Mitä ihmettä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmää?

Vieras
Onko muissa pankeissa sama homma?

Aina olen ollut Säästöpankin asiakas, kerran aikaisemmin ottanut lainaa 1100 euroa, nyt jo maksanut sen takaisin ja silloin siihen tarvitsin takaajan mutta ajattelin että johtui a) nuoresta iästä ja b) ei ollut vakituista duunia.

Nyt olisin tarvinnut 2500 ?. Olen vakituisessa työssä (ollut 3 vuotta jo tässä samassa), tienaan 2000 ?/kk ja luottotietoni ovat kunnossa ja edellisen pienemmän lainan maksoin ihan ajallaan takaisin eikä mitään ongelmia ollut. Ja silti tähänkin lainaan olisin tarvinnut takaajan... Miksi? Virkailija totesi etteivät mielellään anna vakuudettomia lainoja, mutta siis, en tosiaan halua pyytää ketään takaamaan, vaikka pienestä summasta onkin kyse. En kehtaa (?) pyytää vanhempiani, en muitakaan perheenjäseniäni eikä kavereideni tosiaankaan kuulu taata lainaani. Joten mitä teen? Kun rahan tarvitsisin ja laina on myönnetty jo, jos vain saan jonkun takaamaan. Onko muissa pankeissa siis sama homma, että mitään lainaa ei ilman takaajaa saa?

No ei meillä ollut ongelmaa edes 10 000 lainassa. Ilman vakuuksia ja miehen tuloilla. Sit myöhemmin otettiin vielä 5000 ja näiden lainojen päällä vielä asuntolaina.
Sit tuossa keväällä otettiin 3000 joustoluottolainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei meillä ollut ongelmaa edes 10 000 lainassa. Ilman vakuuksia ja miehen tuloilla. Sit myöhemmin otettiin vielä 5000 ja näiden lainojen päällä vielä asuntolaina.
Sit tuossa keväällä otettiin 3000 joustoluottolainaa.

Niin ja lainat paikallisosuuspankissa. Eikä meillä ole takaajaa asuntolainassakaan.

Tosiaan ihmettelen tätä, koska maksuongelmia ei ole koskaan ollut minkään suhteen, ei ole asuntolainaa, ei autolainaa, ei mitään lainaa!! luottokortti löytyy, mutta sekin on hallinnassa, olen pankin pitkä-aikainen asiakas ja kerran aikaisemmin ottanut pienen lainan jonka olen ajallaan maksanut takaisin. Tuntuu kohtuuttomalta, että 2500 euron joustoluotto on mahdoton ilman takaajaa... Mistä lienee kyse. Ja tuntuu että moni saa lainaa vaikkei vakituista duuniakaan olisi, mutta sekin löytyy... huoh!

Pitäisköhän sitten vaihtaa pankkia? Tili löytyy Sammosta, mutta sitä en ole käyttänyt, olenko siis "oikeutettu" hakemaan sammosta lainaa vaikka en tiliä käytäkään juurikaan? Jos lainan saisin voisin TODELLAKIN vaihtaa pankkia lopullisesti. pistää hieman suututtamaan säästöpankin suhtautuminen...

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Osuuspankista ainakin saa tuosta vaan vaikka viisi tonnia ilman takaajaa.

Juu näköjään muualta saa paitsi säästöpankista... Mutta kertokaahan vielä jos tiedätte että voinko tästä nyt sitten heti soittaa sampoon ja kysyä onko mahdollista lainaa saada? Kun se ei ole se mun "kotipankki".

Anteeksi jos tyhmiä kyselen mutta eipä ole tälläisiä pankinvaihtoja tms aiemmin tarvinnut miettiä mutta nyt pisti miettimään kun kohdellaan kuin maksukyvytöntä, vaikka sellainen en ole.

Osuuspankista saa joustoluottoa 8000 euroon asti, ilman takaajaa. Hakemuksen voi täyttää verkkopankissa ja vastauksen saa heti ja rahat vaikka saman tien tilille oli yö tai päivä!!!
Nordeakin mainostaa luottoa minkä vaan pankin asiakkaalle, ilman takaajia.
Netin kautta myöskin hakemus ja päätöksen saa heti jos myönteinen...

Me kuulutaan paikallisosuuspankkiin (lehtipankki) ja saatiin asuntolaina (alle 100 000) ilman erillistä takaajaa, asunto itsesessään riitti vakuudeksi. Mulla oli vakkaripaikka ja mies opiskeli, lapsia ei ollut. Aika erikoista jos ei 2500 ? saa ilman takaajia.

samposta oon saanu pariin otteeseen lainan täyttämällä verkkopankissa hakemuksen ja sit on virkailija ottanut yhteyttä ja ollaan sovittu aika, jolloin olen käynyt allekirjoittamassa sopimuksen. Eikä ole vakityöpaikkaa, mutta varma työllistyminen kuitenkin...

ookoo. Kiitoksia vastauksistanne. On minunkin mielestä tosi outo tilanne ettei saa!
Mutta minkäs teet.. Soitin jo tässä sampopankkiin ja huomenna pääsen jo asiasta juttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun ei ole osuuspankissa tiliäkään... mites sammon kanssa?

Ota Osuuspankin tili :). Nopsaanhan sen saa.

Mun kaveri avasi tilin Nordeaan, otti sieltä samantien kolme tonnia lainaa, mutta ei koskaan hoitanut raha-asioitaan sitä kautta muuten. Sitäkin voi kokeilla.

niin lisäyksenä vielä, et sillon kun me asuntolainaa haettiin niin sampopankki ei olis myöntäny lainaa ollenkaan, nordeasta olis saanu takaajien kanssa ja osuuspankista sama juttu. Paikallisosuuspankki oli ainut jossa oli hyvät laina ehdot ja ilman takaajia sai lainaa.

Pankin vaihtoa minä ajattelisin jos todella tarve rahalle. Saa hyvää kohtelua kun uusi asiakas ;) ainakin useimmiten, ja uudessa pankissa ne huolehtii tilit sunmuut siirrot omasta puolesta.

Uusimmat

Yhteistyössä