Mitä ihmettä! Tytön syntymästä 6 vkoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetys

Vieras
Niin. Tyttö syntyi 6 vkoa sitten kiireellisellä sektiolla. Jälkivuotoa oli n.3 vkoa, mutta nyt vuotaa taas ja ihan kirkasta verta! Muutamana päivänä tuntunut sille että menkat alkais, mutta en mä voinut kuvitella että ne tosiaan alkais!! Tyttö on täysimetyksellä.

Niin... onko nää nyt sitten menkat vai onko syytä huoleen? Jälkitarkastus on 2 vkon päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Mä veikkaisin kuukautisia. Mulla alkoi kuukautiset 3 viikkoa synnytyksen jälkeen ekalla kerralla. Tokalla alkoivat 3 1/2vkoa synnytyksestä. Täysimetyksellä molemmilla kerroilla mentiin. =)

Mulla tuli myös ekat menkat just näin muutama viikko synnytyksestä,
ja sit olikin taukoa... Niin kuulemma voi myös mennä, et yhet tuleee ja sit on väliä vuosi. Kaikilla niin erilain.

Mulla kävi samoin ja luulin että menkat alko enkä ollu huolissani, muutaman viikon jälkeen jälkitarkastuksessa totesivat kohtutulehduksen vaikka vuotokin oli loppunu muutamassa päivässä... Luulin että se aina nostaa kuumeenkin.
voihan ne tosin olla menkatkin, ei täysimetys niitä aina pidä poissa (tosin mulla meni 8kk et oikeesti alko)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Mä veikkaisin kuukautisia. Mulla alkoi kuukautiset 3 viikkoa synnytyksen jälkeen ekalla kerralla. Tokalla alkoivat 3 1/2vkoa synnytyksestä. Täysimetyksellä molemmilla kerroilla mentiin. =)

Mulla tuli myös ekat menkat just näin muutama viikko synnytyksestä,
ja sit olikin taukoa... Niin kuulemma voi myös mennä, et yhet tuleee ja sit on väliä vuosi. Kaikilla niin erilain.

Mulla on noiden ekojen jälkeen tulleet kuukautiset ihan säännöllisesti. Ei sen puoleen olisivat voineet olla tauolla pidempäänkin. :kieh:
Muoks. mulla siis jälkivuoto loppui kahdessa viikossa molemmilla kerroilla.

no mulla oli viime viikolla outo kuume. Ihan yhtäkkiä nousi 38asteeseen, eikä mitn nuhaa tai yskää tms ollut. Mut se meni tosiaan parissa päivässä ohi. Niin eikä ole mahakaan kipeä.
Ennen raskautta kierrot oli tosi epäsäännölliset ja kierrot saattoi olla hyvinkin pitkiä... Nyt kun menkat sais pysyä poissa, niin eiköhän ne ala sit heti... Niin ja mä en luota tohon neuvolaan sitten yhtään... pitäisköhän marssia yksityiselle vai odotella vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilla My:
Voi olla menkat. Mulla oli 5 vkoa jälkivuotoa ja sitten 4 viikon päästä alkoi ekat menkat. Mutta voisko tuo olla edelleen jälkivuotoa?

Liian pitkä väli jälkivuodolle toi 3viikkoa.

Menkat voivat todellakin alkaa jo 4viikkoa synnytyksestä vaikka täysimettäis lasta 7kk

mulla esikoisesta ja kakkosesta tuli menkat normaalisti 4vl päästä jälkivuodon loppumisesta mutta kolmosesta on yhä poissa vaikka en ole imettänyt enään kuukauteet ja pikkuinen on 3kk nyt jo.

Itellä esikoinen tänään tasan 1kk, ja vielä vuotaa. Jee.
Monesti tosin oon luullu et nyt alkas loppumaan, ollu muutamia päiviä tosi nihkeetä vuotoa, mut sit alkanukin yhtäkkiä taas "loriseen" isommin. Pari kertaa jouduin soittaan takas synnärillekin paniikissa, kun luulin et asiat on alapäässä hullusti ja "vuodan kuiviin".
Ekalla kerralla, n. 1½ vkoa synnytyksestä, vuoto runsaantui yhtäkkiä aikamoiseksi, side meni suht läpimäräksi hetkessä ja säikähdin todenteolla! Synnärillä kuitenkin sanoivat että ihan normaalia, kun olin juuri imettänyt makuullani, eli imetys ja makuuasento yhdessä ja erikseen "edesauttavat" vuotoa.
Toisella kertaa, n. vko edellisen "löräähdyksen" jälkeen, nousin yöllä vessaan, ja samantien tuntui että nyt tulee! Ja tulihan sitä, kunnon hyytimien kanssa, ja eikun taas soittoa sairaalaan! Nyt ei iskenyt enää samanlainen paniikki kuin ekalla kerralla, mutta säikäytti tuokin. Sanoivat edelleen että kuulostaa normaalilta kun vuoto ei haissut pahalle eikä hyytymät olleet jättisuuria (tyyliin appelsiini) eikä ollut kuumetta tai kipuja.
Nuo kerrat ovat vaan olleet ainakin itselle hyvin ahdistavia ja siksi haluaisinkin muidenkin samassa tilassa olevien tietävän ettei tarvitse panikoitua suotta. Ja jos epäilyttää, niin aina kannattaa soittaa takas synnärille. Itellä ainakin rauhoitti mieltä kummasti kun sai kuulla ammattilaiselta ettei ole syytä huoleen. Kyllä tosin meni yöt noiden löröjen jälkeen jalat ristissä kukkuessa.. x_X

mulla taas jälkivuoto oli hyvinkin niukkaa. Ei mitään tommosia klönttejä tms.. vaikka sairaalassa sanottiin että sektioiduilla jälkivuoto saattaa olla runsaaampaa. melkein ollaan pikkuhousunsuijalla menty koko jälkivuoto.

Yhteistyössä