. Turhat menot ollaan karsittu kyllä ja lainattu rahaa juurikin nuiden lääkärikäyntien vuoksi. Pikavippiä ei tosin olla otettu enkä sitä todellakaan aio ottaa!
Mikä tuo diakonia toimisto on?

AP: ota laskupino käteesi ja soita ja siirrä maksupäivää siihen, kunnes rahaa tulee. Jokainen lasku siis erikseen. Sitten, kun se raha tulee, maksa ensin halvimmat laskut pois siihen asti kuin rahaa piisaa. Jos rahaa on, maksa kaikki.
Nyt kaivat kaappeja, mitä siellä on? Niistä tehdään teille ruokaa. Pistä tänne listaa, loihditaan ateriat. Esim. jauhoista, herneistä, tonnikalasta, pastasta jne. saa vaikka mitä. Pakastimessa onko mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
pakko olla provo, miksi yrititte uutta lasta jos noin köyhiä olette?[/quote

Koskaanhan ei voi tulla raskaaksi vahingossa? Kuparikierukka petti, sitten vasta selvisi että olin raskaana kun keskenmeno tuli.

Pakasteessa on pussi keittojuureksia sekä mustikoita. Ruokakaapissa ruokaa on kaurapuuroa, tonnikalaa, makaronipussi, riisiä sekä muutama purkki lastenruokaa. Jääkaapissa jauhelihapaketti, juustoa, maitopurkki sekä ketsuppia. Kyllähän noista nyt pariksi päiväksi jotain pöperöä saa kehitettyä, mutta entäs sitten?!

Mitenhän vaikuttaa, jos laskuihin saa lisäaikaa, kun ne ovat vakuutuslaskuja. mm lapsivakuutus?
Koskaan aikasemmin ei tilanne ole ollut näin paha! Koko ajan hirveä stressi ja vasta ensi kuun lopulla ehkä tilanne kunnolla helpottaa :( Siihen on niin monta päivää vielä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei todellakaan mikään provo ole, kunpa olisikin! :( viime kuussa jouduin juoksemaan gynekologilla milloin minkäkin asian vuoksi, mm keskenmenon vuoksi. Turhat menot ollaan karsittu kyllä ja lainattu rahaa juurikin nuiden lääkärikäyntien vuoksi. Pikavippiä ei tosin olla otettu enkä sitä todellakaan aio ottaa!

No miks kävit yksityisesti gynellä???? Olisit mennyt julkiselle puolelle, sieltä laskut tulee joskus ja jouluna ja maksaa ehkä noin neljäsosan tai vähemmän yksityisen puolen käynneistä.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No miks kävit yksityisesti gynellä???? Olisit mennyt julkiselle puolelle, sieltä laskut tulee joskus ja jouluna ja maksaa ehkä noin neljäsosan tai vähemmän yksityisen puolen käynneistä.

Näin. Kyllä mäkin tykkään käydä yksityisellä, mutta ainoastaan silloin, kun mulla on siihen rahaa.