N
no sleep
Vieras
Eli tilanne tämä: meillä on 3½-vuotias ja 5 kk tytöt. Tämä isompi on n. 8 kk ikäisestä nukkunut omassa huoneessaan mutta nyt, kun vauva tuli taloon, tahtoo äidin viereen uudestaan. Kaikki yöt huutaa äitiä moneen otteeseen omaan huoneeseensa tai sitten yrittää tulla makkariimme, jossa siis vauva nukkuu. Minulla on kaksi vaihtoehtoa; joko otan meidän sänkyymme, jolloin en itse saa nukuttua yhtään tai ramppaan silittelemässä monta kerta yössä hänen huoneessaan että nukahtaisi uudelleen. Tietenkin vauva sitten vielä herättelee 3-4 kertaa yössä(syö vain kerran mutta muuten levoton nukkuja). Isä nukkuu tällä hetkellä olkkarissa, joka on tytön huoneen vieressä mutta isi ei kuitenkaan kelpaa rauhoittelijaksi, aina on saatava äiti.
Viime yönä otin esikoisen kolmannen huudon jälkeen sänkyymme. Hän ährää unissaan kovasti, joten nukkumisestani ei tullut mitään. Lisäksi vauva huudollaan herättää myös esikoisen, joten kukaan ei meillä viime yönä nukkunut hyvin. Olen ihan neuvoton...mikä avuksi. Unta tulee minulle keskimäärin 4h/vrk ja alkaa jo tuntumaan. Isä siis viikot töissä, joten hänestä ei ole vauvankaan hoitajaksi kaiket yöt; viikonloppuna saan toki nukkua sitten enemmän...alkaa kuitenkin rasittaa tosi paljon.
Viime yönä otin esikoisen kolmannen huudon jälkeen sänkyymme. Hän ährää unissaan kovasti, joten nukkumisestani ei tullut mitään. Lisäksi vauva huudollaan herättää myös esikoisen, joten kukaan ei meillä viime yönä nukkunut hyvin. Olen ihan neuvoton...mikä avuksi. Unta tulee minulle keskimäärin 4h/vrk ja alkaa jo tuntumaan. Isä siis viikot töissä, joten hänestä ei ole vauvankaan hoitajaksi kaiket yöt; viikonloppuna saan toki nukkua sitten enemmän...alkaa kuitenkin rasittaa tosi paljon.