Mitä itse teette ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsimys

Vieras
Omakotitalossa asustellaan, ja lapsen kanssa pitäisi ulkoilla. Pääosin ollaan tuossa omalla pihalla, puistot sun muut on tosi kaukana. Ongelma on se, että minulla on toivottoman tylsää, en vain keksi mitään tekemistä. Silloin tällöin pojan kanssa lasken mäkeä tms. mutta tuo kyllä touhuaa ihan itsekseenkin, eli ei vaadi leikittämistä, eikä nuo leikkimiset sen puoleen minua kiinnostakaan. Parin kuukauden päästä keksin kyllä taas tekemistä kun pitää pihaa laitella, mutta juuri nyt (ja syksyllä) on toivottoman tylsää. Mitä te teette? Pelkkää seisoskelua ei jaksa.

pakko myöntää että mustakin +2vuotiaan kanssa ulkoilu on vähgän tylsää, nyt ainakin kun on talvi. mut pääosin kävellään ympäriinsä/kauppaan tms, sit meiän vieressä on joki mihin poika tykkää että heitellään lumipalloja :D kesällä sit käydään uimassa jne ja on paljon kivempaa itselläkin :)

Lumitöitä, polttopuita, roskien/lehtien haravointia, yleistä siistimistä ja rikkaruohojen kitkemistä. Hiihtämistä, jumppaa, fillarinhuoltoa, autonpesua, kompostorin hoitoa, marjojen poimimista. Välillä on kiva vaan olla ja istua auringossa kunhan vaan kerkeis.

Mä joko teen lihaskuntojumppaa (kahvakuulalla + kuistin kaidetta/penkkiä vasten esim. punnerruksia) tai hölkkään pientä lenkkiä pihassa. Tuleepa samalla hoidettua omaa kuntoa, eikä pääse tulemaan kylmä :)

Meillä kun ei ole lumitöitäkään, kun ne tehdään traktorilla.

[QUOTE="nenna";28217981]Mä joko teen lihaskuntojumppaa (kahvakuulalla + kuistin kaidetta/penkkiä vasten esim. punnerruksia) tai hölkkään pientä lenkkiä pihassa. Tuleepa samalla hoidettua omaa kuntoa, eikä pääse tulemaan kylmä :)

Meillä kun ei ole lumitöitäkään, kun ne tehdään traktorilla.[/QUOTE]

Jonkun jumppajutun voisi tosiaan keksiä. Tosin tässä on kävelijöitä aika paljon vierellä, eli voivat vähän ihmetellä, mutta eipä se minua toisaalta haittaisi :)

[QUOTE="Aksu";28217923]Lumitöitä, polttopuita, roskien/lehtien haravointia, yleistä siistimistä ja rikkaruohojen kitkemistä. Hiihtämistä, jumppaa, fillarinhuoltoa, autonpesua, kompostorin hoitoa, marjojen poimimista. Välillä on kiva vaan olla ja istua auringossa kunhan vaan kerkeis.[/QUOTE]

No noita samoja tulee tehtyä kun pystyy (haravointi, rikkaruohot, autonpesut yms.), mutta nyt ei ole edes lumitöitä. Tuliskin lämpimät ja aurinkoiset ilmat niin keksisi kyllä tekemistä, vaikka sitten ihan vaan sitä auringossa istumista :)

No mitäkö tein kun lapsi oli pieni? Vedin pulkalla, työnsin lumikolassa, rakensin lumesta jotain, oltiin hippaa labyrinttipolustossa jonka olin tehnyt, käytiin leikkipuistossa, isoissa lumikasoissa, mäkeä laskemassa, luistelemassa, hiihtelemässä jne. Hitto, talvellahan sitä keksii enempi kuin kesällä :)

me asutaan rivitalossa ja päätyasunnossa. Talon päässä on huikean iso vuori, oon rakentanu joka päivä lapsille siitä vuoresta kaikkea. Kunnon portaat, mäkiä, on mutkasia ja suoria. Sitte leikitää porukalla naapurien lasten kanssa linna leikkiä ja lasketaan mäkeä. Lapset tykkää kun niitten kanssa touhutaan! :)

On se vaan tylsää. Varsinkin talvisin, jos lumityötkin on jo tehty. Kesäisin toki aina jotain siistittävää pihassa.

Me käydään tosi usein sitten kävelyillä ja ihmetellään samalla luontoa, rakennuksia jne.

Teen lumitöitä, leikitän lapsia, käydään kävelyllä... yleensä kyllä jos mennään puistoon, siellä on muitakin vanhempia lastensa kanssa joten lasten kaitsemisen ohella juttelen muiden kanssa kaiken maailman jutuista. Jos olen yksin lasten kanssa puistossa, keskityn heihin - sillä tavalla aika menee nopeammin vaikka aina se ei niin kivaa olisikaan.

Tuntuu kyllä tyhmältä, että olisin vain passiivisena kun lapset leikkii, ja märehtisin oloani kun on niin tylsää :D Kyllä aikuinen aina jotain keksii.

Tylsää se on kerrostalossa. Kerrostalon pihalla istun penkillä tuijottaen kelloa. Aluksi on ollut kivaa katsoa sitä lapsen intoa ja touhuamista mutta pakko myöntää, että tylsäähän se on. Meidän lähin leikkipuistokin on ihan tyhjä ja tylsä ja puiden varjostama, joten ei aurinkokaan sinne paista.

Kesällä on sitten mukava ihan vaan ottaa aurinkoa tai lähteä vaikka puistoon eväsretkelle bikinit päällä ruskettua ja lapselle leluja mukaan. Ei siis leikkipuistoon, mutta ihan vaan "auringonotto"puistoon. Syksyllä voi mennä vaikka metsään keräämään marjoja.

Vihaan talvea. Ei tuo meidän tyttö ole vielä hiihtoikäinen ja itse en taas jaksa innostua pulkkamäistä yhtään, vaikka toki lasketaan kyllä niitäkin.

Omakotitalossa olisi varmasti tekemistä, ihan pihatöitä ja muuta.

Teen lumitöitä tai tehdään lumesta lumiukkoja, lyhtyjä, hevosia jne. Leikin lasten kanssa, käydään pulkalla ja rattikelkalla kävelyllä. Meidän leikkipuisto on pois käytöstä talvisin joten sinne on turha näin pienten kanssa mennä.
Pari kertaa viikossa mennään rattaiden kanssa kävellen muutaman kilometrin päähän kauppaan, vanhempi lapsi kävelee osan matkasta niin siinä menee pari tuntia.
Jos olisi iso piha niin tehtäisiin lumilinnoja ja remuttaisiin vaan lumessa.

Talvisin kolaan pihaa, teen lapsille mäkeä ja siihen lumiportaita, lasken mäkeä lasten kanssa, kaivan heille lumihankeen "huoneita" ja käytäviä, suunnittelen talon remppaa yms.

Kesäisin saatan napata läppärin mukaan pihalle, virkkaan, neulon, otan aurinkoa, puhaltelen lapsille saippuakuplia, luen kirjaa, maalaan taloa tai teen jotain muuta remppahommaa, harjaan koiraa, leikkaan nurmikkoa tai tongin kukkapenkeissä.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi

Yhteistyössä